וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרנד החם בעולם הסמארטפונים כרגע הוא להיות מטומטם

2.3.2018 / 7:57

במשך שנים התרגלנו להיגנב מהחידושים בעולם המובייל. בשנים האחרונות חלה דעיכה בחידושים לטובה שיפור חוויית המשתמש אבל כעת נדמה שהגענו לנקודה שכבר אין ממש מה לשפר, אז פשוט עושים מאיתנו צחוק

צלמים זמניים מורשים

הסמארטפונים התקדמו המון בעשור האחרון. מערכות ההפעלה השתכללו, החומרה התכווצה והשתפרה ומהפכת הסלולר הפכה את הסמארטפון לכלי העבודה והפנאי העיקרי של רובנו. כיום ניתן למצוא מכשירים באלף שקלים וקצת שמספקים את צורכי המשתמש הסביר, ונראה שאנחנו כבר לוקחים את היכולות שהסמארטפון נותן לנו כמובנות מאליהן. מכשירי הפרימיום של היצרניות הגדולות מציעים חווית שימוש משופרת, סאונד סופר-איכותי, מסכים באיכות שכבר קשה להבחין כמה היא טובה בעין בלתי מזוינת, אפשרויות יצירת מולטימדיה מעולות ואינטואיטיביות, אבל בואו נודה - זה כבר לא מרגש אותנו. להחליף סמארטפון היה פעם כמו לטוס לטיול ראשון בחו"ל, היום זה כמו להחליף צמיג ברכב. אז לאן ממשיכים מכאן?

הצורך להדגים את יכולות המציאות המדומה (VR) והמציאות הרבודה (AR), יחד עם הרצון להיות צעירים ומגניבים ולדבר לדור שנולד עם הפרעת קשב ממסכים יצר את הסיטואציה בה כיף ממוקם ממש לצד שימושיות, בסדר העדיפויות, והפיצ'ר החם ביותר בעולם המובייל כרגע הוא אימוג'י בהתאמה אישית. האימוג'יז האישיים הם התוצאה, עליה אפשר להתווכח - האם היא טובה או לא - אבל כדי ליצור אותם אין מנוס מלהחזיק את הסמארטפון בגובה העיניים ולעשות פרצופים מטומטמים כאילו השנה היא 2013 וסנאפצ'ט היא הלהיט התורן שמשגע את הצעירים המשועממים.

למציאות המטרידה הזו נחשפנו לראשונה בחודש ספטמבר, באירוע ההשקה של אייפון X ואייפון 8; בכנס המובייל הענקי, MWC 2018 שהתקיים השבוע בברצלונה, קיבלנו אישור לכך שמדובר בטרנד ולא בפלופ חד-פעמי של אפל. כשאנשים מכובדים, מובילי התעשייה, כמו קרייג פדריגי, סגן נשיא טכנולוגיות באפל, עולים על הבמה והופכים לחד-קרן בקושי רב הם בעצם אומרים לנו שככה הם רוצים שנשתמש במכשירים שלהם, אבל לפעמים צריך לשרטט את הקו בחול ולהגיד "מספיק!". אם סטיב ג'ובס היה בחיים, זה לא היה קורה - ואם איכשהו הפיצ'ר הזה היה בא לעולם תחת השרביט של ג'ובס הייתם יכולים להיות בטוחים שהוא לא היה נתקע בהדגמה הראשונה בשידור חי מול כל העולם.

AR אימוג'י סמסונג. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
AR אימוג'י של סמסונג./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

הראשונה להציג את הגרסה שלה לאנימוג'י בברצלונה הייתה סמסונג, עם AR אימוג'י. ענקית הטכנולוגיה הדרום קוריאנית הייתה השנייה (אחרי אפל) לעלות על הבמה מול כל העולם ולעשות פרצופים מטומטמים. אפל לפחות השתמשה בזה כדי להדגים את יכולת סריקת הפנים החדשה שלה, אבל סמסונג פשוט חושבת שאימוג'י אישיים זה דבר מגניב. אחרי סמסונג הגיעה סוני והצהירה שכל מערך הצילום המתקדם שלה בעצם נועד ל - ניחשתם נכון - פרצופים אידיוטיים מול המסך. האם עד כדי כך אין כבר מה לחדש? התשובה, אגב, היא כן כי יום לאחר מכן עלו נציגי ASUS לבמה וחשפו את סדרת זנפון 5 החדשה עם פיצ'ר שבאמת היינו זקוקים לו - עוד אימוג'י מותאמים אישית בשם ZeniMoji.

כמו במקרה של הסטורי, הפיצ'ר המסקרן של חברה אחת הפך לנחלת הכלל. עכשיו, כשכולם עושים את זה, זה לא רק גרוע אלא גם משעמם. אך בניגוד לטרנדים אחרים, לתופעה הזו לא ממש היה סיכוי מלכתחילה, כי הטרנד לא התחיל אצל צעירים וזלג לעולם המבוגרים עד שהתחיל להריח מוזר ואיבד את הרלוונטיות שלו, אלא התחיל אצל מבוגרים שחושבים שהם יודעים מה מעניין צעירים. נראה שהיצרניות הפעם מנסות לשווק את השטות הזו לבני המילניום, בני השלושים פלוס שעובדים קשה וכל הזמן מפצים את עצמם בגאדג'טים, ולכן זה עשוי להצליח לתקופה קצרה אבל לפנתאון הפיצ'רים המוצלחים של עולם המובייל זה כנראה לא יגיע.

זה שאתם רוצים שניראה מטומטמים, לא אומר שאנחנו באמת כאלה. פעם לגרום לנו לעשות פרצופים מצחיקים, ולהתעלם מהסביבה, היה כוח-על שיש רק לתינוקות, אבל היום בנוסף לכך שהסמארטפון הופך אותנו לעצלנים ורכי-מחשבה, הוא גם מעודד אותנו להראות לעולם שאנחנו כבשים של פיצ'רים. אז מה אפשר לעשות כדי להילחם בזה? אני יודע לפחות מה אני אעשה - פשוט לא אשתמש בפיצ'ר הארור הזה, ולא אגיב כשישלחו אליי אימוג'י אישיים. מה רע בקקי מחייך סטנדרטי?

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully