וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנתחי מוח משתמשים באייפונים ישנים, כי הם יעילים יותר מהציוד הרפואי

19.3.2018 / 9:31

המכשיר הקטן נגיש ונמצא כל הזמן מול עיניהם של המנתחים, ולדבריהם זה מקל משמעותית על הניתוח, שכן במרבית הניתוחים הם נאלצים להסיט את מבטם לעבר המסך הרגיל שנמצא בקצה השני של החדר

מנתח משתמש באייפון. צילום מסך
בעיגול: האייפון עטוף בשקית ומשמש ככלי להצלת חיים./צילום מסך

בשנת 2009 קבעה הפרסומת של אפל There's an app for that, והכוונה הייתה שיש אפליקציה זמינה כמעט לכל תרחיש. תשע שנים אחר כך מתברר שזה נכון גם לניתוחי מוח. לאחרונה החלו מנתחי מוח, לפי הדיווח, להשתמש באייפונים כתחליף למכשור הרפואי היקר. לטענתם, מכשירי האייפון נגישים וקלים הרבה יותר והעבודה איתם הרבה יותר מהירה ומדוייקת מאשר עם הציוד המקובל בחדרי הניתוח.

לפי הדיווחים, כמה מנתחי מוח בבית חולים בסאו פאולו, שבברזיל, החלו להחליף את הציוד המתקדם בחדרי הניתוח במסכי המגע הקטנים. בפרוצדורות פולשניות שביצעו המנתחים, כמו חתך קטן בגולגולת או האף, הם נעזרו באייפון על מנת לצלם חלקים מגזע המוח באמצעות מצלמה המחוברת לצינורית ומתאם ספציפי מיוחד שחובר לאייפון.

לטענתם, העובדה שהמכשיר הקטן נגיש ונמצא כל הזמן מול עיניהם מקל משמעותית על הניתוח, שכן במרבית הניתוחים הם נאלצים להסיט את מבטם לעבר המסך שנמצא בקצה השני של החדר - פעולה הגוזלת זמן. המנתחים השתמשו עד כה באייפון בכארבעים ניתוחים ולטענתם התוצאות לא נופלות ממכשור רפואי מתקדם ויקר.

לא מדובר באלתור מקרטע, ולמקרה שאחת מהפעולות שנעשות באמצעות האייפון תשתבש, מקושרים המכשירים למסכים הגדולים באמצעות חיבור אלחוטי רגיל. "מצאנו ששימוש במכשירי אייפון 4, 5 ו-6 לא פגעו באף שלב של הניתוח", אמרו הרופאים ואף ציינו כי איכות הצילום המתקבלת היא טובה מאוד. בדוח שפורסם לאחר הניתוחים עם האייפונים, צויין כי הניתוחים היו מוצלחים ולא נגרם כל נזק לחולים.

לטענת חוקרים, מכיוון שמכשירי האייפון הם זולים יחסית, בתי חולים במדינות מתפתחות ועניות יכולים להשתמש בהם במקום בציוד יקר שתופס מקום רב יותר ודורש הכשרה מיוחדת. זו אינה הפעם הראשונה שבה משתמשים במכשירי אייפון לצורך הליכים רפואיים. בשנת 2016 נעשה שימוש באפליקציה ייעודית על מנת לשלוח תצלומים של פצעים ישירות לאחות. בנוסף, לאפל יש פלטפורמה ייעודית בשם HealtKit, המקושרת לבתי חולים ברחבי העולם; לפי הדיווחים, היא כבר הצילה את חייהם של בני אדם.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully