וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום כדור הארץ: רוצים עולם ללא זיהום מפלסטיק

22.4.2018 / 9:02

ברחבי העולם ובישראל מציינים היום את יום כדור הארץ שמטרתו להעלות לסדר היום הציבורי את נושא איכות הסביבה. השנה מתמקדים בבעיה שיוצר הפלסטיק בעולם

היום (22.4) מציינים ברחבי העולם את יום כדור הארץ - שנחגג ברחבי העולם מאז שנת 1970 ב-22 לאפריל, במטרה להעלות לסדר היום הציבורי את נושא איכות הסביבה. בעשור האחרון הוא מצוין גם בישראל. אירועי היום מתפרסים, לאורך השבוע, על פני חמש יבשות, בהשתתפות מיליונים בצפון אמריקה, אסיה, אוסטרליה, ניו זילנד ואירופה. אלפי האירועים השונים כוללים מצעדים המוניים, מיצגים, תערוכות, פעילויות בבתי ספר ופרויקטים ייחודיים של ניקוי זיהומים ואשפה.

כדי לציין את יום כדור הארץ השנה, Google יצרה דודל חדש בשיתוף עם ד"ר גיין גודול ועם מכון ג'יין גודול כדי ליצור את הגרפיקה, שדרכה גודאל חולקת את המסר האישי שלה עם העולם. לדברי גוגל, המטרה היא לספר את הסיפור שלה לגבי "מה שאנחנו יכולים לעשות כדי להיות השפעה חיובית על הפלנטה שלנו."

גודול היא פרימטולוגית (חוקרת פרימטים), אתולוגית ואנתרופולוגית בריטית, הידועה בעיקר בזכות למעלה מארבעים שנות מחקר וחיים יחד עם שימפנזים מצויים כדי להבין את דפוסי חיי החברה שלהם והיחסים החברתיים שבין השימפנזים, וכן חקר היבטים שונים של חיי השימפנזים,:

בדודל ובסרטון המצורף לו היא קוראת בין היתר לצופים לרכוב על אופניים, לשתול יותר עצים ולמחזר, כפי שמצויין בדודל, המחקר של גודול על שימפנזים סייע רבות להבין עד כמה חיוני להגן על קרוב משפחה הקרוב ביותר של המין האנושי.

עוד בנושא
אנחנו טובעים בפלסטיק - ודווקא סין עשויה להציל אותנו
טיול לטנזניה בעקבות ג'יין גודול

ג'יין גודול בדודל של גוגל

הנושא המרכזי ליום כדור הארץ 2018: עולם ללא זיהום מפלסטיק. עד כמה הפלסטיק מציף אותנו? בצפון האוקיינוס השקט צף אי הזבל הגדול שגודלו כשל צרפת; במחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת Science הוערך כי רק בשוניות האלמוגים של אוקיאנוס זה יש למעלה מ-11 מיליארד פריטים של פלסטיק. עד שנת 2015 הושלכו 6.5 מיליארד טונות של פסולת פלסטיק מתוך כ-8.3 מיליארד שיוצרו בעולם; רק ל-21% נמצא שימוש נוסף במ?חזור (9%) או בשריפה לייצור אנרגיה (12%) ולשניהם יש בעיות משלהם. ייצור הפלסטיק, השימוש בו והשלכתו נכתב, מסבים נזקים רבים: החל בתלות בנפט כדי להפיקו, עבור בסיכונים הבריאותיים הטמונים בחומרים המרכיבים אותו, ועד להתפרקותו לחלקיקים זעירים שחודרים למארג המזון בים ועלולים לחזור אלינו לצלחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully