וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעוט ניסה יותר מדי סיסמאות ונעל את האייפון ל-48 שנה

8.3.2018 / 9:31

המקרה הזה אינו נפוץ במיוחד, אבל הוא גם לא נדיר - נעילה של אייפון לעשרות שנים היא אמיתית, והיא מתרחשת בקרב משתמשים מסוג מסוים

נעילת אייפון לשנים. צילום מסך
לחכות, או לאפס את האייפון ולמחוק את כל המידע ששמור בו./צילום מסך

עוד מימי האייפון הראשון, אמצעי האבטחה העיקרי - לפני טביעת אצבע וסריקת פנים - היה קוד המורכב מספרות. גם היום זה אמצעי האבטחה הבסיסי ביותר, המבטיח שתמיד ניתן יהיה לגשת למכשיר מבלי שאף אחד יחטט בו מלבדכם.

מרבית המשתמשים זוכרים את קוד הגישה, אבל לעתים יש צורך בכמה ניסיונות או שהמכשיר מגיע לידיים זרות שמקלידות מספרים אקראיים (כמו פעוט). תושבת שנגחאי שבסין למדה בדרך הקשה מה המקרה הגרוע ביותר שיכול לקרות, כשהאייפון שלה ננעל ל-48 שנה.

לא דווח באיזה דגם של אייפון השתמשה האישה, אך לפי התמונות מדובר במכשיר די מיושן. לדבריה, היא מצאה את בנה בן השנתיים משחק עם האייפון וכשלקחה אותו ממנו לבדוק לאיזה נזק הוא גרם היא ראתה הודעה מלחיצה כי "אייפון זה הושבת. אנא נסי שוב בעוד 25,113,676 דקות", שזה פחות או יותר 48 שנה.

לתדהמתה של האישה, כשהלכה לחנות של אפל, על מנת לפתוח את המכשיר, נמסר לה כי אין ביכולתם לעשות דבר, ולמעשה עומדות בפנייה שתי אפשרויות בלבד - או לחכות 48 שנה או לאפס את האייפון לחלוטין באמצעות iTunes ולאבד את כל המידע השמור בו.

נעילת אייפון לשנים. צילום מסך
התופעה מתרחשת כבר כמה שנים במכשירי אייפון פרוצים./צילום מסך

"אני לא רוצה לאפס את המכשיר, יש לי חומרים מאוד חשובים שאסור לי לאבד", היא אמרה. "מצד שני אני גם לא רוצה לחכות יותר מארבעה עשורים כי אהיה זקנה מדי", היא הוסיפה בהומור. המקרה שלה אינו נפוץ במיוחד, אבל הוא גם לא נדיר, ונעילה של אייפון לעשרות שנים מתרחשת בקרב משתמשים מסוג מסוים.

ההסבר לתופעה טמון במנגנון ייחודי למניעת גניבות שקיים במערכת ההפעלה iOS. בחמשת הנסיונות הראשונים בהם ינסה המשתמש להכניס קוד גישה שגוי, הוא יקבל הודעה שהוא יכול לנסות שוב. בניסיון השישי האייפון יושבת למשך דקה טרם תתאפשר הזנה של קוד פעם נוספת, בניסיון הבא הוא ימתין חמש דקות, לאחר מכן בניסיון השמיני 15 דקות ובניסיון התשיעי שעה שלמה. אחרי הניסיון העשירי תצטרכו כבר לפתוח את המכשיר באמצעות iTunes.

לפי הדיווחים ברשת, אתם עלולים לקבל את ההודעה המלחיצה הזו אם פרצתם את מערכת ההפעלה של האייפון, פעולה המכונה Jail-breaking. הפריצה מאפשרת למשתמש להסיר את ההגבלות של אפל אבל חושפת אותו לסכנה הזאת, למקרה שהייתם צריכים סיבה נוספת לא להתעסק עם מערכת ההפעלה iOS. כדי להימנע ממקרה דומה מומלץ לגבות את המכשיר בשרת iCloud וכך ניתן לשחזר את מרבית הנתונים במקרה שיש צורך לאפס אותו.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully