וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק משיקה פלטפורמת דייטינג ובמקביל מפטרת מתכנת בעקבות הטרדה

4.5.2018 / 7:17

מצד אחד פייסבוק מודיעה כי תעלה את רמת הפרטיות של המשתמש ותאפשר לו למחוק את כל המידע, אך מצד שני החברה משיקה פלטפורמת דייטינג שתאסוף עוד מידע רגיש על המשתמשים ועכשיו גם מסתבכת בעקבות הטרדה של מתכנת

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

פרשת "קיימברידג' אנליטיקה" שבה דלפו פרטיהם של לפחות 87 מיליון משתמשים, ביניהם גם מעל 40 אלף משתמשים ישראלים ופגעה קשות באמינות החברה ובעיקר הטילה ספק רב על יכולת הרשת החברתית הגדולה בעולם, לשמור על המידע הפרטי והאישי שלנו. בחודשים האחרונים פייסבוק נאבקת על תדמיתה בעולם ובעודה נאבקת בביקורות, פייסבוק מנסה לשדר עסקים כרגיל ואף הכריזה בוועידת המפתחים F8 על פלטפורמת דייטינג חדשה. בצל השקת הפלטפורמה החדשה שתהיה זמינה בחודשים הקרובים, באתר גרדיאן דיווחו על מקרה שבו פייסבוק פיטרה לאחרונה מהנדס אבטחה אחרי שהואשם במעקב אחר נשים באינטרנט ועשה זאת באמצעות הגישה שניתנה לו מתוקף עבודתו בפייסבוק.

המקרה התגלה כאשר עובד פייסבוק קרא לעצמו "עוקב מקצועי", בהודעה ששלח לאישה שפגש דרך אפליקציית ההיכרויות טינדר. "אז מתוך הרגל אני חייב להגיד שממש קשה למצוא אותך", הוסיף בהודעה. פייסבוק אישרה את הפרטים לגרדיאן ומסרה כי העובד אכן פוטר, אך סירבה לפרט על תפקידו בחברה ולאיזה מידע הייתה לעובד גישה אך אמרה: "אנחנו חוקרים את זה בתור מקרה דחוף". האשמות הועלו ביום ראשון מג'קי סטוקס, מקימה של חברת אבטחה וציינה כי היא שמעה כי "מהנדס סייבר מועסק כרגע בפייסבוק וככל הנראה משתמש בהרשאות שלו כדי להטריד נשים ברשת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פלטפורמת הדייטינג של פייסבוק. צילום מסך, צילום מסך
"מצהירה על שיפור בפרטיות המשתמש אך משיקה פלטפורמת היכרויות"./צילום מסך, צילום מסך

בוועידת המפתחים הודיעה פייסבוק על כלי חדש שיאפשר למשתמשים למחוק את כל הנתונים שפייסבוק אספה עליהם. מארק צוקרברג שחשף את הכלי כמה שעות לפני האירוע, הודיע כי הכלי החדש אולי יפגע בחווית המשתמש, אך הוא יבטיח שכל המידע שאספה החברה ימחק. מצד שני, החברה גם הציגה פלטפורמת הכרויות חדשה שבה הרשת החברתית, עשויה לאסוף עוד מידע על המשתמשים וללמוד על ההרגלים היותר אישיים שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully