וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וילה בג'ונגל? בדקנו את ביתני הטכנולוגיה של השכנות של ישראל

הביתן הישראלי זוכה לתשומת לב רבה בתערוכת המובייל MWC בברצלונה, אבל אילו טכנולוגיות חדשות מציעות השכנות שלנו: מצרים, ירדן, לבנון וסוריה בתערוכה? יצאנו לבדוק

עריכת וידאו:ניר חן

(בסרטון: הביתן הישראלי)

קשה להתעלם מהביתן הישראלי, בתערוכת המובייל הגדולה בעולם MWC המתקיימת מדי שנה בברצלונה; הוא מאכלס 65 חברות ישראליות והוא גדול כמו הביתנים של ענקיות הטכנולוגיה העולמיות, דוגמת סמסונג או LG. כשמסתובבים בתערוכה קשה למצוא ביתנים גדולים יותר של מדינות אחרות, גם מדינות אירופיות שאוכלוסיתן גדולה בהרבה מזו של ישראל, כמו גרמניה. אחרי יומיים של שיטוטים בתערוכה הענקית, סיקרן אותנו לבדוק מה מציעים הביתנים של המדינות השכנות שלנו: מצרים, ירדן, סוריה ולבנון, ואילו טכנולוגיות מתקדמות מפותחות באזורנו.

סוריה, המדממת ממלחמת אזרחים קשה כבר שנים, לא שלחה נציגות לתערוכה. מצרים אמנם לא הקימה ביתן אך מצאנו את הביתן של החברה המצרית היחידה שמציגה ב-MWC. חברת Cequens המצרית מספקת פלטפורמה מבוססת ענן להודעות SMS, שיחות, דואר אלקטרוני, מסרים מיידיים על גבי האינטרנט, התראות פוש למפתחים ולחברות שיוכלו לקחת את השירותים האלו ולחבר אותם לאפליקציה שלהם. לדוגמה, אם חברה צריכה לבצע אימות באמצעות הודעת SMS או שיחה, Cequens תדע לספק את השירות הזה. מעבר לכך, הופתענו מעט שלא מצאנו עוד סטארט-אפים ממצרים.

MWC הביתן הירדני. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
הביתן הירדני, הרבה יותר מרשים משנה שעברה. צמוד לביתן הישראלי, כמו בחיים./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

כמו במציאות, גם בתערוכה אחת השכנות של הביתן הישראלי היא ירדן. הביתן הירדני ממוקם מטרים ספורים מהביתן הישראלי, וגם הוא מרשים בגודלו. לעומת הביתן של שנה שעברה, הביתן השנה נראה הרבה יותר מקצועי והרבה יותר מזמין. חלק מהירדנים המציגים לובשים חולצות עם דגל המדינה, וגם בראש הביתן ניתן למצוא את דגל ירדן לצד שם המדינה, בדומה לביתן הישראלי. גודלו של הביתן הירדני כשליש מגודלו של הביתן הישראלי ובתוכו דיילות בלבוש מסורתי ומאכלים ירדניים למבקרים. סך הכול מציגות בביתן הירדני 32 חברות.

בין החברות, המעניינות יותר, אפשר למצוא את Abjjad, שבראשה עומדת המייסדת והמנכ"לית, אימן הילוז. זו פלטפורמה חברתית שמיועדת לקהל הערבי, המאפשרת לקוראים, כותבים ומוציאים לאור לפעול תחת קורת גג אחת. האפליקציה מאפשרת לדרג, לכתוב ביקורות וליצור מדף ספרים אישי, לקרוא את הספרים על בסיס חודשי ועבור כותבים ומוציאים לאור, האפליקציה הופכת את הספרים לדיגיטליים ומציעה לקרוא את התוכן בפלטפורמה עצמה. הצוות של אימן מונה שבעה גברים ואישה אחת בשם פארה אלפייז, מנהלת השיווק של הפלטפורמה.

אפליקציית Auoun מחברת בין נותני שירות תחזוקה לבתים ברחבי עמאן הבירה. השירות עלה לאוויר לראשונה במרץ 2017 ומאז החברה שירתה יותר מ-500 בתים. בהמשך הם מתכננים לפתוח את השירות בעוד שלוש ערים נוספות בתוך ירדן במהלך 2018. בחברה עובדים שבעה עובדים.

אפליקציית JoodLife היא פלטפורמה שמחברת לבין תורמים ומתנדבים. היא החלה לפעול בשנה שעברה והחזון של החברה הוא להגביר את הסולידריות החברתית והשיתוף בתוך הקהילה. השירות מיועד לאנשים שזורקים אוכל או מוצרים שימושיים, ובאמצעות הפלטפורמה הם יכולים להזמין מתנדבים שיאספו את התרומה ויעבירו את המוצרים והאוכל לנזקקים. בחברה עובדים שישה אנשים.

MWC הביתן הירדני. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
הדיילות בלבוש מסורתי, מזמינות את המבקרים לביתן הירדני./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

Instrictit היא פלטפורמה המאפשרת לכל בעל ידע בתחום מסוים ליצור אקדמיה משלו, כך שבלי יכולות טכניות, ניתן להעביר הרצאות ושיעורים ברמת המשתמש. החברה הוקמה בשנת 2015 ויש לה עשרה עובדים.

Libra היא חברה שעושה אוטומציה לבית ומפתחת מוצרים לבית חכם המבוססים על קישורית האינטרנט האלחוטי. המנכ"ל ומייסד החברה היה מהנדס מערכות של מוצרי IoT (האינטרנט של הדברים) והוא מאמין בדרך שבה הבית החכם יכול לשפר את חיינו. בחברה עובדים שלושה אנשים והיא הוקמה בשנת 2017.

חברת Mashrou3na הוקמה בשנה שעברה ושאבה השראה מפלטפורמה שהושקה בשנת 2008 ועודדה ילדים אוטיסטים לתקשר עם הסביבה במציאות מדומה. החזון של הסטארט-אפ הוא ליצור חוויה אפקטיבית ברמה גבוהה באמצעות שימוש בטכנולוגיות חדשות שמעודדות תרפיה באמצעות גירוי קוגניטיבי. הפלטפורמה גם מסייעת לסובלים מהתקפי פאניקה ופוביה.

MWC הביתן הירדני. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
הביתן הלבנוני קצת מרוחק מהמרכז אבל מאוד מזמין./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי
MWC הביתן הלבנוני. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
הרבה עיסוק בבית חכם ואוטומציה. הביתן הלבנוני./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

הביתן הלבנוני קצת מרוחק ממרכז העניינים בתערוכה, אבל נראה שסצנת ההיי-טק הלבנונית פורחת. בשונה מהירדנים, שם ניתן לראות חברות צעירות, מרבית החברות המציגות בביתן הלבנוני הן חברות עם ותק של עשרות שנים בעולם התקשורת והפרסום. בין החברות הוותיקות ניתן למצוא כמה סטארט-אפים טריים.

אחד הסטארט-אפים היותר מסקרנים שם הוא Hawes, המנסה לחולל מהפכה בתחום האוטומציה בבית על ידי מתן שליטה מלאה על כל מרכיבי הבית, החל מהסמארטפונים והטאבלטים ועד למגברים, טלוויזיות, מצלמות ועוד. בחברה ציינו כי הם שמים דגש על אוטומציה ביתית, בידור בבית החכם וגם אבטחה, והכול באמצעות אפליקציית ניהול פשוטה.

אפליקציית minimoji היא אפליקציה לבנונית שמאפשרת ליצור גרסת מיני של עצמכם לשימוש ברשתות החברתיות וצ'אטים תוך פחות מעשר שניותף בדומה לאנימוג'י של אפל ו-VR אימוג'י החדש של סמסונג. מהבחינה הזו, החברה מציעה את הטרנד הלוהט ביותר כרגע בעולם הסמארטפונים. האפליקציה מצלמת סרטון קצר של הפנים והופכת אותו לדמות תלת ממדית מצוירת. ניתן לעצב כל אימוג'י אישית ואחר כך ניתן להוסיף אותו למקלדת ולהשתמש בו בלחיצה בכל מדיה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

MWC הביתן המצרי. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
למצרים הייתה נציגות דלה בדמות חברה אחת, באולם מרוחק מהמרכז./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully