וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמועה השקרית מופצת שוב: "תפוזים שהגיעו מעזה נגועים באיידס"

23.4.2018 / 7:06

"תפוזים שהגיעו מעזה נוגעים באיידס", כך נכתב בהודעה שמופצת בימים אלו. ההודעה שמקורה בכלל לא בישראל, הופצה כבר לפני שלוש שנים ומופצת שוב בימים אלו

בימים האחרונים מופצת השמועה השקרית שהופצה כבר בעבר, לפני שלוש שנים. בהודעה המועברת נכתב "תפוזים שהגיעו מעזה נגועים בנגיף ה-h.i.v איידס לעשות שיתוף דחוף". אפשר להירגע - אין שום תפוזים שנגועים בנגיף וזה גם בלתי אפשרי. בדיוק כמו בהודעה הראשונה, גם הפעם מקור הסיפור הוא בכלל שמועה מברזיל שהתבררה כאמיתית. שם החדירו דוקרנים ומסמרים לפירות הדר, זרקו אותם על הכביש ופינצ'רו צמיגים על מנת לשדוד אנשים שמגיעים לאזורים מבודדים. הידיעה השקרית מופצת שוב ככל הנראה מכיוון שמדובר בנושא רגיש, לאור ההפגנות שמתרחשות בגבול.

הודעה שרצה בפייסבוק "תפוזים נגועים באיידס" 2. צילום מסך, צילום מסך
"סכנת נפגשות. תפוזים שהגיעו מעזה נגועים בנגיף ה-h.i.v איידס"./צילום מסך, צילום מסך

הידיעה השקרית הופצה בעבר והופרכה בעמוד פייסבוק של אתר חדשות אלג'יראי ושם נכתב כי התמונה מופצת מזה זמן מה בליווי טקסט על כך שרשויות המכס באלג'יר מצאו בתפוזים, שהגיעו מלוב או ממצרים, דם נגוע באיידס שהוזרק לתוכן. כאמור, אתם יכולים להיות רגועים. הדבר בלתי אפשרי מכיוון שהנגיף רגיש מאוד ולא שורד זמן רב מחוץ לגוף האדם, יתרה מכך - הוא גם נהרס במגע עם האוויר, חום מבישול או מיצי קיבה בעת העיכול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

לפני שלוש שנים מסר הוועד למלחמה באיידס מסר: מדובר בפוסט מיותר שמנסה להתסיס ולזרוע בהלה ללא קשר למציאות. רגע לפני שמשתפים את הפוסט המגוחך הזה, אנחנו ממליצים להיכנס לאתר הוועד למלחמה באיידס וללמוד על דרכי העברת הנגיף. אין כל אפשרות להידבק ב HIV/איידס בדרך המתוארת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully