וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפורים קטנים אבל משמעותיים - חרשנו חודש על גלקסי S9

7.4.2018 / 17:36

גלקסי S9 מגיע בעיצוב זהה אבל מציע מצלמה משופרת וטכנולוגיה חדשה בשם AR Emoji. חרשנו עליו במשך חודש שלם וחזרנו עם מסקנות. האם שווה לשדרג מגלקסי S8?

צילום: מייקי לוי

כבר כמה שנים שחובבי המובייל תוהים האם אין כבר ליצרניות הסמארטפונים מה לחדש ,וכל מה שנראה בשנים הקרובות זה רק שיפורים במצלמה או במסך ולא חדשנות אמיתית? בסוף פברואר השיקה סמסונג את גלקסי S9 ורק חיזקה את התחושה הזו. עם זאת, השיפור במצלמה ושילוב טכנולוגיית מציאות רבודה חדשה בשם AR Emoji, מצליחות לתת ערך מוסף לסמארטפון, אבל האם מדובר בבשורה אמיתית שמצדיקה שדרוג מגלקסי S8? חרשנו במשך יותר מחודש על גלקסי S9 פלוס והגענו למסקנה ברורה.

עיצוב

שינוי מהותי בעיצוב לא קיבלנו במכשיר הדגל החדש, אולם השינוי היחידי שהחברה עשתה, הוא החשוב ביותר שעושה את כל ההבדל ועליו נפרט בהמשך. בחזית המכשיר המסך "אינסופי" של סמסונג עם יחס מסך-שוליים זהה לזה של מכשיר הדגל הקודם ועומד על 83.6 אחוזים. המכשיר החדש קצר ודק יותר מהדגם הקודם אבל זה לא הבדל שאפשר להרגיש באמת. ההבדל המורגש ביותר, שאולי נראה מינורי אבל הוא משמעותי, הוא כמובן קורא טביעות האצבע שזז אל מתחת למצלמה. בגלקסי S8 החיישן היה ממוקם משמאל למצלמה אך כעת סמסונג הפיקה לקחים. קורא טביעות האצבע במכשיר החדש ממוקם מתחת למצלמה וההבדל מורגש. עוד שינוי שניתן למצוא, ליד שקע הטעינה, הוא הרמקול שעוצב מחדש ועוצמתו התחזקה משמעותית. דבר אחד שסמסונג לא שיפרה, והוא המשמעותי ביותר - העמידות של המכשיר מפני נפילות. גלקסי S9, בדיוק כמו S8, נשבר בקלות. ה-S9 נפל לנו מגובה של 10 סנטימטרים בלבד אך זה הספיק כדי לסדוק את המסך בחלקו התחתון. המשיך להפריע לנו הכפתור הייעודי לעוזרת הווירטואלית, ביקסבי, שסמסונג מסרבת להסיר.

סמסונג גלקסי S9. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
ה-S9 פלוס לצד ה-S9 הרגיל./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

מסך

ל-S9 מסך "אינסופי" עם יחס מסך שוליים זהה לשל מכשיר הדגל הקודם, לרבות הגודל. ה-S9 בגרסה הרגילה מגיע עם מסך בגודל 5.8 אינץ' ואילו ה-S9 פלוס מגיע עם מסך בגודל 6.2 אינץ' ברזולוציות QHD וציפוי זכוכית גורילה 5. ל-S9 יש את אותו המסך בדיוק כמו של ה-S8, עם אותה רזולוציה וסוג הפאנל SuperAmoled, וזה מאכזב. המסכים מצויינים, אבל ציפינו לשיפור כלשהו בצבעים או בחדות. המסך מציג צבעים עזים במיוחד שלפעמים מרגישים מלאכותיים. חסרה לנו החדות, אותה ניתן למצוא בפאנלים מסוג OLED. הצבעים מעולים, הבהירות גבוהה מספיק להשתמש בו תחת שמש ישירה בקיץ הישראלי, אבל עדיין זה לא מושלם. לאחרונה נשמעו ברחבי הרשת גם תלונות על כך שהמסך מפסיק להגיב בחלק מהמכשירים, אולם אחרי שימוש ארוך ואינטנסיבי שלנו, המסך מתפקד מצויין.

השקת גקלקסי S9 ברצלונה. צילום: מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
השדרוג במסך מתבקש, אבל קיבלנו בדיוק את אותו המסך כמו ב-S8./מערכת וואלה! NEWS, צילום: מייקי לוי

חומרה

בלב המכשיר ניתן למצוא את ערכת השבבים Exynos 9810 מתוצרת סמסונג, 6 גיגה זיכרון RAM ו-64 או 128 גיגה פנימיים לאחסון, עם אפשרות להרחבה באמצעות כרטיס זיכרון מיקרו-SD. בדיקות ביצועים שונות הראו שיפורים זניחים בביצועים. עדיין חשוב לזכור שמדובר במכשיר המספק ביצועים מצוינים ולא נתקלנו באף קושי בהרצת אפליקציות כבדות או בגיהוקים בעת ריבוי משימות. ניתן לחבר את ה-S9 לתחנת העגינה DeX שהופכת את הסמארטפון למחשב נייח לכל דבר.

בדומה למכשיר הדגל האחרון, גלקסי S8, ולפאבלט הדגל, Note 8, גם למכשיר הדגל הנוכחי יש סורק קשתית עין שעושה עבודה מצוינת ואפילו מייתר את עבודתו של קורא טביעות האצבע (שעובד גם מעולה). סורק הקשתית מהיר יותר מקורא טביעות האצבע וגם אינטואיטיבי יותר.

סוללת המכשיר לא מציעה שיפורים, שכן היא מגיעה בנפח 3,500 מיליאמפר-שעה והספיקה לנו לכמעט יום עבודה שלם ואינטנסיבי. למכשיר טכנולוגיית הטענה מהירה וטעינה אלחוטית בתקן Qi. שיפור ניכר ששמנו לב אליו הוא הרמקול שעוצמתו שופרה משמעותית. המכשיר עמיד בפני מים ואבק בתקן IP68, המאפשר להכניס את הגלקסי למים מתוקים בעומק של עד מטר וחצי לפרק זמן של חצי שעה.

ממשק

הבשורה בממשק של ה-S9 היא לא ממש בשורה אלא יותר גימיק - AR Emoji, החיקוי של סמסונג ל-Animoji של אפל. כבר במהלך ההדגמה בברצלונה ראינו שהביצוע לא נעשה בצורה כל כך חלקה וזה רק סיקרן אותנו יותר ויותר להתנסות בזה. בפועל, התוצאה גרועה והדמות שסמסונג הרכיבה לנו, על פי זיהוי הפנים שלנו, לא קרובה למציאות. זו הייתה האכזבה הראשונה שלנו ואילו האכזבה השנייה הגיעה כשהבעות הפנים שלנו לא הסתנכרנו עם הדמות המוצגת. גם כגימיק, הוא לא עשוי טוב.

העוזרת הווירטואלית ביקסבי לא פסחה על ה-S9 שנמכר בישראל, אף על פי שהיא לא יודעת לבצע בעברית אף אחת מהמטלות שלשמה היא תוכננה. הכפתור ממוקם ליד כפתור הכיבוי, זה כפתור מיותר שגם אם העוזרת הווירטואלית הייתה קיימת - היינו שמחים אם בסמסונג היו מוותרים עליו, בדומה לכל סמארטפון אחר עם עוזרת וירטואלית שלא מגיע עם כפתור ייעודי. מעבר לתלונות על ה-AR Emoji וביקסבי, הממשק של סמסונג ה-Samsung Exprience 9 עושה עבודה נהדרת, הוא ידידותי במיוחד, הוא לא מגיע עם אפליקציות מיותרות וזהו ממשק שלדעתנו, מוצלח מאוד ובסמסונג הצליחו לשמר אותו היטב גם במכשיר הדגל החדש.

מצלמה

עולם הצילום הוא תחרותי מאוד בסמארטפונים, בעבר נראה היה שנוקיה הובילה בתחום עם הטלפונים הטיפשים ואחר כך סוני ירשה את התואר. בשנים האחרונות אפשר לומר בבטחה שסמסונג שולטת בעולם הצילום, במיוחד בייצור חיישנים שמתמודדים בצורה יוצאת דופן עם תנאי תאורה מאתגרים. ל-S9 מצלמה משופרת שמציעה מפתח צמצם דינמי בין f/1.5 ל-2.4 ופיקסלים מוגדלים בגודל 1.4 מיקרון בטכנולוגיית "פיקסל כפול". רגע לפני שנפרט על התוצאות של המצלמה, נסביר מה אומר מפתח הצמצם שסמסונג שילבה ב-S9. הצמצם מתאים את עצמו לפי כמות האור שנכנסת, ממש כמו העין שלנו. כשאנחנו בחושך, הצמצם יתרחב וכשאנחנו בחוץ בשמש, הצמצם ייסגר.

ה-S9 פלוס מצויד בשני חיישנים, באמצעותם ניתן לבצע זום אופטי פי שניים, לצלם תמונות עומק כשהרקע מטושטש והאובייקט המרכזי בפוקוס ולצלם תמונות בזווית רחבה. משום מה, האפשרות של צילום בזווית רחבה מתאפשרת רק כשמצלמים במצב שבו הרקע מטושטש והאובייקט המרכזי בפוקוס ולא ברור מדוע סמסונג בחרו לבצע את ההגבלה.

המצלמה של ה-S9 היא אחת הטובות שיש כיום בשוק, במיוחד בתנאי תאורה קשים. אם עד כה התרשמנו מהאיכויות של ה-S8, הרי שהיורש שלו מביא תמונות הרבה יותר טובות וחדות, עם צבעים נאמנים למקור. צילום העומק (אפקט הבוקה) נראה מעט מלאכותי ולא תמיד הצליח לדייק. בשורה התחתונה זוהי אחת מהמצלמות הטובות ביותר שיש היום בשוק.

המצלמה הקדמית, לעומת זאת, מעט אכזבה והתמונות לא היו מפורטות מספיק, במיוחד בצילום סלפי מקרוב.

גלקסי S9 מצלמה. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
"בשורה התחתונה זוהי אחת מהמצלמות הטובות ביותר שיש היום בשוק. "/מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

השורה התחתונה

אם נשווה את השיפורים שבין מכשיר הדגל הקודם לעומת מכשיר הדגל החדש של סמסונג, כמעט ולא נמצא למעט המצלמה, הביצועים וקורא טביעות האצבע שזז אל מתחת חיישן המצלמה. המכשיר מרגיש זהה כמעט לחלוטין לעומת ה-S8, גם בתחושה שלו ביד, גם בממשק וגם בעיצוב. אם יש לכם את ה-S8 אין טעם לשדרג בכלל, למעט אם אתם חובבי צילום מקצועי ורוצים מצלמה באמת מתקדמת בסמארטפון.

ה-S8 ישרת את רוב האנשים בצורה כמעט זהה ל-S9. עם זאת, מדובר באחד המכשירים עם המצלמה הטובה ביותר ובמבחן הצילום של DxoMark הוא זכה ב-101 נקודות, אחד מהציונים הגבוהים ביותר נכון להיום. אם אתם מחפשים את מכשיר הדגל המתקדם ביותר, רכשו את S8 ותוכלו לחסוך כסף, אם אתם לא מוכנים להתפשר על המצלמה של הסמארטפון שלכם, ה-S9 הוא הסמארטפון שלכם. מחירו המומלץ לצרכן הוא 3,299 שקלים. למרות שלא מדובר בשיפור משמעותי, גלקסי S9 נכון להיום, הוא מלך האנדרואידים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully