וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרטון הגזעני שהוסר אושר על ידי פייסבוק תמורת 25 שקלים

29.3.2018 / 10:25

פרופסור אמיר חצרוני ידוע בהתבטאויות הגזעניות, הומופוביות ומיזוגניות שלו ברשת החברתית ולכן אין זה מפתיע שסרטון שלו הוסר. אלא שאותו הסרטון עלה שוב עם קידום ממומן, ונראה שתלונות הגולשים לא ממש הזיזו הפעם לפייסבוק

חצרוני סרטון שהוסר. צילום מסך
הסרטון פוגעני, אין ספק. השאלה היא למה הוא לא מוסר כשיש קצת כסף מאחוריו?/צילום מסך

אושיית הרשת והטרול הפופולרי, פרופסור אמיר חצרוני, ידוע בדעות הגזעניות שהוא מקדם בעמודי הפייסבוק שלו. חצרוני מדבר בשפה בוטה ומחטט בכל הפצעים הכי כואביםש ל החברה הישראלית אבל הוא מציין בכל הזדמנות שמדובר בסאטירה, כזו שלא ממש מצחיקה את מי שהוא לועג לו אך בועטת בבטן.

מנגנון הסינון של פייסבוק מתיר לכל הקטעים האלה לעלות וחוסם את הסרטונים שדווחו כפוגעניים על ידי הגולשים ונבדקו על ידי פייסבוק. גם הסרטון האחרון שהעלה חצרוני כלל התבטאויות גזעניות, מיזוגניות והומופוביות וכצפוי הוסר על ידי פייסבוק. אלא שאז חצרוני החליט להתחכם וחשף את הצביעות של הרשת החברתית, לפחות במקרה הזה. מאחר ואי אפשר לדעת איך באמת עובד מנגנון הסינון החשאי של פייסבוק, אי אפשר להגיד שהמקרה הזה מעיד על מדיניות אבל הוא מראה שכשהארנק נפתח, כללי המשחק מעט משתנים.

הפרופסור המושמץ בישראל העלה מחדש את הסרטון, אלא שהפעם הוא קידם אותו דרך מנגנון הפרסום העסקי של פייסבוק, בסכום צנוע של 25 שקלים. הפוסט הפך להיות "ממומן" (Sponsored) וזכה לתפוצה אורגנית וגם ממומנת. לדברי חצרוני, "אני באמת חושב שזה לא מכוון אלא יד קלה על ההדק, כשמתלוננים על פוסט רגיל - ויד הרבה פחות קלה כשפייסבוק רואה כסף. אפילו מעט מאוד כסף".

חצרוני סרטון ממומן פייסבוק. צילום מסך
מימין: אישור הפוסט הממומן. משמאל: העדכון שקיבל חצרוני כי הסרטון הממומן לא הוסר למרות דיווחים./צילום מסך

כמו הסרטון הראשון, שהוסר תוך זמן קצר, גם על הסרטון הממומן התלוננו גולשים אלא שאז חצרוני קיבל מפייסבוק הודעה שהסרטון מאושר ואינו עובר על כללי הקהילה, ורק ציינו שאולי כדאי לו לשקול להגביל את הקהל איתו הוא משתף את הסרטון. רק לאחר שעות ארוכות, הסרטון הוסר בסופו של דבר.

"כשהעליתי את הסרטון הוא נמחק תוך פחות משעה מטעמי גזענות כנראה", אומר פרופסור חצרוני, "אז שאלתי את עצמי - מה יקרה אם נשחד את צוקרברג בכסף קטן - אבל ממש קטן. מסתבר ש-25 שקלים מספיקים כדי להפוך סרטון גנוז לסרטון מקודם. בפעם השנייה העליתי אותו עם הטקסט. התוכן עצמו, לדעתי, בהחלט עובר לפחות ברמת הסאטירה".

לדבריו, "אני לא חושב שיש כאן קונספירציה אישית, פשוט רמה שונה של רגישות כשאתה סתם מפרסם משהו וכשאתה מפרסם בתשלום. הם לא מחקו את הסרטון בהתחלה ביוזמתם אלא בגלל תלונות, אני מניח שגם כאן היו תלויות אבל כשמשלמים זה נראה אחרת. הנה תוצאות הקידום - קשה לומר בינתיים ששווה להשקיע אבל זה היה אקספרימנט בצנזורה.

פנינו אתמול למשרד יחסי הציבור המייצג את פייסבוק בישראל לקבלת תגובה אך היא טרם התקבלה; נפרסמה ברגע שתתקבל.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
חצרוני סרטון ממומן פייסבוק. צילום מסך
מימין: נתוני התפוצה של הסרטון הממומן. משמאל: הודעת ההסרה של הסרטון הראשון, שלא גובה בכסף./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully