וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לטלסקופ החלל "קפלר" נשארו עוד כמה חודשים לחיות

16.3.2018 / 8:11

הטלסקופ שוגר לחלל במרץ 2009 והוא ייזכר בהיסטוריה כאחד הכלים האסטרונומיים המשמעותיים ביותר. הוא כבר פעיל יותר זמן ממה שציפה צוות המשימה ובחודשים הקרובים ייגמר לו הדלק בהפתעה

טלסקופ החלל קפלר. נאסא, אתר רשמי
טלסקופ החלל קפלר, פתח לנו את השמיים./אתר רשמי, נאסא

לטלסקופ החלל, שאחראי על גילוי 2,245 כוכבי לכת, ועוד 2,342 כוכבי לכת שעדיין לא אושרו, נדלקה כבר הנורה של הדלק ולפי הבלוג של נאס"א, נותרו לו רק כמה חודשים לחיות לפני שהאורות ייכבו. הטלסקופ שוגר לחלל בתאריך 6 במרץ 2009 והוא ייזכר בהיסטוריה כאחד הכלים האסטרונומיים המשמעותיים ביותר.

"ההערכות הנוכחיות שלנו הן שמכל הדלק של קפלר יתייבש בתוך כמה חודשים - אבל הופתענו מהביצועים שלו בעבר", כתב צ'רלי סובק, מהנדס במשימת טלסקופ החלל קפלר. "אנו צופים שהחללית תפסיק לפעול בקרוב אבל אנחנו מוכנים להמשיך כל עוד כמות הדלק מאפשרת זאת".

כשסובק כותב שצוות המשימה הופתע בעבר, הוא מתייחס לתקרית שאירעה בשנת 2013 שכמעט השביתה את קפלר בשל כישלון מכני. צוות המשימה הצליח להציל את הטלסקופ וגם כעת, קפלר פעיל יותר זמן ממה שהם ציפו. הוא היה אמור להספיק עשרה קמפיינים (קמפיין מסתיים פעם בשלושה חודשים כשקפלר מתמקם בנקודת צילום שונה) לפני שייגמר לו הדלק אך כעת הוא בעיצומו של הקמפיין ה-17.

קפלר נמצא כעת במסלול סביב כדור הארץ ומרוחק מאיתנו יותר מ-151 מיליון קילומטרים. הצוות של סובק ינסה לסחוט כמה שיותר מקפלר במהלך החודשים הקרובים ולוודא שהוא שולח את כל הנתונים שהוא יכול בחזרה לכדור הארץ. ברגע שייגמר הדלק לחללית, המדחפים יפסיקו לפעול והטלסקופ לא יוכל לכוון את עצמו בזווית הנכונה להמשיך ולשלוח נתונים.

הטלסקופ אינו מצויד במד דלק, ולכן צוות המשימה מחפש סימנים מסגירים למותו הקרב, כמו ירידה בלחץ מכל הדלק, או ביצועים גרועים של מדחפים. קפלר אמנם יפסיק לשדר בקרוב, אבל אסטרונומים יחקרו את הנתונים שהוא שלח במשך שנים רבות. ישנם עוד אלפי כוכבי לכת מועמדים שצריך לאשר ומחליפו, TESS, ישוגר בתאריך 16 באפריל מאתר השיגור קייפ קנוורל שבפלורידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully