וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסמארטפון נפל למים? חמישה דברים שאתם חייבים לבצע מיד

29.4.2018 / 14:01

עונת הקיץ בפתח וכך גם הסיכון שהסמארטפון יפול לבריכה או לים עולה. אם זה קרה, אתם יכולים להיות רגועים כי יש כמה צעדים שיכולים להציל את הסמארטפון היקר

מכשירים אלקטרונים רגישים למים, במיוחד הסמארטפון שלנו שנמצא אתנו כל הזמן. היום רוב הסמארטפונים עמידים למים, בעיקר מכשירי הדגל אך גם אותם מומלץ שלא להכניס לבריכה או לים. המפגש של סמארטפון עם מים עשוי להיות קטלני ולהרוס אותו בין אם זה בטווח הקצר שהוא לא יידלק ולא יעבוד או בטווח הארוך שתיווצר קורוזיה בתוך החלקים הפנימיים של הסמארטפון והם בטווח הארוך, יהרסו את הסמארטפון. זה יכול לקרות באינספור דרכים, אם שכחתם אותו בכיס ונכנסתם לבריכה או לים, כוס מים שנשפכה עליו או אפילו אם הכנסתם אותו למקלחת והאדים מהמים החמים יכולים לפגוע בו. אם הסמארטפון נחשף למים, יש כמה דברים שמומלץ לבצע מיד אחרי המפגש בין הסמארטפון למים ומיד לאחר מכן - גשו למעבדה שתטפל בו, תפרק את הסמארטפון ותייבש את כל החלקים.

הוציאו את הסמארטפון מהמים וכבו אותו מיד

הדבר הראשון שאתם חייבים לעשות הוא להוציא את הסמארטפון מהמים ואם הוא לא נכבה - עשו זאת בעצמכם וכבו אותו מיד. המים יכולים לגרום לקצר במכשיר, מה שיקשה על התיקון אחר כך אם הוא יהיה בכלל אפשרי במידה ונגרם קצר. אחר כך הוציאו את כרטיס הסים וכרטיס הזיכרון ואם הסוללה נשלפת - הוציאו אותה החוצה. מומלץ גם שתעטפו את המכשיר בנייר סופג ואחרי כמה דקות הסירו אותו. זה מפתה ואתם בטוח רוצים לדעת האם הסמארטפון עובד או לא אבל ברגע שתדליקו אותו - אתם עלולים לגרום לקצר.

סמארטפון באסלה. ShutterStock
להוציא אותו מיד מהמים ולא להדליק אותו./ShutterStock

לנקות את המים באמצעות שואב אבק

שואב אבק זו דרך ביתית טובה להוציא את הנוזלים מתוך החלקים הפנימיים של המכשיר, כמובן חוץ מהדרך הטובה ביותר שהיא לפרק את המכשיר לגורמים. קחו את פיית שואב האבק והתמקדו באזורים הפתוחים כמו בחלק של הרמקול, בחלק של מגירת הסים וכרטיס הזיכרון. חשוב גם לדאוג על מרחק של כמה סנטימטרים מהמכשיר, כדי למנוע חשמל סטטי.

הניחו את הסמארטפון בתוך קערה עם אורז

הצעד הזה ישמע לכם כמו אגדה אורבנית אבל הוא בהחלט עוזר. קחו קערה עם אורז לא מבושל, הניחו את הסמארטפון בפנים, כאשר האורז מכסה אותו והמתינו כמה שעות. האורז סופח לחות וכך הוא יעזור לייבש את הסמארטפון גם מבפנים, במקומות שאליהם אתם לא יכולים להגיע ללא פתיחה מלאה של הסמארטפון. הניחו את הסמארטפון במהלך הלילה בתוך קערת האורז והוציאו אותו בבוקר.

מייבש שיער יעזור לכם גם לייבש את המים בתוך הסמארטפון

מייבש שיער כשמו הוא, אך הוא גם מייבש כל דבר אחר בצורה די טובה. הוא פולט אוויר חם ויכול לייבש את המכשיר בקלות ובמהירות אבל יכול גם להרוס אותו. ניתן לקחת מייבש שיער, לכוון על אוויר חם אך לא על הטמפרטורה הגבוהה ביותר וממרחק של 30 - 40 סנטימטר לכוון על הסמארטפון ולהתמקד באזורים כמו מגירת הסים, הרמקולים בתחתית ובראש הסמארטפון. שימו לב שהטמפרטורה של הסמארטפון לא עולה בצורה משמעותית מכיוון שאם תחממו אותו יותר מדי - אתם גם עשויים לגרום לו לנזקים.

חופשה תיירת סמארטפון. ShutterStock
"רק שלא יפול למים"./ShutterStock

גשו מיד למעבדה

רוב המקרים שבהם הסמארטפון נרטב הם דווקא במהלך סוף השבוע שבו אנחנו בים או בבריכה. אם אתם לא יכולים לגשת למעבדה, מומלץ שתבצעו את כל הדברים הללו וברגע שאתם יכולים, גשו למעבדה מקצועית שתפרק את המכשיר, תייבש אותו ובסופו של דבר, תוכל גם להציל אותו. ממקרה אישי, אנחנו יכולים לספר שאחרי שהסמארטפון טבע בבריכה, מעבדה פרטית הצליחה להציל אותו ושנתיים אחרי שהוא היה בבריכה, הוא עדיין עובד, ללא שום בעיה.

תיקון סמארטפון. ShutterStock
"רק במעבדה יוכלו לנקות באופן יסודי את הסמארטפון"./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully