וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה ההבדל בין עכבר למחשב ב-40 שקל לעכבר ב-400 שקל?

14.3.2018 / 8:28

עכברים למחשב יש הרבה, וההבדל ביניהם לא גדול במיוחד, למעט בשלושה פרמטרים - העיצוב והנוחות, שיטת התקשורת והחיישן. מה עדיף לשימוש יומיומי? עשינו לכם סדר

צילום מסך

לא משנה מה הרגלי השימוש שלנו במחשב, כולנו משתמשים בהם - עכברי המחשב הם חלק בלתי נפרד מחיינו ואחראיים על חלק חשוב בחוויית המשתמש שלנו במהלך החיים; אך עם זאת, רובנו לא מקדישים להם מחשבה רבה, ומשתמשים בעכבר הכי זמין או זול שאנחנו יכולים להשיג. עכברי המחשב אחראים במידה רבה לאינטראקציה שלנו עם המחשב ושימוש לא נכון עלול לגרום לכאבים בפרקי כפות הידיים ובאצבעות. בשוק יש סוגים שונים של עכברים, חלקם זולים מאוד ופשוטים וחלקם מגיעים לכמה מאות שקלים. מה ההבדל בין הסוגים, והאם בכלל שווה להשקיע בעכבר יקר?

העכברים הנפוצים ביותר בשוק הם של החברות מיקרוסופט ולוג'יטק, רובם לשימוש יומיומי בבית או במשרד וההבדלים ביניהם הם בעיקר האם הם מסוגלים לתפקד על משטח זכוכית או לא. מדובר בעכברים אופטיים פשוטים, וניתן לזהות אותם בקלות בזכות הנקודה האדומה בתחתית העכבר. העכברים האלה מבוססים על טכניקה של החזרת אור ממשטח העבודה, וכשמניחים את העכבר על זכוכית, האור ממשיך הלאה ומתפזר ולכן הסמן של העכבר קופץ או בכלל לא מגיב. אם אתם משתמשים בעכבר על משטח זכוכית, אתם צריכים עכבר לייזר, המיוצרים גם על ידי מיקרוסופט ולוג'יטק והם אפילו נפוצים יותר מעכברים אופטיים. עכברי לייזר הם מעט יותר יקרים ומחירם ההתחלתי עומד על 150 שקלים, אך הם מתאימים לשולחנות עבודה מזכוכית.

אחרי שכיסינו את נושא החיישן, נושא חשוב נוסף הוא הלחצנים. העכברים הפשוטים מגיעים כיום לרוב עם שני לחצנים וגלגלת ביניהם. הלחצן הימני פותח את התפריט והשמאלי משמש לבחירה. הגלגלת משמשת לגלילה במסמכים ואתרי אינטרנט ולחיצה עליה מבצעת פעולות שונות כמו פתיחה בחלון חדש בדפדפן, למשל. עכברים מתוחכמים יותר מציעים עוד לחצנים בצדדים, המשמשים לחזרה לעמוד הקודם או לעבור לעמוד הבא בדפדפן ופה זה רק עניין של נוחות. הלחצנים הנוספים משנים מעט את האופן שאתם אוחזים בעכבר, אז זכרו שהעדיפות היא קודם כל לנוחות בכף היד.

גם גודל העכבר היא פונקציה של נוחות, ואם מדובר בעכבר שאמור להתחבר למחשב נייד אולי עדיף שיהיה קטן יותר אבל מה שחשוב הוא לבחור עכבר שיאפשר לעבוד בנוחות. עכבר שמעוות את מפרק היד עלול לגרום לנזק ולכאבים, אבל חשוב גם לא לרוץ לרכוש עכבר ארגונומי יקר עם גלגלת עליונה. העכברים הארגונומיים המיוחדים מתאימים בעיקר למי שסובל מכאבים ולא מצליח להסתדר עם העכבר הרגיל אבל לפני שמחליפים עכבר שווה גם לנסות להחזיק את העכבר בצורה נכונה יותר; כלומר, בדיוק כמו שמחזיקים עט וכותבים על נייר. אם לא מחזיקים את העכבר כשכל המפרק מונח על השולחן אמורים להתעייף פחות ולהרגיש פחות מתח ביד.

עכבר מחשב. ShutterStock
עכבר בלוטות' נוטה יותר לניתוקים מעכבר עם דונגל./ShutterStock

הבדל נוסף שיש בין עכברים שונים למחשב הוא שיטת התקשורת. בחלק מהעכברים התקשורת מבוצעת בצורה אלחוטית עם מתאם (דונגל), שנכנס לשקע ה-USB במחשב, ובחלק מהעכברים יש תקשורת באמצעות בלוטות' או בצורה חוטית. העכברים החוטיים זולים כמעט כמו העכברים עם דונגל, והם עובדים בלי תקלות. ברגע שמחברים את הכבל או הדונגל למחשב העכבר מתחיל לעבוד בצורה יציבה ורציפה, ללא התנתקויות.

עכבר עם חיבור בלוטות', לעומת זאת, עלול לסבול מניתוקים אבל זה לא הכול. ראשית בדקו האם המחשב שלכם בכלל תומך בקישורית בלוטות', אחרת תצטרכו לרכוש מתאם נפרד וזו פעולה מיותרת לחלוטין, כי אפשר לקנות במקום עכבר עם דונגל. בכל הנוגע לאורך חיי הסוללה של עכברים אלחוטיים, הסירו דאגו מלבכם; פרק הזמן המינימלי ברוב העכברים הוא חצי שנה ואילו הזמן המקסימלי עשוי להגיע לעד שנתיים, כך שמבחינת חיי סוללה - לא תצטרכו לדאוג.

בתקופה האחרונה פופולריים מאוד עכברים ייעודיים לגיימינג. העכברים האלה נבדלים מהעכברים הרגילים בעיקר בחיישן. לעכברים האלה יש רמת דיוק גבוהה יותר, וזמן תגובה מהיר יותר. אם אתם רוכשים עכבר גיימינג, לכו על אחד עם חוט וסוללה נטענת שאפשר לחבר פיזית למחשב. עכברי גיימינג מגיעים עם תוכנה באמצעותה ניתן לקבוע מה הלחצנים יעשו, את רמת הרגישות של העכבר ולשנות פרמטרים נוספים. החברות המובילות בתחום עכברי הגיימינג הן לוג'יטק, רייזר ו-Steel series.

השורה התחתונה
עכברים למחשב יש הרבה, וההבדל ביניהם לא גדול במיוחד למעט בשלושה פרמטרים - העיצוב והנוחות, שיטת התקשורת והחיישן. עדיף לרכוש עכבר עם חיישן לייזר, שמסוגל לעבוד על משטח זכוכית, וחיבור USB עם דונגל. עכברים במאות שקלים מציעים יותר לחצנים, ועיצובים מיוחדים, אבל בפועל לשימוש יומיומי לא צריך להשקיע יותר מכ-150 שקלים. והכי חשוב - בחרו עכבר שנוח לכם להחזיק ביד.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
עכבר אופטי פשוט. אורן דותן, מערכת וואלה! NEWS
עכבר אופטי פשוט לא יעבוד על משטח זכוכית./מערכת וואלה! NEWS, אורן דותן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully