וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהפכה החדשה של גוגל? מנוע חיפוש הקניות מגיע לישראל

16.4.2018 / 16:54

מנוע הקניות של גוגל צפוי להגיע לישראל בשבועות הקרובים ועשוי לחולל מהפכה בתחום הקניות המקוונות והשוואת המחירים. עוד בשנה שעברה נקנס מנוע הקניות על ידי האיחוד האירופי

שירות "גוגל שופינג" שזמין ב-37 מדינות בעולם עושה את דרכו לישראל. השירות יושק כאן בצורה רשמית ב-7 במאי וכעת פועל במתכונת מצומצמת אצל אחוז בודד מכלל הגולשים בישראל. בעמוד ייעודי שגוגל פרסמה בישראל עבור המשווקים, כתבה כי מדובר במודעות שופינג "והן יותר ממודעות טקסט רגילות - הן מציגות למשתמשים תמונה של המוצר, ולצדו כותרת, מחיר, את שם החנות ומידע נוסף. המודעות מאפשרות למשתמשים להכיר את המוצרים עוד לפני שלחצו על המודעה". המוצרים יוצגו על יד תוצאות החיפוש, כלומר אם תחפשו נעליים, תקבלו שורה ארוכה של נעליים עם המחיר, תיאור של המוצר והחנות הרלוונטית.

זו לא דריכת הרגל הראשונה של ענקית החיפוש בתחום המסחר בישראל. אחת לשנה החברה מקיימת את יום הקניות "שופינג IL" שבו מקדמת החברה עסקים מקומיים. בינתיים כדי לקדם את גוגל שופינג, פנתה החברה אל עסקים מקומיים ובין החברות הישראליות, לוואלה! TECH נודע כי סופר פארם, שופרסל, אלקטרה מוצרי צריכה ועזריאלי. קום הצטרפו אל השירות שיפעל בצורה מלאה ב-7 במאי.

גוגל שופינג. מתוך הבלוג של גוגל,
"שירות גוגל שופינג מציע חיפוש והשוואה נוחה וקלה"./מתוך הבלוג של גוגל

שירות גוגל שופינג מציע חיפוש והשוואה נוחה וקלה. במיוחד שהצרכן הישראלי גם ככה מחפש את המוצרים האלו בגוגל, אך כעת הם יופיעו לו כבר בעמוד החיפוש. בעלי העסק שירצו להיכנס אל השירות, יצטרכו להעביר את המלאי הרלוונטי אל השירות של גוגל והוא יוצג למשתמש בהתאם להעדפותיו. עוד יצטרכו המפרסמים לשלם לגוגל בכל פעם שהמשתמש לוחץ על המודעה.

גוגל שופינג בישראל - סופר פארם. צילום מסך, צילום מסך
"פעיל אצל אחוז אחד מהמשתמשים"./צילום מסך, צילום מסך

מנוע הקניות של גוגל נקנס בשנה שעברה באיחוד האירופי בסכום חסר תקדים של 2.4 מיליארד אירו. החקירה נמשכה שבע שנים ובמהלכה נבדקו האלגוריתמים של החברה. בסופו של דבר, פסק בית המשפט כי ניצלו את הדמויננטיות שלה וביצעה העדפה שיטתית. כחלק מהפסיקה, גוגל נאלצה לשנות את אלגוריתם החיפוש כדי לתת שווין הזדמנויות שווה בין אתרי ההשואות השונים לבין השירות שלה. עוד קבע בית המשפט כי אם גוגל תמשיך לבצע את ההעדפה השיטתית, היא תקנס מדי יום בסך של חמשיה אחוז מהמחזור היומי שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully