וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנופיה הסינית שהבריחה אייפונים בשווי 80 מיליון דולר בסגנון אושן 11

3.4.2018 / 9:54

רחפנים, כבלים שנמתחים בין גורדי שחקים בין שתי ערים, סחורה בחצי מיליארד יואן - במשך חצי שנה פעלה כנופיה של 26 מבריחים סיניים, שהעבירה לתוך המדינה אלפי אייפונים מדי לילה

מבריחים סיניים עם רחפנים. צילום מסך
שני כבלים שימשו להעברת אלפי אייפונים מדי לילה./צילום מסך

מאז ומתמיד מכשירי אייפון היו מצרך יקר יחסית, בעיקר במדינות בהן מרבית האוכלוסייה צריכה להשקיע כמה משכורות רק כדי לרכוש מכשיר אחד. במדינה ענקית כמו סין, השוק השחור מפותח מאוד ואחת הדרכים לעשות כסף קל היא להבריח אייפונים בדרכים מתוחכמות.

בשנים האחרונות ראינו כמה מקרים של ניסיונות הברחה מקוריים, כמו סינית שהדביקה לגופה 102 אייפונים מדגם אייפון 6 ואייפון 6S לפני פחות משנה. היא נתפסה בגבול לאחר שמשכה את תשומת לבם של פקידי המכס; האישה נראתה גדולת ממדים בצורה מוזרה ולבשה בגדי חורף בקיץ, לפי הדיווח.

כעת נחשפת שיטה נוספת, ומעט מתוחכמת יותר, אך מה שמייחד את כנופיית הרחפנים הסינית היא הרווח הרב שהם הצליחו לעשות תוך שימוש באמצעי שאפשר לרכוש בכל חנות גאדג'טים. התקשורת הסינית מדווחת כי כנופיה של כ-26 מבריחים נלכדה בעת ניסיון להעביר 15,000 אייפונים מהונג-קונג לשנזן הסמוכה, באמצעות רחפנים מסוג פנטום 4 של DJI הסינית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסינית שנתפסה בשנה שעברה כשעל גופה 102 אייפונים. השוק השחור פורח./מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי התכנית של המבריחים, הרחפנים שימשו לחיבור שני כבלים באורך של כ-200 מטרים בין שני גורדי שחקים, ולאחר מכן הסחורה הייתה אמורה לעבור בין הערים על הכבלים האלה באישון לילה. עוד מדווחת התקשורת הסינית כי הכנופיה פעלה במשך כחצי שנה. כל חבילה שהועברה על הכבלים כללה עשרה אייפונים וכך בלילה אחד הם הצליחו להעביר כ-15 אלף מכשירים.

במהלך מחצית השנה שהם פעלו, השווי של האייפונים המחודשים שהוברחו על ידי הכנופיה הגיע לכ-80 מיליון דולרים (כחצי מיליארד יואן). לפי הדיווחים, הפעולה הזו של הממשל היא הסלמה משמעותית במיוחד במאבק נגד ההברחות במדינה, והכנופיה נעצרה כבר בחודש פברואר.

למרות שמרבית האייפונים מיוצרים במפעלי פוקסקון שבסין, תושבים רבים אינם מסוגלים להרשות לעצמם לרכוש את המכשיר (בהם גם מרבית עובדי המפעלים) ולכן שוק המכשירים המוברחים תוסס כל כך. לשם השוואה, אייפון שנמכר בארה"ב בכאלף דולרים מסוגל להגיע בסין למחיר של כ-3,000 דולר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
רחפן. ShutterStock
השתמשו ברחפנים אזרחיים שאפשר לקנות בכל חנות גאדג'טים./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully