וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תמנעו מפייסבוק לעקוב אחר שיחות הטלפון שלכם

28.3.2018 / 9:41

אחד מגלי ההדף, של פרשת גניבת המידע הפרטי של מיליוני משתמשי פייסבוק על ידי קיימברידג' אנליטיקה, הביא גולשים רבים להוריד את המידע האישי שיש לרשת החברתית עליהם. ומתברר שהיא מתעדת כל שיחה והודעה בסמארטפון

צילום: CNN, עריכת וידאו: ניר חן

זמן קצר לאחר שנחשפה פרשת "קיימברידג' אנליטיקה", שאספה פרטים אישיים על כחמישים מיליון משתמשי פייסבוק כדי להשפיע על הבחירות לנשיאות ארה"ב לטובת טראמפ, הוריד הגולש דילן מקי את כל המידע שיש לפייסבוק עליו כדי לבדוק עד כמה הוא חשוף באמת. במשך שנים אנחנו יודעים שפייסבוק אוספת עלינו פרטים אישיים כדי למכור לנו פרסומות אבל הפרשה הזו גרמה לרבים לפקפק בזכות הזו שהענקנו לרשת החברתית.

מקי גילה כי במשך כמעט שנה (מאוקטובר 2016 ליולי 2017) תיעדה פייסבוק את כל השיחות והודעות הטקסט שלו, כולל משך השיחה ועם מי הוא דיבר. קודם כל חשוב להבהיר שהפיצ'ר הזה נמצא באפליקציית המסנג'ר הנפרדת, שפייסבוק עודדה את כולנו להתקין אחרי שהפרידה את השירות מהאפליקציה הכללית עם הפיד. פייסבוק אמרה כי הפיצ'ר הזה אכן שותה את אנשי הקשר כברירת מחדל אך ציינה כי הוא רשום בתקנון (שכולנו כמובן קוראים ומקפידים להתעדכן בשינויים הכי קטנים) וכי יש דרך לכבות אותו.

כדי להפסיק לשתף עם פייסבוק את אנשי הקשר שלכם, למנוע ממנה לעקוב אחרי השיחות שלכם, ולפחות לכאורה לגרום לפייסבוק למחוק את המידע שכבר יש ברשותה - כנסו לאפליקציית המסנג'ר, לחצו על תמונת הפרופיל שלכם בראש העמוד, גללו מטה לסעיף People (אנשים) לאחר מכן ודאו שהסעיף הראשון Sync Contacts (סנכרן אנשי קשר) מכובה (Off).

>> בעמוד הזה תוכלו לראות את כל אנשי הקשר שסונכרנו עם פייסבוק.

>> בעמוד הזה תוכלו להסיר בלחיצה את כל אנשי הקשר שיובאו מהסמארטפון שלכם לפייסבוק.

אחרי שהמידע נחשף לציבור על ידי עובד בחברת הייעוץ הבריטית, פייסבוק איימה לתבוע אותו וחזרה בה. הציבור לא הצליח להתעלם מהשערורייה הזו ומייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, פרסם מודעות התנצלות בעיתונים ברחבי העולם והבטיח למשתמשים לבצע פעולות שימנעו פרשיות דומות בעתיד. זאת למרות שפייסבוק ידעה על המקרה תקופה ארוכה אך סמכה על קיימברידג' אנליטיקה שתמחק את הנתונים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
סנכרון אנשי קשר במסנג'ר של פייסבוק. צילום מסך
ניתן לבטל את הסנכרון באפליקציית המסנג'ר של פייסבוק./צילום מסך

כעת צוקרברג, בניסיון להנמיך את גובה הלהבות, החליט להעיד בפני הקונגרס האמריקני. לפי CNN, צוקרברג הבין כי יאלץ להעיד בשבועות הקרובים ובפייסבוק מתכננים כעת אסטרטגיה לקראת מתן העדות.עם זאת, צוקרברג דחה בקשה ממחוקקים בריטיים להשיב על שאלות הנוגעות לשיטות שמירת פרטיות המידע ברשת החברתית.

גם ברשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים הישראלי נערכים לחקירה. "הודענו על חקירה מנהלית נגד פייסבוק, שמטרתה לברר האם בפרשה מעורבים גם פרופילים של משתמשים ישראלים והאם נעשה שימוש לא חוקי במידע של ישראלים", הצהירה עו"ד לימור שמרלינג מגזניק, מנהלת מחלקת קשרי ציבור וממשל ברשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים, בראיון מיוחד למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS. לדבריה, "אני חושבת שזו חובתנו להגן על הזכויות של אזרחי ישראל במקרה הזה".

מארק צוקרברג בכנס הטכנולוגיה בברצלונה. עמוד הפייסבוק של מארק צוקרברג, אתר רשמי
הגיע הזמן שנפקח את העיניים, לא?/אתר רשמי, עמוד הפייסבוק של מארק צוקרברג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully