וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל זה שוק מעולה ונרכוש עוד תכנים מקומיים": נפגשנו עם מנכ"ל נטפליקס

מייקי לוי, רומא

3.5.2018 / 8:51

הם יודעים בדיוק במה אתם צופים וצפיתם אבל עדיין מתקשים להמליץ לכם על סדרות, הם רוצים לרכוש עוד סדרות ישראליות, לא מפחדים שעלילת הסדרות תהיה זהה ושואפים ליצור ספריית נטפליקס זהה בכל המדינות. נפגשנו עם מנכ"ל החברה ריד הייסטינגס ובכירים בחברה

מנכ״ל נטפליקס, ריד הייסטינגס/מייקי לוי

"זהו שוק מצוין עבורנו", אמר ריד הייסטינגס, מנכ"ל ומייסד נטפליקס בתחילת הראיון והוסיף: "רק לאחרונה תרגמנו את כל הסדרות ואנחנו עושים הפקות מקור ישראליות, כמו פאודה שקנינו. עדיין לא צפיתי בפאודה אבל היא בהחלט ברשימה שלי - אני יודע שזה מאוד פופולרי".נטפליקס שהתחילה כחברת השאלת תקליטורי DVD, הפכה בשנים האחרונות למובילה בעולם הבידור, בזכות הדרך החדשנית שהיא מציעה צפייה ישירה באיכות גבוהה, במחירים זולים ומנגישה את הפלטפורמה שלה בכל הדרכים שאפשר: החל מהפלייסטיישן ועד לטלוויזיה החכמה. למעשה, על פי טוד ילין, נטפליקס זמינה ב-1,700 מכשירים שונים. כשישראל חגגה את יום העצמאות, נטפליקס חגגה את ההצלחה שלה באירוע ברומא. על גבהה המשקיפה על הוותיקן והעיר כולה ובמזג אוויר חצי גשום - חצי מעונן, אך נראה ששום דבר לא יהרוס את התוכניות ובעיקר את החגיגות של נטפליקס. לעומת החגיגות המפוארות, שירות הסטרימינג הפופולרי הושק בישראל ללא הודעה מראש וללא טיזרים, פשוט ביום בהיר אחד החברה הודיעה כי נטפליקס תהיה זמינה בעשרות מדינות נוספות כאשר ישראל אחת מהן.

לנטפליקס השפעה עצומה על חווית הצפייה שלנו כיום וגם על הדרך שבה אנחנו צופים טלוויזיה, היא לקחה את הצפייה הליניארית והפכה את הצפייה לזמינה 24/7, מכל מקום, בכל זמן ובלי המתנה של שבוע לפרק נוסף אלא פשוט משחררת סדרות שלמות כאשר כל הפרקים זמינים לצפייה מידית. התרבות הזאת זכתה לכינוי "בינג'", תרבות שמשפיע רבות ומעצבת את כל האופן שבו המפיקים והאולפנים מצלמים וכותבים את הסדרות מכיוון שבדרך זאת, הם צריכים להשאיר את הצופים רעבים לעוד עונה שככל הנראה תגיע שנה אחרי שצפו בסדרה. הגענו לרומא כדי לשמוע על סיפור ההצלחה של החברה שבעבר השכירה תקליטורים באמצעות הדואר והיום עושה מהפכה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מנכ"ל נטפליקס ריד הייסטינגס. מייקי לוי, מערכת וואלה!
"לא צפיתי בפאודה אבל אני יודע שהיא מאוד פופולרית"./מערכת וואלה!, מייקי לוי

ריד שהתחיל את דרכו בתעשייה בעולם התוכנה ושבע שנים לאחר מכן, ב-1997 הקים ביחד עם מארק רנדולף את נטפליקס. אז שינו את הדרך שבה השכירו סרטים. נטפליקס הציעו השכרת סרטים בדואר, הלקוח מזמין דרך האינטרנט, מקבל את זה בדואר וכשהוא מסיים - הוא שולח בחזרה אל המשרדים. הייסטינג משדר דמות של אדם צנוע שמבין היטב את מה שקורה מסביבו וקורא בצורה יוצאת דופן את השוק ואף הדגיש בפנינו שהוא לא מפחד מהענקיות HBO ודיסני שגם הן, רוצות נתח מההצלחה של נטפליקס ויכנסו אל תחום שירותי הסטרימינג. "אנחנו חלוצים של התחום אבל עכשיו כולן נכנסות אליו. הן באות אחרינו החברות האלו והאסטרטגיה שלנו פשוטה - להתמקד. לעשות את הדברים ולעשות אותם טוב. אנחנו מתמקדים בלעשות את הסדרות הטובות בעולם", אמר הייסטינגס בראיון שקיימנו עמו.

בראיון נוסף שקיימנו עם טוד ילין, סגן נשיא בתחום המוצר, סיפר לנו כי בכל שבוע נטפליקס מבצעת בדיקות הנקראות "בדיקת A/B", בנטפליקס בוחרים שוק לבדיקה, לדוגמה ישראל, ולחלק מהמשתמשים מוסיפים פיצ'רים ובודקים האם חווית הצפייה משתפרת, נפגעת או נשארת זהה. עוד סיפר באירוע כי אם חשבנו עד כה שהתרגום של שם הסדרה לשפה של השוק שבה היא משודרת הוא מקרי, אז לא. בנטפליקס עשו בדיקות ארוכות שבהן ראו שיש מדינות שכאשר משנים את שם הסדרה לשפה המקומית, אחוזי הצפייה עולים, בעוד שיש מדינות שדווקא אחוזי הצפייה יורדים. כך בישראל לדוגמה תורגמה הסדרה "13 סיבות". תחום נוסף שנטפליקס מובילה הוא תחום הדיבוב שנחשב עד כה לנושא די זניח, אך בנטפליקס טוענים כי הם פשוט הבינו אותו נכון ואיך לעשות אותו. כך לדוגמה צופים אמריקאים מעדיפים לראות סדרות גרמניות דווקא עם דיבוב.

החגיגה של נטפליקס ברומא. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
"אירוע שבו נטפליקס שדרה את ההצלחה המסחררת החוצה"./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

בצל פרשת פייסבוק, נושא הפרטיות היה אחד מהנושאים שהועלו לעיתים תכופות ולזה התייחס ילין ואמר: "אנחנו מאוד מודאגים מהנושא של הפרטיות ואנחנו דנים בזה המון. אבל פייסבוק מפרסמים ומוכרים שטחי פרסום, אנחנו לא מפרסמים ואין לנו אינטרס לאסוף על המשתמש מידע וזו המערכת יחסים שלנו עם המשתמש, שימשיך להיות מנוי שלנו. אכפת לנו רק לדעת לגבי הסדרות שהמשתמשים אוהבים, מתי הוא רואה, לא המידע הפרטי שלו".

נטפליקס היא אחת מענקיות הטכנולוגיה שאין לה נציגות בישראל ונראה שמבחינת החברה, זה גם לא הולך להשתנות בקרוב. בראיון, הייסטינגס סיפר כי הם לא מתכוונים לצאת מגבולות המשרדים הראשיים בסן פרנסיסקו ואין להם תוכניות להגיע לישראל, אך שהם כן נעזרים במוח הישראלי ומעסיקים מספר ישראלים שעובדים בחברה.

אתה חושב שנראה חדשות מותאמות אישית על פי ההעדפה שלנו?

אני לא חושב שנראה את זה בחדשות, גם לא בתחום הבידור כמו סרטים וסדרות. אני לא מפיקים סדרות וסרטים עם סופים אלטרנטיביים, בהתאם למה שהצופה רוצה. אנחנו לא עושים את זה ואני חושב שחדשות עושה אנשים עצבניים. בידור זה מה שעושה אותם שמחים וזה משדר הרגשה שונה. אנחנו לא מתמקדים בחדשות וכנראה שלא נקים ערוץ או צינור תוכן של חדשות, אלא נישאר בתחום הבידור.

יש לכם תוכניות לעלות מחירים או להוסיף פרסומות?

לא, אין לנו שום תוכניות לעלות את המחירים, הם יישארו כפי שהם וגם אנחנו לא הולכים לשלב פרסומות בנטפליקס. גם לא נשדר תוכניות ספורט או חדשות, הדרך שלנו כרגע עובדת מעולה. היא תישאר זהה ומאוד משעממת. אנחנו נעשה את אותו הדבר רק עם יותר סדרות.

הרבה אומרים שהאלגוריתם לא עובד טוב ומסתיר תכנים, מה דעתך?

אומרים שזה מסתיר תוכן אבל מצד שני - עדיין כל התוכן שלנו זמין לצפייה. על כל סדרה או סרט שאנחנו מקדמים, אנחנו מסתירים משהו אחר. הדרך הכי טובה לראות מה פופולרי זה פשוט לפתוח פרופיל חדש ואז המשתמש יוכל לראות את הסדרות הפופולריות ביותר ואת מה שאנחנו מציעים למשתמשים חדשים. עוד האנשים לא עקביים, קשה להעריך ולחזות את מה שהם אוהבים על פי היסטוריית הצפייה. אנשים הם בלתי צפויים, בין היתר גם בנושא הזה.

אתם מעודדים את הצופים לראות בבינג', מה הרציונל מאחורי זה? זה לא הורס את חווית הצפייה?

אנחנו מצאנו שזה הופך את הצופים לשמחים יותר, מיד אחרי שהוא מסיים לראות פרק, הוא צופה בעוד אחד וזה הופך את הצופה לרגוע יותר.

אתם לא חושפים נתוני רייטינג, יש סיבה מאחורי זה?

אנחנו מתמקדים בלהשאיר את האנשים שמחים ואנחנו עושים את זה טוב. אנחנו לא רוצים שהם ידאגו מהנתונים של "מה הסדרה הנצפית ביותר" כי אנחנו רוצים שזה יתאים לכל אחד את הסדרה שלו ואנחנו מנסים להיות מעל כל זה ומעל הסחות הדעת של הרייטינג.

התחלתם בפאודה ואנחנו מקווים שלא תעצרו שם, מה לגבי רכישת סדרות ישראליות נוספות?

כן, אנחנו בהחלט מחפשים סדרות ישראליות. אנחנו רוצים סדרות טובות, מרתקות, סיפורים שאנחנו רוצים לשתף מסביב לעולם. רכשנו את המדרשה ואנחנו מחפשים עוד סדרות מישראל.

מה אתה חושב על הסערה בקאן?

יש דרך מוזרה שבה בקאן עובדים. אם אנחנו משתתפים בתחרות אז אנחנו לא יכולים להציג את הסרט במשך שלוש שנים בנטפליקס וזה צריך להיות גם באולמות קולנוע בצרפת. אנחנו מקווים שהם ישנו את התנאים בהמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully