וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ון הריסון - השען שהציל חיים והפך את בריטניה למעצמה

3.4.2018 / 9:42

'ון ה?ריסון היה בונה שעונים אנגלי. הוא תכנן ובנה את הכרונומטר הימי המדויק הראשון בעולם, ובאמצעותו פתר את בעיית מציאת קו האורך בים, ועל ידי כך איפשר ניווט מדויק במגוון תנאי שיט

ג'ון הריסון בדודל של גוגל. אתר רשמי
הדודל של גוגל לציון יום הולדתו של ג'ון הריסון/אתר רשמי

אם עוד לא יצא לכם, הגיע הזמן שתכירו את הממציא האנגלי ג'ון הריסון. היום, ה-3 באפריל, הוא יום ההולדת ה -355 של ג'ון הריסון, וגוגל בחרה לאזכר את האיש שעומד שתכנן ובנה את הכרונומטר הימי המדויק הראשון בעולם, ובאמצעותו פתר את בעיית מציאת קו האורך בים, ועל ידי כך איפשר ניווט מדויק במגוון תנאי שיט. כדי לכבד אותו, גוגל מציגה בדודל היומי שלה את הממציא כשהוא עובד קשה עם הכלים שלו.

הריסון, יליד 1693, חי בזמן מהפכני לניווט ימי. בשנת 1707, טרגדיה התרחשה באנגליה כאשר 1,550 מלחים איבדו את חייהם באסון ימי ליד איי סילי שבקורנוול. האסון נבע, כנראה, משגיאה בניווט, והממשלה הבריטית הציעה להעניק פרס מטעם וועדת קו האורך בשווי 20,000 ליש"ט למי שימציא שיטה יעילה, מעשית ושימושית לחישוב קו האורך.

ג'ון הריסון. אתר רשמי
ג'ון הריסון בפרוטרוט רשמי/אתר רשמי

השען הריסון הקדיש חמש שנים מחייו ליצירת "שעון ים", שיכול היה לקבוע במדויק את הזמן בים, מה שהיה חיוני לניווט במסעות ים ארוכים. הוא השלים את התכנוןבשנת 1735 והשקיע עוד שני עשורים נוספים בפיתוח העיצוב וסיים בשנת 1761. בהישג הטכנולוגי הזה הוא תרם תרומה משמעותית למיצובה של בריטניה ככוח השולט בנתיבי המסחר הימיים, ומיסודה כאימפריה גלובלית ראשונה במעלה החל במאה ה-18 ועד עלייתה של ארצות הברית במהלך המאה ה-20.

הריסון מת בגיל 82

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully