וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל אפל ישראל נחקר בחשד להטעיית צרכנים בפרשת האטת האייפונים

10.4.2018 / 13:53

הרשתות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה על מעבר לחקירה גלויה של חברת אפל בישראל בעקבות פרשת האטת האייפונים. היום הודיעה הרשות על מעבר לחקירה גלויה ועל חקירתו של רוני פרידמן, מנכ"ל החברה בישראל

עריכת וידאו:ניר חן

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה היום (ג') על מעבר לחקירה גלויה של חברת אפל בישראל. לחקירה זומן מנכ"ל אפל ישראל, רוני פרידמן. אותה חקירה נפתחה אחרי שהתקבלו טענות רבות על כך שאפל שילבה לכאורה, רכיב הגורם להאטה מכוונת שלה מכשירים במסגרת עדכון תוכנה שהיא מציעה לצרכנים. עוד מסרה הרשות כי קיים חשד כי דברי ההסבר המוצגים לצרכן טרם קבלת עדכון הגרסה, אינם כוללים את גילוי המידע המהותי המתייחס לקיומה לכאורה של תכונת האטה, כלומר המשתמש לא מיודע כלל שמהירות האייפון תואט משמעותית אחרי שישדרג לגרסה החדשה.

פירוק אייפון 6. צילום מסך
כמה שקלים והאייפון חוזר לעצמו./צילום מסך

בדצמבר 2017 אפל הודתה בפרשת האטת האייפונים. אפל הודתה כי תכונה ששולבה בשני עדכונים למערכת ההפעלה, מאטה משמעותית את פעילות המעבד ברגע שהסוללה מדרדרת, כדי למנוע קריסה פתאומית של האייפון. לדברי אפל, האטת האייפונים עוזרת למכשירים להיות יציבים הרבה יותר, מכיוון שברגע שהסוללה נחלשת, היא לא מסוגלת לספק את הזרם הנדרש בפעילויות בהן המעבד דורש מתח גבוה וכך האייפון נכבה. משתמשים רבים התלוננו שהם החליפו אייפון בעקבות הירידה בביצועים, כשכל מה שהם היו יכולים לעשות זה להחליף סוללה. ההתנצלות הגיעה אחרי שתביעות רבות נערמו נגדה בארה"ב ואפילו בישראל. "אנחנו יודעים שכמה מכם מרגישים שאפל אכזבה אותם", כתבה בהודעה הישנה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

אחרי שאפל הודתה בפרשה הוגשו בארצות הברית תביעות נגד ענקית הטכנולוגיה ויממה לאחר מכן, בסוף דצמבר 2017, הוגשה גם בישראל בקשה לתביעה ייצוגית על ידי משרד "ציוני, פילרסדורף, עורכי דין". לפי כתב התביעה, אפל מעולם לא שיתפה את המידע הזה עם לקוחותיה וכי לחברה "אינטרס ברור להסתיר מידע זה". לדברי עורך הדין שאול ציוני, "צריך להבין את מסגרת היחסים בין אפל ללקוחות. לאפל יש שליטה כמעט אבסולוטית בחוויית השימוש וזה מחייב שקיפות מצד החברה.

אחרי שהודתה, הודיעה אפל כי מחיר החלפת הסוללה ירד מ-79 דולרים ל-29 דולרים ובארץ המחיר נע סביב 150 שקלים ברשת iDigital ובמעבדה המורשית של אפל DCS. מי שירצה להחליף את הסוללה במכשירו, יאלץ להפקיד את המכשיר לכמה ימים ואילו בסניפי אפל ברחבי העולם, זמן התיקון יכול להגיע גם לשבועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully