וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפוסט האחרון של סטיבן הוקינג ברדיט הכיל מסר מאיים

18.3.2018 / 10:21

"מרבית האנשים עלולים להיות עניים מרודים בעוד חלק קטן מהאנשים יפיקו מהמערכת תועלת ויהנו מחיי פנאי", כתב הוקינג לגולשים. וזה לא הכול

פיזיקאי הבריטי הנודע סטיבן הוקינג מת בגיל 76/צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

הפיזיקאי הבריטי המפורסם בעולם, סטיבן הוקינג, הלך לעולמו ביום רביעי בביתו שבקיימברידג'. הוא היה בן 76 במותו והצליח להיאבק במחלת ניוון השרירים ALS במשך מרבית חייו, מאז היה בן 21. הוא הצליח לשרוד על אף תחזיות רופאיו והפתיע את המומחים. למרות שהיה משותק כמעט לחלוטין הוא היה פעיל מאוד, כתב ספרים והרצה, ואף השתתף בפעילויות ברשת.

מדי יום מפורסמים פוסטים רבים ברשת החברתית, הפופולרית בעיקר בארה"ב "רדיט", בנושאים שונים וחלק מהפורומים (Subreddits) מוקדשים גם לתחום חקר החלל והפיזיקה. את הפוסט האחרון שלו ברדיט, כתב הוקינג בשנת 2016 במסגרת סשן AMA (ראשי תיבות של "שאל אותי הכול", פורמט השאלות והתשובות ברדיט כשמתארח מומחה או מישהו מפורסם) והוא הכיל מסר מאיים בנוגע לעתיד האנושות - אלא אם כן נעשה משהו בנידון.

בשיחה שניהל הוקינג הוא כתב כי התפתחות הטכנולוגיה מתקדמת בקצב שיא והיא עלולה לסכן את כולנו: "התפתחות האוטומציה הטכנולוגית עשויה להועיל לאנושות", כתב הוקינג. "יחד עם זאת, אם לא נזהר וננקוט בצעדים המתאימים היא גם יכולה להוביל לאי-שוויון, ולהפוך את החיים של מרבית אוכלוסיית העולם להרבה יותר קשים".

לדברי הוקינג, "אם המכונות מחליפות את בני-האדם, ומייצרות עבורנו כל מה שאנחנו צריכים, חלוקת המשאבים עלולה להיות הרסנית במיוחד. התוצאה היא שמרבית האנשים עלולים להיות עניים מרודים בעוד חלק קטן מהאנשים, שישלטו על לובי המכונות, יפיקו מהמערכת תועלת וייהנו מחיי פנאי". במילים אחרות, טוען הוקינג כי הטכנולוגיה עלולה להוביל לניצול מעמדי הרבה יותר חמור ולפרים חברתיים מהם יהיה קשה לחזור.

בדבריו גם ציין הוקינג את התפתחות הבינה המלאכותית, וטען כי מעבר לתועלת שניתן להפיק ממנה היא עלולה להיות בקונפליקט עם מטרות בני-האדם. "אם המטרות הקבועות של הבינה המלאכותית שונות מאלו של בני האדם, אנחנו בצרות גדולות", סיכם הוקינג.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

המדען סטיבן הוקינג. AP
סטיבן הוקינג./AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully