וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגלקסי S9 החדש "המצלמה הטובה ביותר בסמארטפון עד היום"

5.3.2018 / 11:30

מצד שני, הוא נפל במבחני הביצועים מול אייפונים ישנים ולדברי סמסונג יחידות ההדגמה שנבדקו ב-MWC בברצלונה כנראה לא עברו אופטימיזציה כראוי. המצלמה לעומת זאת קיבלה את הציון הגבוה ביותר עד היום

צילום: מייקי לוי

עם פתיחת תערוכת המובייל הענקית, MWC 2018, השיקה סמסונג את צמד מכשירי הדגל החדשים שלה, גלקסי S9 וגלקסי S9 פלוס. המכשירים החדשים דומים במראה ל-S8 אבל כבר בהכרזה אפשר היה לשים לב שסמסונג שמה דגש מיוחד עם השדרוגים במצלמה, ובמיוחד במפתח הצמצם הדינמי.

ואכן, בדיוק כמו במקרה של גלקסי נוט 8, זכתה המצלמה החדשה של סמסונג בתואר המוצלחת ביותר בסמארטפונים בבדיקה מקצועית שערה מעבדת DXOMARK, הנחשבת לסמכות העליונה באינטרנט לענייני צילום בסמארטפון. בבדיקה, שנחשבת לאמינה ומדויקת, זכה גלקסי S9 בציון הגבוה ביותר עד כה - 99 נקודות.

לשם השוואה, פיקסל 2 של גוגל זכה אשתקד בניקוד הגבוה ביותר - 98 נקודות ואייפון X התמקם מעט אחריו עם 97 נקודות. במבחן נבדקים כמה פרמטרים, בהם צילום תמונה רגילה בתנאי תאורה אופטמיליים מכמה זויות, צילום תמונה בזום פי ארבעה, צילום בתנאי תאורה חשוכים כולל פלאש, צילום בווידאו ועוד.

במבחן הצילום הרגיל בתנאי תאורה אופטימליים, זכה הגלקסי החדש לציון ממוצע של 104 נקודות. עוד ציינו העורכים כי הצבעים בהירים וחיים, החשיפה לאור מעולה וגם הפחתת הרעשים וטווח הצבעים הרחב (HDR). לעומת זאת, בתחום צילום הווידאו קיבל גלקסי S9 ציון נמוך יותר, בהשוואה לפיקסל 2, והשיג תוצאה של 91 נקודות בלבד, לעומת 96 שהשיג בקטגוריה הזו פיקסל 2 בשנה שעברה.

לשני המכשירים חיישן Super Speed Dual Pixel, שלדברי החברה מספק את התמונה האיכותית ביותר היום במכשירי סמארטפון. פיצ'ר נוסף שתמצאו במצלמה הוא Super Slow Motion, המאפשר ליצור וידיאו דינמי בהילוך איטי של עד 960 פריימים בשנייה, מהיר יותר ממה שהעין מסוגלת לתפוס. לשני המכשירים זיהוי תנועה אוטומטי, המזהה תנועה בתוך הפריים ומתחיל להקליט מיד עם תחילת ההתרחשות. ניתן לבחור מוזיקת רקע, מתוך 35 אפשרויות זמינות, או להעלות קובץ מוזיקה אישי, ליצור, לערוך ולשתף בקלות קבצי GIF בנגיעה ובשלושה סגנונות של חזרה אינסופית (Loop).

כפי שכבר התרגלנו לקבל מסמסונג, המצלמה מספקת תמונות איכותיות גם בתנאי התאורה המאתגרים ביותר. במכשירים החדשים שולבה טכנולוגיה שפועלת באופן דומה לפעולתה של קשתית העין האנושית. הצמצם הכפול של סמסונג מתרחב ומתכווץ ומסוגל להציע טווח של מפתח צמצם מ-f1.5 ל-f2.4. הצמצם הדינמי מאפשר להכניס את כמות האור הנדרשת להגיע לצילום אופטימלי ולשמור על החדות.

השוואה גלקסי S9 מצלמה. צילום מסך
מבחן צילום עם זום פי ארבעה./צילום מסך

יכולת ההגדלה (זום פי ארבעה) בגלקסי נחשבת לטובה ביותר בסמארטפונים, והניסוי ציין לטובה גם את ייצוב התמונה והמיקוד. הציון הגבוה התקבל בעיקר בזכות החיישנים האיכותיים עם פיקסלים מוגדלים ובזכות מפתח הצמצם הדינמי שמאפשר טווח של f/2.4 ו-f/1.5. לרעה ציין הדוח כי לעתים המצלמה מאבדת את החדות, אך לא מדובר בבעיה קבועה.

הציון הגבוה במבחן הצילום הגיע לסמסונג בדיוק בזמן, מאחר וקמפיין השיווק של הגלקסי החדש מתמקד במערך הצילום. עם זאת, לא הכל ורוד ובמבחני מהירות שנערכו למכשירים הראשונים שהגיעו לידי עיתונאי טכנולוגיה, גלקסי S9 לא הרשים בכלל. במבחני מהירות שנערכו, באמצעות אפליקציות, התגלה כי הגלקסי קיבל ציון נמוך יותר מאייפון X ואייפון 8, שהושקו כבר בשנה שעברה.

למעשה, הגלקסי קיבל ציון נמוך יותר אפילו מאייפון 7. במבחני הבנצ'מרק האלה נבחנים פרמטרים שונים כמו גלישה בדפדפן האינטרנט, עריכת תמונות ועוד בדיקות. הענקית הדרום קוריאנית מיהרה להגיב ואמרה כי יחידות ההדגמה שנבדקו ב-MWC בברצלונה כנראה לא עברו אופטימיזציה כראוי. עוד הוסיפה כי בעתיד תבצע מספר עדכוני קושחה על מנת להתאים את המעבד בצורה טובה יותר.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

סמסונג גלקסי S9. אורן דותן, מערכת וואלה! NEWS
סמסונג גלקסי S9./מערכת וואלה! NEWS, אורן דותן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully