וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאווה ישראלית: נבחרת בני נוער זכתה באליפות הרובוטיקה העולמית

23.4.2018 / 7:26

מתוך עשרות אלפי בני נוער מרחבי העולם ובישראל, עלתה אמש לגמר קבוצה ישראלית מהוד השרון בתחרות העולמית של ארגון FIRST וזכתה לראשונה בפרס היוקרתי

מדי שנה נערכת בישראל תחרות הרובוטיקה של ארגון FIRST ("למען השראה והכרה של מדע וטכנולוגיה"),שהוקם על ידי דין קיימן, מפתח ה-segway ובראש הארגון בארץ, עומד אלוף (במיל') אביהו בן נון, שהקים לראשונה את הפרויקט בישראל. התחרות מתקיימת בישראל מדי שנה בכמה שלבים, כאשר הגמר האזורי נערך בהיכל מנורה מבטחים במשך יומיים שלמים ובו מתחרות הקבוצות במערכות של שלושה רובוטים נגד שלושה רובוטים. בישראל משתתפים מעל 12,000 בני נוער, מקרית שמונה ועד אילת. מדובר בתחרות יוקרתית המשלבת בתוכה מספר רחב של תחומים כמו אלקטרוניקה, מכניקה ושרטוט. עוד במהלכה,המשתתפים נדרשים במשך שישה שבועות לבנות רובוט גדול ממדים. הזוכים בתחרות האזורית בישראל, טסים לארצות הברית להתחרות על תואר אלופי העולם והשנה - קבוצה ישראלית עשתה זאת בפעם הראשונה וזכתה בתחרות העולמית. "בנבחרת הישראלית של ארגון FIRST ישראל יש גאווה גדולה בהישגים ואנו גאים מאד בהישגי הקבוצה. עברנו חוויה עצומה של למידה, עמידה בלחצים, עבודת צוות ודבקות במטרה". אמר אופק זיני, קפטן הקבוצה.

תחרות רובוטיקה FIRST. צחי וייספלד, מערכת וואלה! NEWS
הקבוצה הישראלית הראשונה שזוכה בתחרות העולמית./מערכת וואלה! NEWS, צחי וייספלד

קבוצת הרובוטיקה של תיכון הדרים מהוד השרון זכתה בתחרות הרובוטיקה, כחברה בברית משותפת עם 3 קבוצות אמריקאיות. התחרות התקיימה ביוסטון טקסס ושם משתתפים 7,000 קבוצות מ-25 מדינות. מדי שנה מגיעים מישראל כמעט 23 קבוצות מכל הארץ, 17 קבוצות בוגרות ו-6 קבוצות צעירות שהצעירות, מתחרות עם רובוטים שנבנו מלגו. "ישראל יוצגה בצורה יוצאת דופן ע"י בני נוער מדהימים. האולמות היו מלאים בדגלי ישראל, הושמע המנון מדינת ישראל לצד המנון ארצות הברית. מעמד מכובד ומרגש ביותר", אמרו חברי הקבוצה. המנטורית הראשית בקבוצה הוסיפה: "הישג נוסף ומשמעותי הוא בחירתנו בתחרות העולמית של ארגון פירסט על ידי קבוצות מהחזקות בעולם לרובוט רביעי בברית. הבחירה שלנו לברית זו הובילה אותנו לזכייה באליפות העולם תוך למידה עצומה מהקבוצות השותפות. התרגשנו לראות את ההצלחה האדירה של קבוצות FIRST ישראל בתחרות העולמית". אל משחקי הגמר העפילו 24 קבוצות אמריקאיות ו-3 קבוצות ישראליות. ממשגב, דימונה, והוד השרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully