וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה בארה"ב פותחת אייפונים עם טביעות אצבע של אנשים מתים

26.3.2018 / 9:25

לפי החוק האמריקני, לאנשים מתים אין זכות לפרטיות ולכן הסמארטפונים שלהם כאילו לא מוגנים כלל. דווקא סיסמה פשוטה הייתה מונעת מכל אחד להציץ במכשיר

אפליקציות אייפון. ShutterStock
למתים אין זכות לפרטיות./ShutterStock

לפני כשנה דווח כי ה-FBI שילם לחברת סלברייט הישראלית 900 אלף דולרים כדי לפרוץ את האייפון של המחבל מסן ברנרדינו, שרצח 14 בני אדם. למרות שאפל שיתפה פעולה לפני כן עם רשויות אכיפת החוק, ופתחה אייפונים של עצורים, במקרה הזה היא העדיפה להתעקש לשמור על אמצעי האבטחה.

המקרה זכה לכותרות בכל העולם, והעלה לסדר היום את האתגר שעומד בפני רשויות אכיפה, בכל הנוגע לאיסוף ראיות מסמארטפונים של חשודים ועצורים. אבל כשמדובר באייפון של חשוד שנהרג, או קורבן לפשע, הסיפור שונה לגמרי.

בארה"ב אין צורך בצו של בית משפט כדי לפתוח אייפון נעול של אדם מת ללא הסכמה, מפני שלפי החוק לאדם מת אין זכות לפרטיות. לפי דיווח עדכני בפורבס, מזה כמה שנים שהמשטרה ורשויות נוספות נעזרות בטביעות אצבעותיהם של אנשים שכבר אינם איתנו כדי לפתוח את המכשירים שלהם.

לפי הדיווח, הניסיון הראשון לפתוח כך בוצע בשנת 2016. היה זה מכשיר האייפון 5S של עבדול רזאק עלי ארטאן, שנורה למוות על ידי משטרת אוהיו לאחר שיצא למסע הרג במכוניתו. בסופו של דבר הניסיון נכשל אבל את הסכר הזה כבר אי אפשר היה לחסום.

גורמי אכיפה אמריקניים מדווחים כי השיטה עובדת ופתיחת אייפונים עם טביעת אצבעותיהם של המנוחים הוכיחה את עצמה כיעילה. אחד המקרים הנפוצים לשימוש בפרקטיקה הזו הוא הפללתם של סוחרי סמים, על ידי איתור התכתבות שלהם עם לקוחות שמתו ממנת יתר.

הסוגיה הזו הופכת למעניינת יותר אם לוקחים בחשבון את הטרנד כיום בעולם המובייל - אמצעי אבטחה ביומטריים כמו זיהוי קשתית וזיהוי פנים. יחד עם זיהוי טביעת אצבע אלה שלושה מנגנונים שחושפים את המידע של מי שמת. סיסמה פשוטה הייתה עושה עבודה הרבה יותר טובה, במקרה הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully