וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טעינה אלחוטית שוחקת מהר יותר את הסוללה של האייפון"

אילן גלר

19.3.2018 / 9:49

מכשיר אייפון שהוטען באופן אלחוטי, סיים 135 מחזורי טעינה במשך כשישה חודשים. בחשבון פשוט, צפוי המכשיר להגיע בקצב הזה לרף 500 מחזורי טעינה בתוך כשנתיים, ועם כבל הוא צפוי להגיע לרף הזה רק אחרי כשלוש שנים

אינסטגרם אייפון X. ShutterStock
הסוללה נגמרת מהר יותר בטעינה אלחוטית?/ShutterStock

טעינה אלחוטית הפכה לפיצ'ר נחשק בסמארטפונים מתקדמים בשנתיים האחרונות. אייפון 8 ואייפון X, גלקסי נוט 8 של סמסונג וגם V30+ ו-G6 של LG מציעים את הפיצ'ר, שהופך את הטעינה לקלה יותר, אבל האם הוא פוגע בחיי הסוללה לאורך זמן, לעומת טעינה באמצעות כבל?

לפי אתר הטכנולוגיה Zdnet, בדיקה שנערכה בחודשים האחרונים עשויה להצביע על חיסרון משמעותי של מטענים אלחוטיים. טעינה אלחוטית מבוססת על תקן אוניברסלי, עליו אחראים קונסורציום הטעינה האלחוטית. הארגון מפתח את תקן QI, שהוא פתוח לכולם ומאגד 250 חברות בהן כל יצרניות הסמארטפונים המובילות.

לפי בדיקה, שפורסמה באתר, מכשיר אייפון שהוטען באופן אלחוטי, סיים 135 מחזורי טעינה במשך כשישה חודשים. בחשבון פשוט, צפוי המכשיר להגיע בקצב הזה לרף 500 מחזורי טעינה בתוך כשנתיים, הנקודה בה לטענת אפל ביצועי הסוללה יורדים באופן משמעותי, וכזכור גם גורמים לצניחה בביצועי המעבד.

בדרך כלל צפויים מכשירי אייפון לחצות את הרף הזה תוך שלוש שנים, בממוצע, אך כאמור בטעינה אלחוטית נראה כי משך חיי הסוללה עשוי להתקצר משמעותית.

ההסבר שאותו מציעים ב-Zdnet לתופעה הוא שבעת הטעינה באמצעות כבל, החיבור מספק אנרגיה לפעולת המכשיר וגם לטעינת הסוללה ואילו טעינה אלחוטית בלבד מספקת די אנרגיה לטעינת הסוללה בלבד, כך שהמכשיר מוסיף לצרוך חשמל מהסוללה בזמן שהיא נטענת. המסקנה, לפי האתר, היא שלמשתמשים כבדים מומלץ לחזור לטעון את הסמארטפון באמצעות כבל בלבד, או להתכונן להחלפת הסוללה והאטת ביצועים מוקדם מהצפוי.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אייפון טעינה אלחוטית. ShutterStock
לפי הבדיקה שנערכה, טעינה אלחוטית מקצרת את חיי הסוללה בכשליש./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully