וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי ששמתם לב: אפליקציות חינמיות באנדרואיד גובות תשלום שבועי

6.4.2018 / 11:58

מחקר חדש של חברת אבטחת המידע ESET מצא הונאה חדשה של אפליקציות שגובות מכם כסף במכשירי האנדרואיד ומבלי ששמתם לב

משתמשי אנדרואיד היזהרו: שיטת הונאה חדשה התגלתה לאחרונה בחנות האפליקציות של גוגל וייתכן שאתם משלמים מידי שבוע על אפליקציה מבלי שאתם יודעים. השיטה מנסה לגרום למשתמשים להירשם לאפליקציה בעלות של 23 שקלים לשבוע, באמצעות שיטת התשלום של גוגל. אולם, היא מנסה להסתמך על כך שחלק מהמשתמשים יתעלמו מהחלונות שקופצים ויאשרו כל דבר מבלי לשים לב, עד שיתחילו לשחק במשחק. אחד המשחקים שביצע את ההונאה, לדברי חברת אבטחת המידע ESET שעלתה על השיטה, הוא משחק Pingu Cleans Up שהיה זמין בחנות האפליקציות עד שלטענתם, פנתה חברת אבטחת המידע אל גוגל והוא ירד מהחנות. אותו משחק הועלה לחנות האפליקציות ב-8 לפברואר והותקן על בין 50 ל-100 אלף סמארטפונים ולמרות שיטת החיוב, הוא זכה לדירוגים גבוהים.

השיטה המתוחכמת מסתמכת על שלושה שלבים: המשתמשים צריכים לעצב את הדמות שעמה הם משחקים ובשני השלבים הראשונים, כדי לבחור את התכונה הרצויה של הדמות, המשתמש צריך לאשר חלונית שקופצת על גבי המסך פעמיים. בפעם השלישית, החלון שקופץ ונראה זהה לשניים הקודמים, הוא חלון התשלום של גוגל שעוצב באופן כמעט זהה לשלבים הקודמים אך במקום המילה "אישור" היא הוחלפה במילה "הירשם". אישור של החלון השלישי, מחייב את המשתמש ב-23 שקלים מדי שבוע, עד שהמשתמש מבטל את ההרשמה. קורבנות האפליקציה Pingu Cleans Up לא צריכים לבטל את החיוב באופן ידני, מכיוון שברגע שהיא ירדה מהחנות, כך גם ההרשמות בוטלו באופן אוטומטי.

אפליקציית Pingu.
"חלון התשלום של גוגל עוצב בדיוק כמו השלבים הקודמים"

איך בכל זאת נזהרים? במקרה של האפליקציה הספציפית, חלק מהמשתמשים יכלו לראות שהקישור לתנאי השימוש לא פעיל, עוד האפליקציה ביקשה תשלום מידי עם ההפעלה אף על פי שסווגה בחנות האפליקציות כחינמית והדירוגים והביקורות השליליות התריעו עוד מבעוד מועד שהאפליקציה מנסה לבצע הונאה. שימו לב לכל ההודעות שקופצות במהלך השימוש באפליקציה, אל תמהרו ללחוץ על אישור. בסמארטפון של הילדים, הסירו את פרטי כרטיס האשראי מחנות האפליקציות כדי שגם אם תקפוץ חלונית כזאת, לא יהיה כרטיס אשראי שניתן לחייבו. כדי לראות את כל האפליקציות שאתם מנויים אליהן ומשלמים כסף, כנסו אל חנות האפליקציות, לחצו על התפריט, "האפליקציות שלי" ואז על "מנויים". שם תוכלו לראות על מה אתם משלמים, לבטל את המנוי וגם לבקש מגוגל החזר כספי במידת הצורך.

אפליקציית Pingu Club דירוגים. צילום מסך
דירוגים נמוכים וביקורות שמזהירות מהונאה/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully