וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה עולה להתקין את המערכת החכמה של מובילאיי ברכב שלכם?

11.3.2018 / 9:37

המערכת של חברת ההיי-טק הישראלית שמתריעה מפני סכנות בכביש, נרכשה על ידי אינטל בשנה שעברה וזמינה מהיום להתקנה בכלי רכב פרטיים ברשת בסט מובייל

צלמים זמניים מורשים

רשת חנויות BEST MOBILE תחל לשווק החל מהיום, לראשונה בשוק הפרטי, את מערכת הבטיחות של חברת MOBILEYE הישראלית, שנרכשה בשנה שעברה על ידי אינטל תמורת 14.7 מיליארד דולרים, במה שכונה העסקה הגדולה בתולדות ההיי-טק הישראלי.

המערכת של מובילאיי סורקת את הכביש ואת מצב הדרך בזמן נסיעה ביום, בלילה ובכל מזג אוויר ומבחינה בכלי-רכב, הולכי-רגל, רוכבי אופניים ואופנועים. כמו כן, המערכת מזהה תמרורי מהירות ובהתאם, מסוגלת להתריע על חריגה מהמהירות המותרת. בלב המערכת מצלמה ומעבד מרכזי חזק, שקוראים ומנתחים את מצב הדרך. המערכת מספקת התרעות המסייעות לנהג להימנע מסכנות ולדברי החברה גם משפרת את הרגלי הנהיגה. בין ההתראות שמספקת המערכת: התרעה על סטייה מנתיב, התרעה מפני התנגשות ברכב שמלפנים בדרך עירונית ובדרך בין עירונית, התרעה על אי שמירת-מרחק, התרעה על סכנת התנגשות בהולכי רגל או רוכבי אופניים באור יום, וזיהוי תמרורים.

מובילאיי. צילום מסך
המערכת של מובילאיי מתריעה מפני סכנות בכביש, ומסייעת לנהג להימנע מתאונות./צילום מסך

לדברי רשת בסט מובייל, זו הפעם הראשונה שהמערכת נמכרת בשוק הפרטי. היא תעלה ללקוחות פרטיים 2,100 שקלים וניתן לקבל החזר כספי מהמדינה בסכום של 1,500 שקלים. ההחזר מתקבל דרך תשלום אגרת הרישוי. באגרה שאחרי ההתקנה תשלמו 700 שקלים פחות, בשנה השנייה תקבלו עוד הנחה של 700 שקלים באגרת הרישוי, ובשנה השלישית תקבלו הנחה של 100 שקלים באגרת הרישוי. בנוסף, לדברי בסט מובייל, הלקוחות שיתקינו את המערכת יקבלו עוד כ-20 אחוזים הנחה מחברת הביטוח, המצטבר לכ-600 שקלים במהלך שלוש שנים. כדי לזכות בהטבות, לפי הוראות נוהל מספר 151 של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, הרכב צריך להיות רשום בבעלות פרטית, שנת העלייה של הרכב לכביש צריכה להיות בין ינואר 2000 למאי 2017.

לדברי החברה, זמן ההתקנה הממוצע עומד על כשעה ורבע ולפני שהמתקין (של חברת גודרייב טכנולוגיות) מגיע צריך לוודא שהרכב חונה על משטח ישר ושסביבתו מרווחת ופנויה לעבודה. החברה מבקשת רדיוס של שני מטרים פנויים סביב הרכב בזמן ההתקנה בבית הלקוחות. החברה מבטיחה שהמערכת מותקנת בצורה אסתטית ואין צורך בניקוב חורים ברכב. ניתן לרכוש את המערכת בכל אחד מ-41 סניפי רשת בסט מובייל ובאתר החברה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully