וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנביא שחזה במדוייק את כל הטכנולוגיה שיש לנו היום

11.4.2018 / 9:23

הסופר דייויד ג'רולד פרסם לפני 18 שנה כתבה על עתיד המחשוב, וחזה פחות או יותר במדויק את הטלפונים החכמים שיש לנו כיום, כמו גם את הבעיה העיקרית שמגיעה עם כל הקדמה הזו

APEXTV

בסרטון - נוסע בזמן חושף את הרכב של שנת 4,000

כתבה מלפני 18 שנים הפכה ויראלית לאחרונה, לאחר שהתברר שהיא הצליחה לנבא לא מעט מהטכנולוגיה שאנחנו לוקחים כעת כמובנת מאליה, ב-2018. מדובר במילותיו של סופר המדע הבדיוני דייויד ג'רולד, שאחראי על כמה וכמה ספרים, ואף כתב בעבר לתכנית הטלוויזיה "מסע בין כוכבים".

לאחרונה, צייצה עיתונאית הטכנולוגיה אסתר שינדלר את הכתבה ההיא, שפורסמה במגזין Smart Reseller, וכתבה: "ב-1999 ביקשתי מדייויד ג'רולד לכתוב תחזיות של 'עתיד המחשוב'. הנה מה שהוא כתב".

עוד בנושא:

חובת צפייה: הסוף של מי ששיגר את עצמו לחלל ברקטה ביתית כדי להוכיח שכדור הארץ שטוח
זו המכונית של העתיד? אדם שהגיע משנת 4,000 מציג תמונה מדהימה
נוסע מהעתיד חושף מי באמת עומד מאחורי אסון התאומים ומתי תפרוץ מלחמת עולם שלישית
אוי לא: נוסע בזמן משנת 5,000 חזר עם תמונה שמבשרת רעות לכולנו

הנה חלק מהכתבה ההיא

אז מה הוא כתב בדיוק? בין היתר, הוא חזה שהטלפון יתאחד עם ארגונית כיס, ביפר, מחשבון, מצלמה, מקליט קולי ונגן מוסיקה, כמו גם טלוויזיה, וכל אלה גם יחד יהיו בתוך מכשיר דקיק, שקטן יותר מחפיסת קלפים.

לאחר מכן המשיך ג'רולד וחזה כיצד הטלפון יתחבר באופן אלחוטי ו"יתפקד כמערכת שולחנית", ואף תהיה לו את היכולת להתחבר למסכים גדולים יותר, לזהות קול, לתרגם ולשמש לקריאה ושליחה של מיילים. תחזית נוספת (ודי ספציפית, למען האמת) היתה שנוכל להשתמש בטלפון כדי להזמין מקום במלונות.

ג'רולד אפילו רמז ליכולתה של בינה מלאכותית, כשכתב: "זה יהיה מעין סוכן, שיילך ויעשה סידורי רשת עבורך". לא פחות מרשים היתה התחזית שלו בנוגע לצדדים המעט פחות טובים של ההתפתחות הטכנולוגית. "אני קורא לה Pita - Pain in the ass". למה? משום שכפי שכולנו יודעים כעת, "להיות כל הזמן מחובר הולך להרוס את הפרטיות של כולם".

פגע בול, אה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully