וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה יצוגית: "אפל ישראל גבתה כסף באפליקציות בניגוד לחוק"

11.4.2018 / 8:52

בתוך חמישה חודשים בלבד; תביעה ייצוגית חדשה נגד אפל בישראל. התביעה הקודמת הוגשה בנושא האטת האייפונים שאפל מבצעת ברגע שחיי הסוללה יורדים משמעותית ואילו הפעם, התביעה החדשה עוסקת בנושא התשלומים המתחדשים באפליקציות

עריכת וידאו:ניר חן

התביעה החדשה נגד אפל בישראל הוגשה הפעם בנושא חידוש התשלומים עבור אפליקציות פרמיום. לטענת התובעים, החיוב מתחדש מדי חודש אף על פי שהמשתמש בוחר בתקופת תשלום של חודש אחד. עוד עולה מכתב התביעה כי במידה והמשתמש בוחר לסיים את המנוי לאפליקציה במהלך החודש ולא בסופו, הוא נאלץ להמתין עד סיום מחזור החיוב. זו התביעה הייצוגית השנייה שמוגשת נגד אפל בחמישה חודשים האחרונים. בדצמבר 2017, הוגשה תביעה ייצוגית בנושא האטת האייפונים שאפל מבצעת, ברגע שחיי הסוללה יורדים משמעותית.

תביעה נגד אפל. צילום מסך, צילום מסך
"ביסוד תביעה זו ניצבת התנהלותה הפסולה של הנתבעת, אשר מחדשת "עסקאות לתקופות קצובות" באופן אוטומטי"/צילום מסך, צילום מסך

במידה והורדתם אפליקציה חינמית או בתשלום ושילמתם עבור מנוי חודשי, אפל עדיין המשיכה לחייב אתכם אחרי שנגמר החודש שאליו התחייבתם. אפליקציות רבות מציעות מגוון רחב של מסלולי תשלום, לדוגמה: טינדר מציעה שלושה מסלולים, חודש אחד ב-71.90 שקלים, חצי שנה ב-49.98 שקלים ו-12 חודשים ב-33.32 שקלים. במידה ובחרתם בחודש אחד, החיוב יתחדש שוב ושוב, אף על פי שבחרתם לשלם עבור תקופה של חודש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"אלא שלמרות שהתובע מס' 1 ביקש כאמור לשלם עבור תקופה של חודש אחד בלבד (במחיר יקר ביחס לאפשרויות האחרות), הנתבעת חידשה באופן אוטומטי את שירותי הפרמיום (קרי, מבלי שקיבלה את הסכמתו של התובע מס' 1) וחייבה אותו בתשלום של 79.90 עבור כל חודש שימוש נוסף מעבר לחודש המקורי שנרכש על ידו כאמור", כתבו בכתב התביעה.

התביעה הוגשה על ידי משרד על ידי עורכי הדין יעקב ישראלי, רמי איתם ויעקב דנינו ממשרד כהן סטרשנוב ולונדון. למרות שהוגשה על ידי שני אנשים בלבד, מדובר בתביעה ייצוגית, כך שאם בסופו של דבר יזכו בתביעה, צפויים לקבל כסף מאות אלפי ישראלים שמחזיקים אייפון.

מה אפשר לעשות בינתיים כדי להימנע מחיובים?

ייתכן ויעברו שנים עד שתהיה פסיקה של בית המשפט בנושא או שיגיעו לפשרה. בינתיים אתם יכולים להימנע מחיובים כאלו בקלות. גשו להגדרת, גללו למטה, לחצו על "אייטונס וחנות אפליקציות". אחר כך לחצו על המייל שלכם שמופיע תחת "Apple ID" ובחלונית החדשה שתפתח לכם, לחצו על "צפה ב-Apple ID". לאחר תהליך הזיהוי הקצר, תפתח לכם חלונית חדשה, רדו למטה וחפשו את "מנויים", שם תוכלו לראות את כל האפליקציות שגובות מכם תשלום חודשי ולבטל אותן.

אפליקציות בתשלום. מייקי, צילום מסך
בינתיים אתם יכלים להימנע מחיובים בצורה מאוד פשוטה"/צילום מסך, מייקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully