וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות חילוקי דעות: מנכ"ל ומייסד ווטסאפ מתפטר

1.5.2018 / 8:26

מנכ"ל ומייסד ווטסאפ, יאן קום החליט להתפטר בעקבות חילוקי דעות בינו לבין פייסבוק. יאן דרש לא להכניס פרסומות לווטסאפ ולהצפין את ההודעות. כעת כשעזב, הכל עשוי להשתנות

"זה זמן להמשיך הלאה. אני לוקח קצת זמן לעשות דבריםש אני נהנה מחוץ לעולם הטכנולוגיה, כמו איסוף של מכוניות פורשה יקרות, עבודה על המכוניות שלי ולשחק פריסבי", אמר מנכ"ל, מייסד ווטסאפ וחבר בדירקטוריון של פייסבוק, יאן קום. הודעתו על העזיבה הגיעה זמן קצר אחרי שהוושינגטון פוסט דיווח כי קום עשוי לעזוב את החברה בעקבות אי הסכמה עם הנהלת פייסבוק לגבי המידע האישי וההצפנה החלשה בווטסאפ. קום לא דיווח מה הסיבה האמיתית להתפטרות אך אמר "אני אמשיך לעודד את ווטסאפ קדימה - רק מבחוץ". בעולם מעריכים כי עצם העבודה שבווטסאפ אין פרסומות והפרטיות נשארה גבוהה, זה בזכות מייסד החברה. כעת כשהודיע על עזיבתו, הדברים עשויים להשתנות.

מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג הגיב לעזיבתו של קום וכתב: "העבודה הצמודה שלך תחסר לי יאן קום. אני אסיר תודה על כל מה שעשית ועל זה שעזרת לנו לחבר את העולם וכל מה שלימדת אותי. כולל ההצפנה ולקחת כוח ממערכות ולשים אותו בידיים של האנשים. הערכים האלו תמיד ישארו בלב של ווטסאפ". בתגובתו של מארק צוקרברג התייחס לטענות ברשת על כך שפייסבוק מעוניינת להסיר את ההצפה מווטסאפ או להחליש אותה ובתגובתו, הפריך את השמועות הללו.

חברת פייסבוק רכשה מיאן קום את ווטסאפ לפני שלוש וחצי שנים בסכום של 19 מיליארד דולרים. שנה וחצי אחרי הרכישה, החלה בדריסת הרגל הראשונה ושינתה את התקנון שבו כל המשתמשים, מסכימים לכך שהם מעבירים את המספרים האישיים לחברת האם - פייסבוק. המספרים של המשתמשים מאפשרים לפייסבוק להציע פרסום מממוקד ומדוייק יותר. בעקבות הניסיון של פייסבוק להשתמש ולספק פרסומות באמצעות המספרים האישיים, פייסבוק נקנסה ב-122 מיליון דולרים על ידי האיחוד האירופי בשנת 2017.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

עזיבתו של יאן קום, מגיעה בזמן בעייתי עבור בפייסבוק. כאשר בימים הקרובים החברה תקיים את כנס המפתחים השנתי שלה ובעוד שהחברה מתאוששת בימים אלו מפרשת קיימברידג' אנליטיקה, שבה פרטיהם של לפחות 87 מיליון משתמשים נחשפו. עוד מדובר בתקופה מותחת של אפליקציות המסרים, כאשר ברשת מדווחים על כך שגוגל חוזרת למשחק ותשיק אפליקציית מסרים חדשה שעשויה להחליף את הסמסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully