וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: הרגע בו מכונית אוטונומית של אובר דרסה הולכת רגל

22.3.2018 / 9:09

משטרת טמפה שבאריזונה הפיצה את התיעוד שצילמה המכונית האוטונומית של ענקית הנסיעות השיתופיות. התיעוד כולל את רגע הפגיעה בהולכת הרגל שחצתה את הכביש ואת תגובת הנוסע, שאמור להשגיח על פעילות הרכב. התמונות קשות לצפייה

צילום מסך

תקופה רגועה יחסית של ניסויים מוצלחים, הסתיימה ביום שני בערב כשמכונית אוטונומית של אובר, הנשלטת על ידי מחשב, דרסה למוות הולכת רגל בעיר טמפה, שבאריזונה. האישה זוהתה כאיליין הרצברג, בת 49 והמשטרה פתחה בחקירה. במקביל, אובר השעתה את כל נסיעות כלי הרכב האוטונומיים שלה.

ענקית הנסיעות השיתופיות מבצעת ניסוי בכמה מדינות בארה"ב ובקנדה בשנתיים האחרונות. כלי הרכב האוטונומיים אמנם נשלטים על ידי מחשב ומערכת חיישנים אך ברכב עדיין יושב נהג, שאמור להשגיח. אך מתיעוד רגעי התאונה אפשר להבין עד כמה מנומנמים הנהגים האלה במהלך משמרתם, וכמה יכולת התגובה שלהם מוגבלת.

את התיעוד של התאונה הפיצה משטרת טמפה. התיעוד צולם על ידי המצלמות שהותקנו ברכב ומציג את רגע הפגיעה בהולכת הרגל, שחצתה את הכביש עם אופניים, ואת מה שהתרחש גם בתוך הרכב לפני ובזמן הפגיעה.

זו הפעם הראשונה שבה רכב של החברה פוגע באדם במהלך נסיעה ברחוב, והמשטרה אמרה לתקשורת המקומית שככל הנראה הרכב לא אשם בתאונה, וכי הולכת הרגל הייתה מפתיעה כל נהג. בתיעוד אכן ניתן לראות שהיא יוצאת מבין הצללים רק כשכבר מאוחר מדי. תאורה טובה יותר לאורך הכביש הייתה עשויה למנוע את הטרגדיה.

מהודעת המשטרה במהלך התאונה ישב נהג מאחורי ההגה כמתבקש, אולם הרכב היה במצב אוטומטי. "לבנו יוצא אל הקורבן ומשפחתה", כתבה אובר בהודעתה. "אנחנו משתפים פעולה באופן מלא עם החקירה והרשויות שחוקרות את התאונה".

לפי הדיווחים, בעקבות הדריסה הקטלנית יופסקו הניסויים בכלי רכב אוטונומיים בערים טמפה, טורונטו, פיטסבורג ובסן פרנסיסקו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מכונית אובר דרסה למוות אישה. צילום מסך
הרגע הקטלני./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully