וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק ישראל: פרטיהם של עד 47,014 ישראלים נחשפו במסגרת הפרשה

10.4.2018 / 20:44

שעות לפני שמארק צוקרברג יעיד בפני ועדה בסנאט, בפייסבוק ישראל מוסרים את מספר הנפגעים הישראליים בפרשת "קיימברידג' אנליטיקה"

צילום: רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

פייסבוק ישראל מסרה הערב (ג') כי ייתכן ופרטיהם של 47,014 ישראלים הודלפו במסגרת פרשת "קיימברידג' אנליטיקה". עוד עולה מהודעה של פייסבוק כי בסך הכל 28 ישראלים חיברו את החשבון שלהם אל יישום This Is Your Digital Life ששאב את המידע עבור חברת הייעוץ הפוליטי. במסגרת הפרשה, הודלפו פרטיהם של 87 מיליון משתמשים ששימשו עבור חברת הייעוץ הפוליטי "קיימברידג' אנליטיקה", כדי להשפיע על פי החשד, על הבחירות בארצות הברית. בשעות הקרובות יעיד מארק צוקרברג בפני ועדה בסנאט ויצטרך לספק הסברים על פרשת הפרטיות הגדולה ביותר בתולדות החברה. עוד שחררה פייסבוק הבוקר עמוד ייעודי שבו תוכלו לדעת האם הפרטים שלכם נחשפו.

בפייסבוק ישראל מסרו: "לאחר בדיקה יסודית ומקיפה ככל שניתן, להלן ההערכה שלנו הן לגבי מספר האנשים שהתקינו את האפליקציה והן לגבי מספר האנשים שייתכן שהמידע של חבריהם נחשף: 28 ישראלים בלבד התקינו את האפליקציה וייתכן והושפעו סך הכל 47,014". מדובר ביחס עצום שעל כל משתמש אחד שהתקין את האפליקציה, נחשפו פרטיהם של עוד 1,679 משתמשים ישראלים.

הבוקר (ג'), בפייסבוק החלו להודיע באופן אישי לכל 87 מיליון המשתמשים שנעשה שימוש בפרטיהם האישיים במסגרת הפרשה.ההודעה מופיעה אצל המשתמשים בראש הניוז פיד ומסבירה גם כיצד להגן על החשבון.

במקביל, פייסבוק העלתה עמוד ייעודי שבו כל המשתמשים יוכלו לבדוק בצורה פרטנית האם פרטיהם נחשפו מבלי לחכות להודעה. "לאחרונה שיתפנו מידע על ניצול לרעה של חשבונות פייסבוק פרטיים על ידי אפליקציות ואתרי אינטרנט.", כתבו בדף. " כמו כן, שיתפנו תוכניות כיצד אנחנו פועלים כדי למנוע זאת בעתיד. בדקו האם המידע שלכם שותף עם קיימברידג' אנליטיקה, על ידי יישום 'זה החיים הדיגיטליים שלכם'. על פי הדף הייעודי, במידה ואתם או אפילו מהחברים שלכם חיברתם את חשבון הפייסבוק אל תוכנה בשם "This Is Your Digital Life", אז ככל הנראה, הפרטים האישיים שלכם הועברו אל חברת הייעוץ הבריטית. כדי לבדוק האם הפרטים שלכם הועברו, לחצו כאן.

זוהי פרשת הפרטיות הגדולה ביותר בתולדות פייסבוק, שבה נעשה שימוש בפרטיהם של לפחות 87 מיליון משתמשים ברחבי העולם וכעת פייסבוק מאשרת שפרטיהם של לפחות 47,014 משתמשים ישראלים הועברו לחברת הייעוץ. בתגובה לפרשת הפרטיות, מניית החברה צנחה, פייסבוק נקטה בצעדים כדי להגן על פרטיות המשתמשים והרשויות בארצות הברית וברחבי העולם, לרבות ישראל, במיוחד לאור המספר הגדול של הנפגעים, עתידות לחקור את פייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully