וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הצעת העבודה ששלחה ישראל להאקרים אמריקנים

אילן גלר

4.3.2018 / 10:27

חלק מאנשי אבטחת המידע שקיבלו את המכתב אמרו כי מדובר בפנייה יוצאת דופן בבוטות שלה, וכי עסקאות כאלה - מול חברות אבטחת מידע - נעשות בדרך כלל מאחורי הקלעים

האקר בסגנון מטריקס. ShutterStock
הצעת עבודה לגיטימית או מהלך חריג? הדעות בתחום חלוקות./ShutterStock

"משרד הביטחון של מדינת ישראל מעוניין במחקר מתקדם של חולשות אבטחה ופרצות בעבור סוכנויות החוק וההגנה, כנגד מטרות במגוון פלטפורמות וטכנולוגיות" - כך נפתח מכתב שנשלח בחודש פברואר 2015 מטעם עובד בקונסוליה הישראלית בניו-יורק לכמה חברות אמריקניות המתמחות באבטחת מידע.

המכתב נחשף במלואו באתר הטכנולוגיה האמריקני Motherboard, המציג אותו כמעין הצצה יוצאת דופן לאופן שבו מדינות מנסות להשיג יתרון בשדה הקרב הדיגיטלי, ובמיוחד באופן בו ישראל מנסה לגייס לכאורה האקרים אמריקנים. לדברי האתר, הם הצליחו לאמת שהמכתב נשלח לחמש חברות, אך מקורות שונים דיווחו להם שהוא הגיע להרבה יותר.

חלק מאנשי אבטחת המידע, שזכו לקבל את המכתב, טוענים בשיחה עם אתר Motherboard כי מדובר בפנייה יוצאת דופן בבוטות שלה, וכי עסקאות לרכש טכנולוגיות מסוג זה נעשות בדרך כלל מאחורי הקלעים, ולא בפנייה ישירה וללא כל היכרות לגורמים רלוונטיים בתעשייה.

מומחי אבטחה אחרים טוענים דווקא כי מכתבים בלשון זו נשלחים כל העת לחברות בתחום מטעם משרדי ממשלה אמריקניים. במכתב מבהירה ישראל, לפי Motherboard, כי עדיין לא הוקצה תקציב סופי לצורך רכש הטכנולוגיות. המומחים שהתראיינו לכתבה ציינו כי למרות שישראל מומחית בייצוא טכנולוגיות אבטחת מידע, עדיין חסרים חוקרים ולכן הגיוני שהמדינה תרצה לגייס.

לדברי האתר לא מובטח החזר לחברות על עבודה ההכנה להגשת הצעה ולא ברור האם בסופו של דבר אכן בוצעה רכישה כלשהי בעקבות הפנייה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

הצעת העבודה ששלחה ישראל להאקרים אמריקנים. צילום מסך
המכתב המלא, לפי אתר Motherboard./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully