וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היזהרו מהרוגלה החדשה שתנעל לכם את המחשב ותדרוש כופר הזוי

16.4.2018 / 8:00

רוגלות שמצפינות את המחשב ודורשות בתמורה ביטקויין הפכו לדבר שבשגרה, אבל הרוגלה החדשה לא תדרוש מכם כסף אלא כופר הזוי

המשחק PUBG הצליח לעורר לא מעט רעש בקרב קהל הגיימרים כאשר הכריז על ז'אנר חדש שנקרא Battle Royale. השחקנים מוחלקים לקבוצה של ארבעה ונזרקים לעולם פתוח שבו הם צריכים למצוא נשקים, להיזהר ממוקשים ובעיקר - משחקנים אחרים שמנסים להרוג אותם. המטרה בסופו של המשחק, היא לשרוד את המתקפה ולהרוג כמה שיותר שחקנים אחרים וכך - להישאר הקבוצה האחרונה על המפה. אם עדיין לא יצא לכם לשחק בו, נוזקה חדשה תגרום לכך. הנוזקות הללו משתלטות על המחשב ומצפינות את הקבצים. בדרך כלל האקר דורש כופר בביטקויין כדי לשחרר את המידע, אבל הפעם האקר דורש דבר לא צפוי בכלל. הנוזקה שהתגלתה על ידי צוות MalwareHunterTeam תצפין את המידע שבמחשב עד שתשחקו במשחק במשך שעה שלמה.

רוגלה בשם pubg. צילום מסך
"הרוגלה תצפין את המידע שבמחשב עד שתשחקו במשחק במשך שעה שלמה"/צילום מסך

הנוזקה עובדת בצורה די פשוטה: תחילה היא משתלטת על שולחן העבודה ומצפינה את התיקיות והקבצים ואז היא משייכת את כל המידע עם סיומת "PUBG" כדי שהמשתמש יבין שהמחשב שלו הוצפן. אחר כך, מופיע חלון שבו מוצגות למשתמש שתי אופציות, הראשונה היא לשחק במשחק במשך שעה והשניה והקלה, פשוט להקליד את הקוד שמופיע על המסך ובכך ההצפנה תוסר והרוגלה תעלם כלא הייתה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

לדברי המקור שזיהה את הרוגלה, "Bleeping Computer", הנוזקה מחפשת אחר תהליך שפועל ברגע שפותחים את המשחק. לפיו, הרוגלה יודעת האם באמת שיחקתם במשך שעה או לא. עם זאת, ניתן גם לשחק במשחק במשך 3 שניות בלבד ולאו דווקא שעה שלמה כפי שהרוגלה דורשת. עוד ניתן לרמות את הרוגלה ולזייף את פעילות התהליך על ידי שורת פקודה בווינדוס. למרות שאף פעם לא נעים להיתקל בתוכנה זדונית שמשתלטת על הקבצים, הנוזקה הזאת היא די פשוטה ואפילו מהנה לפיצוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully