וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק מהירות: כך תנצלו את חבילת האינטרנט ותיהנו מגלישה איכותית בבית

23.5.2018 / 8:12

חברות האינטרנט יכולות להבטיח לנו מהירות גלישה היסטרית עד מחר, אבל כל עוד אין מכשיר שתומך בכל המכשירים המחוברים, נמשיך להיות מתוסכלים. מה עושים?

צעירה גולשת בסמארטפון ברשת אינסטגרם. ShutterStock
כולם בבית מחוברים לרשת אלחוטית אחת. עם כזה ביקוש, לא פלא ששום דבר אף פעם לא מספיק לנו/ShutterStock

גלישה איכותית באינטרנט זה מה זה בסיסי

מהירות גלישה היא הדבר הבסיסי ביותר שחברות האינטרנט מספקות לנו, ונדמה שלא משנה כמה היא גבוהה (בכל זאת, מדובר במהירויות שלפני עשור לא היינו מעזים אפילו לחלום עליהן), אנחנו לא יודעים שובע, ובצדק חלפו הימים שבהם היו מחשב-שניים בבית. היום בבית ממוצע יש שלושה-ארבעה מחשבים ניידים, חמישה טלפונים חכמים, שני טאבלטים, מצלמת IP, סטרימר, וקונסולת משחקים. בזמן שאמא צופה בנטפליקס הבן הגדול משחק במשחק רשת, הילדה ביוטיוב ואבא מזמין בגדים באסוס, וכולם כולם מחוברים לרשת אלחוטית אחת. עם כזה ביקוש, לא פלא ששום דבר אף פעם לא מספיק לנו. אנחנו לא מפסיקים להעמיס על הרשת הביתית שלנו.

איפה בעצם הבעיה?

אות ה-WiFi לא תמיד נקלט באופן אופטימלי במכשיר הקצה. הבית גדול מדי, יותר מדי מכשירים מחוברים לנתב אחד, ואם זה לא מספיק, הבנייה בישראל מחייבת תוספת ממ"ד, שבו הקליטה איננה מיטבית, בלשון המעטה. כלומר: כמו ילד חכם שאינו עושה שיעורי בית - לרשת האלחוטית שלנו יש פוטנציאל גדול והוא לא תמיד מנוצל כראוי.

רוצים לגלוש כמו שצריך? בואו להכיר את Be הנתב החדש של בזק ותיהנו ממבצע מיוחד >

אז מה עושים כדי לגלוש כמו שצריך?

בוחרים נתב חזק ומתקדם: כדי לנצל את פוטנציאל המהירות שנותנת לכם חברת האינטרנט אתם חייבים להשתמש בחומרה טובה. השתמשו בנתבים העומדים בתקן AC (שבעצם מאפשרים לפצל את הרשת לשתי רשתות). אם אתם רוצים ללכת צעד אחד קדימה השתמשו בנתב Be של בזק - מדובר בפיתוח טכנולוגי בלעדי לבזק, נתב חכם שמפיץ רשת אחת אבל בפועל בנוי משתי רשתות: GHZ2.4 לגלישה "רגילה" ו- GHz5 לגלישה אינטנסיבית - משחקי רשת, סטרימינג ועוד. הנתב (ראוטר) יודע לזהות לבד את אופי הגלישה במכשיר ומפנה אותו באופן אוטומטי ובהתאם לשימוש, לרשת הרלוונטית. הוא גם תומך בעד 30 מכשירים מחוברים לרשת במקביל, ומנוהל באפליקציה שמאפשרת, בין היתר, לראות את מפת הרשת ולהבין אילו מכשירים מחוברים, מהו רוחב הפס שהם צורכים ואפילו לחסום מכשירים ספציפיים מגלישה.

ממקמים את הנתב במקום מרכזי בבית: זה נכון שחלקכם מעדיפים להחביא את המכשירים האלו בתוך ארונית הטלוויזיה, אבל לא בטוח שזה מה שהרשת שלכם צריכה. הניחו את הנתב במקום מרכזי, במרחק שווה פחות או יותר מכל חדרי הבית. אגב, אחד המאפיינים הבולטים בנתב "Be" החדש הוא העיצוב המיוחד שלנו שנראה כאילו יצא מקטלוג של איקאה.

רוצים לגלוש כמו שצריך? בואו להכיר את Be הנתב החדש של בזק ותיהנו ממבצע מיוחד >

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נתב Be של בזק. אתר בזק, אתר רשמי
הניחו את הנתב במקום מרכזי, במרחק שווה פחות או יותר מכל חדרי הבית/אתר רשמי, אתר בזק

משפרים את איכות הגלישה באמצעות מגדילי טווח: יש לכם ממ"ד, מרפסת, דירת קומות או בית שימוש ממש רחוק? תוכלו להשתמש במגוון של מוצרים שתפקידם להגדיל את טווח הקליטה של הרשת. אחד מהם הוא הרפיטר (מגדיל טווח קליטה) שעומד בתקן AC ומשמש כמעין מגבר WiFi. הרפיטר קולט את אות הרשת של הנתב ומעביר אותו הלאה והוא מתאים לבתים שבהם פשוט אי אפשר להניח את הנתב במרכז הבית או שהבית גדול מדי בשביל נתב בודד. הרפיטר הוא חלק מסדרת פתרונות המאפשרות גלישה רציפה בכל הבית. מדובר ב-Bspot שמשפר את איכות הגלישה בכך שהוא הופך כל שקע טלפון לנקודת אינטרנט אלחוטית ומגדיל את כיסוןי ה-WiFi.
רוצים לגלוש כמו שצריך? בואו להכיר את Be הנתב החדש של בזק ותיהנו ממבצע מיוחד >

זוג צעיר מחשב חישובים פיננסיים. ShutterStock
יש מגוון מוצרים שתפקידם להגדיל את טווח הקליטה של הרשת/ShutterStock

מוצרי Mesh להגדלת טווח: מש (Mesh) היא טכנולוגיה שמאפשרת מעבר רציף וחלק בין רשתות. הטכנולוגיה יודעת תמיד איזו רשת עליה לבחור כדי לחבר את הגולש לאינטרנט חלק וללא מעבירים מעברים. המש גם מגדיל את הטווח של Wi-Fi

מוסיפים חיבור פיזי לרשת בממ"ד: בחדרים שבהם אין קליטה (ממ"ד, מרתף וכיוצא באלו), טוב תעשו אם תוסיפו חיבור פיזי לרשת. גם פה חשוב שההתקן יעמוד בתקן AC.

עמית שחם בשיתוף בזק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully