וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדקנו את האוזניות האלחוטיות הכי חדשות

7.3.2018 / 9:15

הלהיט החם ביותר בתחום האודיו בשנה האחרונה הן אוזניות אלחוטיות לחלוטין Truely Wireless, המאפשרות להתנתק מהכבל אבל עלולות להיעלם במהלך ריצה. בדקנו את הדגמים הכי שווים בשוק כדי שאתם לא תצטרכו

יח"צ - חד פעמי

תחום האוזניות האלחוטיות התפתח בשנתיים האחרונות מקצה-לקצה. לצד דגמי האוזניות האלחוטיות המיועדות בעיקר לפעילות ספורטיבית, החלו היצרניות להשיק אוזניות קטנות ועצמאיות, ללא חוטים כלל, המכונות Truely Wireless. לקחנו לבדיקה שבעה זוגות אוזניות אלחוטיות לחלוטין שנמכרות כעת בישראל, כדי שתוכלו לבחור את הזוג שהכי מתאים לכם.

אוזניות אלחוטיות לחלוטין. אריק שיינר, מערכת וואלה! NEWS
לקחנו לריצה את הדגמים שהושקו בשנה האחרונה בישראל./מערכת וואלה! NEWS, אריק שיינר

Jaybird RUN

חברת ג'ייבירד, שנרכשה לפני כשנה על-ידי לוגי'טק, נחשבת לפופולרית מאוד בקרב חובבי ספורט. דגם הטרולי של החברה, RUN, הן בין האוזניות הקטנות ביותר שבדקנו. יש להן סאונד טוב מאוד, בעיקר בספקטרום הצלילים הנמוכים. לרוב איכות השמע יורדת כשמתנתקים לגמרי מהחוטים שמחברים בין שתי האוזניות אך בדגם הזה לא חשנו בירידה משמעותית באיכות. בבדיקה שלנו לא שמענו דיסטורשן כשהגברנו לווליום המקסימלי, אך מצד שני העוצמה המקסימלית לא הייתה מספיק חזקה.

בזמן שיחה, שהייתה צלולה לגמרי, רק האוזנייה הימנית עובדת, ולדברי החברה זה נעשה במכוון כדי לאפשר לנו להיות מרוכזים בסביבה. חובבי הדגמים האלחוטיים של ג'ייבירד בהחלט יתחברו לאופן בו האוזניות מונחות בתוך האוזן; גם בדגם הזה שילבה החברה סט מתאמים וכנפיים שיתאימו לכל סוגי האוזניים. בבדיקה שלנו לא הצלחנו לגרום לאוזניות ליפול מהאוזן גם במהלך אימון קשוח; הן נוחות מאוד בשימוש ממושך, ובמהלך האימון שלנו, שערך כ-45 דקות, לא נאלצנו לסדר אותן אפילו פעם אחת. למעשה, היו רגעים שלא הרגשנו אותן באוזן, למרות שהמוזיקה המשיכה לנגן.

ב-RUN תמצאו שני כפתורים לחיצים בצדי כל אוזניה לפעולות הבסיסיות: מענה לשיחה, הפעלת העוזרת האישית, התחלת/הפסקה של מוזיקה ועוד. ניתן לשנות באפליקיה איזו פעולה יבצע כל כפתור וניתן להשתמש באפליקציית MySound המאפשרת להתאים אישית פסקול אימונים בעזרת תבניות מוכנות מראש, או כזו שקבע המשתמש. כבונוס, הוסיפה החברה פיצ'ר מיוחד בשם Find my Buds המאפשר למצוא את האוזניות בעזרת מפה מובנית. הסוללה תספיק לכארבע שעות שימוש רצופות, ובעזרת הקייס ניתן להגיע לעוד שלוש טעינות מלאות - 12 שעות בסך הכל. מחירן: 899 שקלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

Gear IconX 2018

הדגם השני בסדרת האוזניות האלחוטיות לחלוטין של סמסונג מנסה לכפות על החסרונות שהיו לדור הקודם. בהשוואה לאוזניות אחרות בקטגוריה, גיר אייקון איקס מעט גדולות ותופסות כמעט את כל חלקה הפנימי של האוזן. יש להן סאונד סביר, אם כי הבס לא דומיננטי במיוחד ולעתים חשנו שהוא נעלם לגמרי. הצלילים לא היו נקיים לגמרי, בעיקר במקומות רועשים וגם סינון הרעשים החיצוניים לא תמיד עבד כראוי. עוצמת השמע המקסימלית הייתה גבוהה מאוד ולא הרגשנו עיוות בצליל כלל. גם השיחות התנהלו באופן משביע רצון.

בחלק העליון של האוזניות יש קשת עגולה שאמורה להחזיק את האוזניות בתוך האוזן ומונעת מהן ליפול. פחות התחברנו לקונספט העיצובי הזה וסבלנו מהבליטה הזו במהלך האימון יותר מפעם אחת. ראוי לציין שהאוזניות לא נפלו, ואפילו לא זזו. כל הפעולות - מענה לשיחה, הגברה, החלפת שיר וכו' - מבוססות מחוות על האוזנייה עצמה, מה שהתגלה כנוח ויעיל מאוד.

אחד החסרונות, שהפריעו לנו, הוא חוסר ההתאמה למשתמשי אייפון. משתמשי אנדרואיד, וסמסונג בפרט, יכולים להפעיל את העוזרת האישית (ביקסבי, גוגל אסיסטנט) בעוד משתמשי אייפון לא יכולים לתקשר עם סירי באמצעות האוזניות. לאוזניות זיכרון פנימי של 4 גיגה, כך שניתן לשמור עליהן מוזיקה ולהאזין באימום גם בלי סמארטפון צמוד (גם בזה משתמשי אייפון מקופחים, אם כי עקב מגבלות הגן הסגור של אפל, אך עדייו ניתן להעביר שירים מהמחשב). האוזניות מסוגלות לשמש כמאמן אישי ולהציג נתונים סטטיסטיים באפליקציה ייעודית במקביל לסנכנרון הנתונים עם אפליקציית הבריאות (שאינה זמינה למשתמשי אייפון). אחת הסיבות שפחות אהבנו את הדגם הקודם היא חיי הסוללה שעמדו על כשעה לכל היותר. גם הדגם הנוכחי לא מצטיין בחיי סוללה ארוכים במיוחד, בניגוד להבטחת היצרנית, אולם הצלחנו להחזיק איתו כשעתיים. על הנייר, היצרנית מבטיחה שלוש שעות עבודה מלאות ובעזרת הקייס המטעין ניתן להגיע לשלוש טעינות נוספות, כלומר תשע שעות בסך הכול. מחירן: 799 שקלים.

Bragi Dash Pro

החברה הצעירה, שהתחילה את דרכה בקמפיין גיוס המונים בקיקסטארטר, השיקה דגם פרימיום לאוזניות נטולות החוטים שלה, השם דגש בעיקר על ניטור פעילות גופנית, לצד אפשרויות שלא ניתן למצוא כיום באוזניות אחרות. הדגם של בראגי, בדומה לאייקון X של סמסונג, תופס את רוב חלקה הפנימי של האוזן; אין להן חלק שנכנס לתנוך האוזן, אולם העיצוב החדשני מבטיח שהן לא יפלו גם במהלך הפעילות הגופנית הקשוחה ביותר. הסאונד טוב מאוד, אם כי הבס לא היה דומיננטי מספיק ומנגנון נטרול הרעשים הפאסיבי, המאפשר ניתוק חלקי של רעשי הסביבה (Transparency), עבד בצורה טובה אבל לא מושלמת.

לא חשנו עיוות בצליל בעת הגברה לעוצמת שמע מקסימלית והשיחות התנהלו בצורה תקינה ונקייה. השליטה באוזניות מבוססת על משטח מגע ובאפליקציה ייעודית ניתן להחליף את הפעולות כמו מענה לשיחה, ניגון שירים, הגברת ווליום ועוד. בכל הקשור לפעילות גופנית, ניתן למצוא באוזניות אפשרויות שאין באוזניות אחרות כמו ניטור דופק, מרחק ותאוצה. האוזניות עמידות בתקן IPX7 וניתן אף לשחות איתן.

באוזניות מותקנת מערכת הפעלה בשם Bragi OS שזוכה לעדכוני קושחה ומאפשרת תרגום ל-40 שפות בזמן אמת, זיהוי ענידה המאפשר הפסקת המוזיקה באופן אוטומטי בעת הסרת האוזניות מהאוזן, ניטור אוטומטי של פעילות גופנית בעת הכנסת האוזניות לאוזן, תנועות ראש לשליטה באפשרויות ועוד. כמו כן, לאוזניות זיכרון מובנה בנפח 4 גיגה וניתן לשמור מוזיקה ולהשתמש בהן גם כשהסמארטפון לא בסביבה. לבראגי פרו זמן הסוללה הארוך ביותר מבין כל האוזניות שבדקנו, שעמד על כחמש שעות האזנה רצופות; בעזרת הקייס המטעין ניתן להגיע לעוד חמש טעינות מלאות נוספות, 25 שעות בסך הכול. מחירן: 1,399 שקלים.

B&O E8

חברת האודיו הדנית, שהפכה לשם נרדף למוצרי איכות בזכות דגמי אוזניות ה-Over Ear המוצלחים שלה, השיקה לראשונה בתולדותיה אוזניות טרולי, ומנסה לבסס את מעמדה גם בקטגוריה החדשה והנחשקת בזו. ל-E8 העיצוב היפה ביותר שנתקלנו בו בקטגוריה עד כה והן גם בין האוזניות הקטנות והאלגנטיות ביותר. מלבד חווית השימוש, מדובר בגאדג'ט שמתחפש גם לתכשיט. האוזניות יושבות בצורה מושלמת בתוך אוזן ובניגוד לאוזניות אלחוטיות לחלוטין אחרות אלו לא ממותגות כאוזניות ספורט. כמצופה, הסאונד באוזניות פשוט נהדר, הבס מודגש היטב, סינון הרעשים מעולה וניתן לשמוע במדויק כל צליל.

שיחות טלפון התקיימו בצורה תקינה, וגם בדגם הזה ניתן להאזין לשיחה רק באוזנייה הימנית בלבד. באפליקציה הייעודית ניתן לשנות את עוצמת הצלילים הנמוכים והגבוהים ועוד. השליטה באוזניות מבוסס משטח מגע וניתן באמצעותו לענות לשיחה, להחליף שירים, לשנות את עוצמת השמע אך לא ניתן להגדיר מחדש את הפעולות; למעשה, ממשק הניהול של האוזניות הוא החיסרון העיקרי ואולי גם היחידי של ה-E8.

כאמור, במהלך הסקירה נתקלנו בממשק לא ידידותי במיוחד, אלא אם יש לכם ידע טכני וסבלנות. כבר בחיבור הראשוני לאוזניות היינו צריכים לשלב כמה לחיצות על שני משטחי מגע בצד האוזניות (לא היה נוח) ולעתים גם במהלך השימוש, משטח המגע לא הגיב מיד אלא רק לאחר שניים ולעתים שלושה ניסיונות. הפריעה לנו גם נורית החיווי הקטנה הקיימת מאחורי האוזניה עצמה, שכמעט ולא רואים אותה, והשליטה בעוצמת השמע, שמתבצעת בלחיצה על שתי האוזניות כשהימנית משמשת להגברה והשמאלית להנמכה - הפיצ'ר המיותר ביותר שנתקלנו בו באוזניות עד כה. הסוללה מספיקה לארבע שעות שימוש, ובעזרת הקייס המטעין ניתן להגיע לעוד שתי טעינות מלאות. מחירן: 1,290 שקלים.

Sony WF-1000X

סוני הוותיקה מכרה הרבה מאוד אוזניות מאז נוסדה אבל הדגם הזה הוא הראשון שלה ענקית הטכנולוגיה היפנית בקטגוריה הזו. האוזניות הגיעו עם תג מחיר גבוה מאוד, שצנח לאחרונה במאות שקלים, והן מציעות לא מעט אפשרויות שקיימות באוזניות Over Ear פרימיום גדולות. ממבט ראשון, לאוזניות הטרולי של סוני יש את העיצוב החריג ביותר שראינו; הן נראות כמו אוזניית בלוטות' ארוכות ורבים תהו מה יש לנו בתוך האוזן במהלך הבדיקה.

בניגוד לאוזניות אחרות, הדגם הזה מגיע עם גימור מתכתי ולא זכוכית או פלסטיק קשיח. סוני שומרת על המוניטין שלה גם באיכות השמע. הסאונד של האוזניות קרוב למושלם והצלילים מאוזנים אם כי חווינו לא מעט ניתוקים לאחר זמן האזנה ממושך - לא משהו שאמור לקרות עם אוזניות יקרות כאלה; העניין נפתר באמצעות עדכון קושחה שקיבלנו בהמשך.

הבס סביר, לא חזק מאוד ולא חלש מדי, ולא הרגשנו עיוות בצלילים או דיסטורשן בעת הגברה לעוצמה המקסימלית. השיחות התנהלו ברוב המקרים בצורה תקינה, אם כי קיבלנו לעתים תלונות מהצד השני שאנחנו נשמעים כאילו אנחנו מדברים מתוך מקלט. גם בדגם הזה אפשר לנהל שיחה רק באוזנייה השמאלית ולא בשתיהן.

סוני היא הראשונה להציע טכנולוגיית ביטול רעשים אקטיבית בדגם נטול חוטים לחלוטין, ובהתאם לציפיות שלנו התוצאה אינה מושלמת למרות שהאוזניות הצליחו לנטרל בהצלחה את מרבית הרעשים החיצוניים. לאוזניות מצב בשם אמביינט, הממזג את צלילי הסביבה עם הצילים הבוקעים מהאוזניות, למקרים שכן צריך להיות מודעים יותר לסביבה.

באוזניות מותקן חיישן ג'יירוסקופ, המזהה אוטומטית את המצב בו אנחנו נמצאים - הליכה, ריצה וכו' - ומנטרל את הרעשים בהתאם. בצדי האוזניות כפתורים פיזיים קטנים לביצוע פעולות כמו התחלת והפסקת הניגון, מענה לשיחה והפעלת העוזרת האישית, אם כי למרבה הצער לא ניתן לשלוט בווליום ישירות מהאוזניות ותצטרכו להוציא את הסמארטפון מהכיס בשביל זה. הסוללה של האוזניות מספיקה לכשעתיים שימוש (פחות עם ניטרול רעשים) ובאמצעות הקייס המטעין תקבלו עוד שתי טעינות מלאות. מחירן: 829 שקלים.

Amps Air

חברת סול ריפובליק נרכשה לפני כשנתיים על ידי חברת Homedics, הבעלים של מותג "האוס אוף מארלי". האוזניות שלה זולות ביחס למתחרים אבל איכות הסאונד לא רעה בכלל. אוזניות Amps Air הן בין הקטנות שיצא לנו להיתקל בהן. אין להן סנפיר המבטיח יציבות באוזן, אך בזכות צורתן האליפטית הצלחנו להחזיק איתן כמה שעות טובות מבלי שנצטרך לסדר אותן. בערכה מקבלים גם סט מתאמים עשיר שאמור להתאים לכל אוזן.

Amps Air אינן אוזניות לאודיופילים, והן גם לא ממותגות ככאלה, אך הן בהחלט מצליחות לספק סאונד טוב, צלילים נקיים, בס מספק וטווח צלילים עשיר. לא הרגשנו דיסטורשן או עיוות בצליל בעת הגברה לווליום מקסימלי והשיחות התנהלו בצורה תקינה, אם כי העוצמה הייתה מעט חלשה. באוזניות האלה השיחות מתנהלות באוזנייה הימנית בלבד.

כפתורי השליטה בצדי האוזניות אינם ניתנים לתפעול במגע, אך ניתן להתרגל לזה אחרי זמן קצר. הכפתורים מוגבלים ומאפשרים רק לענות או לנתק שיחה, להפעיל את העוזרת האישית ולעצור או לנגן שיר. כדי לשלוט בעוצמת השמע או להחליף שיר צריך לשלוף את הסמארטפון מהכיס, וזה פוגע מאוד בחוויית השימוש. ל-Amsp Air חיי סוללה של כשלוש שעות רצופות, ועם הקייס ניתן להגיע לעוד 15 שעות. בנוסף, הקייס משמש גם כסוללת חירום לסמארטפון באמצעות יציאת USB רגילה. מחירן: 590 שקלים.

Bose SoundSport Free

מותג האודיו האמריקני המוכר היה בין הראשונים להציע אוזניות אלחוטיות לספורטאים, והמוניטין של החברה רץ לפניה. חברת Bose נחשבת לטופ של המשתמשים המקצועיים, ולאחרונה היא הלכה בעקבות היצרניות המתחרות והשיקה דגם טרולי ויירלס. SoundSport Free הן אוזניות הטרולי הגדולות ביותר שיצא לנו לבדוק, ולכל הפחות הן מפגינות נוכחות מרשימה.

ביחס למתחרות, האוזניות של Bose נראות כמו תכשיט הבולט מהאוזן, אך למרות גודלן הן יושבות באוזן בצורה מושלמת ולא נאלצנו לסדר אותן אפילו פעם אחת תוך כדי אימון שערך כשעה. כפי שאנחנו רגילים עם Bose, הסאונד פשוט נהדר, הבס נשמע היטב והשיחות התנהלו בצורה מופתית. יחד עם זאת, נציין כי בבדיקה שלנו - שכללה גם צפייה בסרט ארוך - הרגשנו דיליי של כמה שניות ואי-התאמה בין הסאונד לכתוביות. בשורה התחתונה, אלו בין האוזניות המשובחות ביותר שיצא לנו לבדוק.

בצדי האוזניות ממוקמים כפתורים פיזיים קטנים המשמשים למענה לשיחה, שינוי עוצמת השמע, ניגון והפסקה של שיר ועוד. הכפתורים ממוקמים באזורים נוחים וקל להגיע אליהם במהלך אימון. הסוללה מספיקה לכחמש שעות האזנה רצופה ובעזרת הקייס ניתן להגיע לעוד עשר שעות שימוש נוספות. מחירן: 1,290 שקלים

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully