וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיה אנג'לו - אופרה ווינפרי וכוכבים נוספים מציינים את יום הולדתה ה-90

4.4.2018 / 9:32

המשוררת ולוחמת זכויות האדם ד"ר מאיה אנג'לו זוכה לכבוד מיוחד משורת כוכבים שחוגגים את יצירתה של הזמרת, שחקנית וכותבת. שהפכה לאחד הקולות המובילים בספרות האפרו-אמריקאית בת זמננו

גוגל קיבצה שורת כוכבי על בכדי לייצר דודל שמוקדש למשוררת ולוחמת זכויות האדם ד"ר מאיה אנג'לו שהיום (רביעי) הוא יום הולדתה ה-90. בדודל נשמעים בין ביתר קולותיהם של אלישיה קיז, לאוורן קוקס ואופרה ווינפרי שמקריאים את שירה Still I Rise (עוד אזרח) בשילוב אנימציה מעוררת השראה.

מאיה אנג'לו נולדה בשם מרגריט ג'ונסון ב-4 באפריל 1928, וסבלה מילדות קשה ומטראומת אונס שגרמה לה לאילמות לכמה שנים. כאשר התבגרה, החליטה מרגריט לשנות את שמה, להנצטרף לאגודת הסופרים של הארלם שעודדה יוצרים וכותבים אפרו אמריקאים. אנג'לו פרצה בקריירה עשירה כזמרת, שחקנית וכותבת. והפכה לאחד הקולות המובילים בספרות האפרו-אמריקאית בת זמננו.

אנג'לו פרסמה ספרים רבים, ביניהם אוטוביוגרפיה, בשם "ידעתי למה הציפור הכלואה שרה", אשר ראתה אור ב-1970. ועסקה בחייה הקשים עד לגיל 17. אנג'לו שהרתה מייד בסוף התיכון, והחלה לעסוק בעבודות שונות ומגוונות כדי לפרנס את משפחתה, הוציאה את ספרה השני ב- 1974, ושמו
היה "Gather Together in my Name". גם הספר הזה היה מעין אוטוביוגרפיה והמשיך לגולל את תולדות חייה הסוערים, של נערה ללא השכלה רשמית, עם עבר בעייתי , שחיה את הסטריאוטיפ האפרו-אמריקאי, אשר נחלמת ממנו בכוחות עצמה ורוכשת לעצמה השכלה ונסיון חיים.

המשוררת מאיה אנג'לו. AP
המשוררת מאיה אנג'לו/AP

בהמשך התמקדה אנג'לו פחות בסיפורה האישי , והתעסקה הרבה יותר בהפצת מסרים של שיוויון זכויות, שמירה על כבוד האדם ומלחמה האפלייה חברתית. למרות עיסוקה הענף בפרוזה, אנג'לו תמיד תיארה עצמה בעיקר כמשוררת. אנג'לו היתה מעורבת חברתית ופוליטית משך כל חייה, וזוהתה עם המפלגה הדמוקרטית.

ב-2011 קיבלה אנג'לו את מדליית החירות הנשיאותית מנשיא ארה"ב ברק אובמה.,היא הלכה לעולמה בשנת 2014 בגיל 86

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully