וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמאס מסמארטפונים חדשים, אנחנו רוצים סמארטפונים טובים. דעה

9.3.2018 / 8:48

התרגלנו לקבל מכשירי דגל עם הרבה הייפ, אבל לא הרבה שיפורים - אבל למה בעצם? מייקי לוי דילג בשנים האחרונות בין אינספור השקות של סמארטפונים חדשים ונמאס לו לחזור על עצמו. יצרניות יקרות, תעירו אותנו כשיהיה לכן מה לחדש

עריכת וידאו:ניר חן

יצרניות סמארטפונים יקרות, זהו מסר אליכן: הגיע הזמן שתפסיקו להשיק מכשיר דגל, או שניים, מדי שנה ותתחילו להשיק מכשירים כשיש התקדמות רצינית. עולם הסמארטפונים נעצר; עומד במקום. בשנים האחרונות אנחנו רואים הבדלים קטנים מאוד בין המכשירים השונים: מסך גדול יותר, נטול שוליים, מצלמה משופרת, גימיקים כמו אימוג'י מותאמים אישית, אבל בשורה אמיתית אין מאז שהאייפון הגיח לאוויר העולם.

בשנתיים האחרונות, בפרט, אנחנו רואים יצרניות כמו LG וסמסונג מזיעות אל מול היצרניות הסיניות, שמשחררות מכשירים בקצב שיא, ועושות ככל שביכולתן לעמוד בקצב; נגררות במקום להוביל. ליצרניות הסיניות יש יתרון בולט, הן משקיעות פחות בפרסום, פחות בפיתוח ופחות בתוכנה, וזה ניכר כשמשתמשים במכשירים שלהן.

יצרניות כמו אפל, סמסונג ו-LG מתקשות לעמוד בקצב, אבל אם פעם לפחות המוצרים שלהן היו איכותיים בהרבה מהתחרה הזול, כיום אנחנו משלמים סכומי עתק על סמארטפונים חצי אפויים כמו אייפון X, שלא היה רואה אור אם סטיב ג'ובס היה בחיים - כפי שאוהבים להגיד עיתונאי הטכנולוגיה. לפני התקלות של אייפון עשר היה לנו את סאגת גלקסי נוט 7 המתפוצץ ולפניו את פרשת הבוטלופ של LG G4 - ואלה רק הפרשות הגדולות שהסעירו את כל העולם. אנחנו ממשיכים לראות את זה בשערוריית האטת האייפונים ואפשר לקבוע שזה רק עניין של זמן עד שענקית טכנולוגיה נוספת תסתבך עם המשתמשים. זה, כמובן, נובע מלחץ ולפעמים אולי גם עיגול פינות.

AR אימוג'י סמסונג. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
האימוג'י האישיים החדשים של סמסונג. זה גימיק, לא שדרוג./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

התרגלנו לקבל מכשירי דגל עם הרבה הייפ, אבל לא הרבה שיפורים. הדוגמה הטובה ביותר לכך היא כנראה סמסונג עם גלקסי S9, שמציע שיפור אחד עיקרי - המצלמה האחורית. ככל הנראה מדובר במצלמה הטובה ביותר שאפשר למצוא היום בסמארטפון, אבל זה עדיין לא משנה את העובדה שמשתלם הרבה יותר לרכוש את הדגם הקודם, גלקסי S8. העיצוב, המסך והסוללה נשארו כפי שהם, בדיוק כמו שקורה בהשקות של אפל.

היחידה שבאמת מצליחה איכשהו להשתדרג בצורה משמעותית ממכשיר למכשיר היא LG אבל זה מכיוון שעד מכשיר הדגל האחרון, היא נותרה קצת מאחור. מכשיר ה-G7, שנחשף לראשונה על ידי הקולגות גיא לוי מ-Ynet ורון פיירמן מהבלוג "ג'ירפה", הוא דוגמה מעולה לכך שחברה מגיעה לנקודה בה היא מרוצה מהתגובות של המשתמשים ונרדמת על פס הייצור.

אז יצרניות יקרות, תפסיקו לרוץ אחרי הכותרות ונסו לתת לנו מכשיר דגל ששווה לחכות לו שנה וחצי. אנחנו צמאים לסמארטפון עם שיפורים משמעותיים כי באמת שנמאס לנו מגימיקים מטופשים כמו Animoji וחיקוייו השונים. תנו לנו חדשנות אמיתית, שתרגש אותנו כמו בהשקה של האייפון הראשון. אבל אם אתן כבר עסוקות בפיתוח רכיבים קיימים, תעצרו רגע ותשפרו בבקשה את הסוללה, אנחנו בטוחים שאפשר לחלץ ממנה הרבה יותר מיום עבודה אחד.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully