וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקלדת שלכם הולכת להשתנות ויש לנו הרגשה שלא תאהבו את זה

17.4.2018 / 7:48

מטרת התקן החדש לתת למשתמשים גישה נוחה לכל התווים הנחוצים מבלי שיתבלבל. אך עם השינוי החדש במקלדת, כנראה שאתם הולכים להתבלבל אפילו יותר מבעבר

תתכוננו: המקלדת בעברית שאתם מכירים הולכת להשתנות ויש לנו הרגשה שאתם לא תאהבו את זה. על השינוי הזה אחראי מכון התקנים הישראלי שפרסם תקן חדש לגמרי הממפה את מערך הכפתורים במקלדת. לטענתם, התקן החדש מאפשר למשתמש להימנע מטעויות הקלדה נפוצות. חלק מהמקשים במקלדת העברית ישנו מיקום כך שלא יהיו יותר כמה סימני פיסוק על אותו המקש. אחרי השינוי, למשל, האותיות "ו" ו-"ן" לא יהיו סמוכות יותר והאות "ץ" תמוקם משמאל למקש הספרה 1. במכון התקנים עוד מסרו כי מערך האותיות שקיים כעת לא יבוטל אלא רק תוצע חלופה עבור המשתמשים. עם זאת, מקלדות עם המערך החדש יחלו להימכר בימים הקרובים, לצד המערך הישן שימשיך גם הוא להימכר.

עוד בסוף 2016 כתבנו על הצעת התקן שהועלתה בפני מכון התקנים ואחרי בדיקות שערך המכון, הוחלט סופית על השינוי ובכך הכריז מכון התקנים על השינוי שיכנס לתוקף בקרוב. אילן כרמית, מ"מ מנכ"ל מכון התקנים הישראלי אמר: "בשלב הערות הציבור של תקן זה התקבלו עשרות רבות של פניות מהציבור הרחב. ועדת התקינה שקלה בכובד ראש את כל ההערות ואף שינתה חלקים בתקן בהתאם לנוחיות הציבור ולצרכיו, כך שתקן זה הוא למעשה התקן שלכם, של המשתמשים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פריסת המקשים החדשה./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully