וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל מחאה: נטפליקס ביטלה פיצ'ר שמעודד ילדים לצפות בבינג'

16.3.2018 / 8:40

התכנית לתמרץ צופים צעירים, לצפות בתכניות ילדים מקוריות של נטפליקס כמו "צער גידול בנות - הדור הבא", לא עברה בשקט וגולשים רבים מיהרו להתלונן. החברה התחרטה וביטלה את הפיצ'ר

טלאים של נטפליקס. צילום מסך
הטלאים הופיעו רק בתכניות ילדים מקוריות של נטפליקס./צילום מסך

נטפליקס הוא כנראה שירות הסטרימינג הפופולרי בעולם, או לפחות אחד המותגים האהובים ביותר בתחום. החברה מציעה תכני מקור, סרטים וסדרות לעשרות מיליוני לקוחותיה מסביב לעולם והיא נחשבת לפורצת דרך, בעיקר בכל עולם חוויית המשתמש. אלא שלפעמים התכניות משתבשות, והחברה חזרה בה במהרה מפיצ'ר שהשיקה בשם "טלאים" (Patches).

הפיצ'ר החדש עודד משתמשים, ובעיקר ילדים לפי התכניות שנבחרו, לאסוף טלאים (או תגים), אותם מקבלים אחרי שצופים בפרקים של הסדרה. התכונה אפשרה לסמן סדרה ופרקים שכבר נצפו, ולמרות שמדובר בפיצ'ר יעיל שמאפשר סינון של תכנים, הוא פותח כתמריץ (Incentive) ופסיכולוגית עודד צופים להמשיך לצרוך עוד תכנים. לא היה פרס נוסף, אבל החברה עודדה צופים לאסוף תגים, כלומר לצפות כמה שיותר.

הטלאים הופיעו רק על תכניות ילדים מקוריות של נטפליקס כמו "צער גידול בנות - הדור הבא". גולשים רבים הבחינו בטלאים ומיהרו להתלונן ברשתות החברתיות. הטענה המרכזית הייתה שכל כלי שמעודד ילדים לצפות יותר בטלוויזיה אינו תורם להתפתחותם ובעקבות המחאה, החברה החליטה לבחון מחדש את המהלך.

מחאת הרשת התפשטה גם לאתרי חדשות בעולם ונטפליקס החליטה לבטל את הטלאים. "החלטנו לא להתקדם עם הפיצ'ר לילדים, אנחנו בודקים הרבה דברים בנטפליקס כדי ללמוד מה עובד טוב ומה לא - עבור המשתמשים שלנו", אמרו נציגי החברה לאתר באזפיד.

צופה בטלוויזיה. ShutterStock
האם כל פיצ'ר שמעודד ילדים לצפות בטלוויזיה פוגע בהתפתחותם?/ShutterStock
  • עוד באותו נושא:
  • נטפליקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully