וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קולגה מתחת לשולחן": עובדת בגוגל חושפת הטרדות מיניות שעברה

4.3.2018 / 10:36

לורטה לי, מהנדסת תוכנה, אזרה אומץ וחשפה את ההטרדות המיניות שעברה בגוגל, במהלך כשבע שנות העסקתה במטה החברה. לדבריה קיימת "תרבות אחוקים", שגוגל כמעט ולא מנסה לטפל בה

עריכת וידאו:נועה לוי

בחודשים האחרונים הגיעה מהפכת MeToo גם לעמק הסיליקון ולענקיות האינטרנט האמריקניות. גם במשרדים, שנחשבים למקומות העבודה הטובים בעולם - כך מתברר - חוות עובדות הטרדות מיניות, שלא תמיד זוכות לאותו יחס אמיץ שהחברה מתגאה בו.

בכתב התביעה אותו הגישה לורטה לי, מהנדסת תוכנה, היא אזרה אומץ וחשפה את ההטרדות המיניות שעברה בגוגל, במהלך כשבע שנות העסקתה במטה החברה. היא דיווחה על תרבות ההטרדות ואפליה על רקע מגדרי, שלטענתה חוותה על בסיס קבוע. עוד היא מספרת כי במקום קיימת "תרבות אחוקים" (Bro Culture), שגוגל כמעט ולא מנסה לטפל בה.

באחד מהמקרים, לפי כתב בתביעה, עת שחזרה לשולחן העבודה שלה מצאה את אחד מעמיתיה, איתו מעולם לא החליפה מילה לפני כן, רוכן תחת השולחן. לי לא הבינה מה בדיוק הוא מחפש תחת שולחן העבודה אך היא חוששת שהוא ניסה להתקין מצלמת מעקב.

פרופיל לינקדאין לורטה לי גוגל. צילום מסך
פרופיל הלינקדאין של לורטה לי./צילום מסך

עוד היא מספרת על הודעות טקסט שקיבלה מעמיתים לעבודה, עם רמיזות מיניות כמו חיבוקים ועוד. לי ניסתה להתלונן להנהלת גוגל על ההטרדות המיניות, אותן חוותה על בסיס יומי, אך לטענתה התלונה נפלה על אוזניים ערלות.

לי חששה שעובדים אחרים יקראו לה מלשנית, וגם עתה לאחר הגשת התביעה, המהנדסים הבכירים מסרבים למסור לה המלצה שתסייע לה למצוא עבודה חדשה. זו אינה הפעם הראשונה שגוגל עולה לאחרונה לכותרות בהקשר של הטרדות מיניות ואפליה; בספטמבר האחרון הוגשה תביעה דומה נגד החברה, על כך שהיא מפלה נשים ומונעת מהן להתקדם במקום העבודה. עוד נטען כי גם השכר אותו מקבלות הנשים נמוך משמעותית מזה של הגברים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מיליון משתמשי גוגל נפרצו במכשירי האנדרואיד. ShutterStock
לי קיבלה הודעות טקסט מעמיתים לעבודה, עם רמיזות מיניות./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully