וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

IBM חשפה את המחשב הזעיר בעולם - קטן יותר מגרגר מלח

21.3.2018 / 8:41

המחשב הזעיר לא חזק במיוחד, ואי אפשר לחבר אותו לצג גדול (לפחות כרגע), אך זוהי רק תחילת מהפכת המחשוב הלביש: "אנו צפויים לראות לא מעט עוגנים קריפטוגרפיים כאלה מותקנים על גבי חפצים יום-יומיים"

מחשב קטן מגרגר מלח. IBM, אתר רשמי
יותקן בבגדים ובחפצים וישמש בעיקר לתקשורת עם חפצים חכמים אחרים./אתר רשמי, IBM

למרות שהטכנולוגיה מתכווצת, מכשירי הסמארטפון שלנו הולכים וגדלים; בעולם המחשבים, לעומת זאת, המעבדים הופכים לקטנים יותר כדי שיוכלו לשרת את מהפכת האינטרנט של הדברים (IoT). חלוצת המחשבים הביתיים, IBM, הכריזה במהלך כנס IBM Think 2018, על אבטיפוס של מחשב חדש - קטן יותר מגרגר מלח גס, ולפי הדיווחים גם המחשב הקטן בעולם.

המחשב הזעיר לא חזק במיוחד, ואי אפשר לחבר אותו לצג גדול (לפחות לא כרגע), אך זוהי רק תחילת מהפכת המחשוב הלביש. לטענת IBM, המחשב לא זקוק לכוח עיבוד רב שכן הוא ישמש בעיקר למשימות של תקשורת בין התקנים חכמים ויבוסס בעיקר על יישומי בלוקצ'יין שינהלו את תעבורת הנתונים. המחשב יתמקד בתקשורת בין היישומים השונים, זיהוי גניבות, מיון נתונים ועוד. בנוסף, יוכל המחשב לבצע משימות זעירות של בינה מלאכותית.

בצד הטכני, מדובר למעשה בשבב זעיר על בסיס ארכיטקטורת x86 משנות ה-90 המוקדמות, אך לפחות למשימות אותן הוא יבצע זה בהחלט מספיק. "בחמש השנים הקרובות אנו צפויים לראות לא מעט עוגנים קריפטוגרפיים כאלה מותקנים על גבי חפצים יום-יומיים", אמר ראש חטיבת המחקר ב-IBM, ארוויד קרישנה.

לא ידוע עדיין מתי ישווק המחשב החדש; כרגע מדובר, כאמור, באבטיפוס שאמור לסמן טרנד ולא למשתמשים הפרטיים, אך דבר אחד בטוח: העתיד כבר כאן - פשוט צריך מיקרוסקופ כדי לראות אותו.

מחשב קטן מגרגר מלח. IBM, אתר רשמי
מה כולל המחשב?/אתר רשמי, IBM

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully