וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הם יודעים שאנחנו לא? איסור על מכירת וואווי בבסיסים בארה"ב

4.5.2018 / 7:43

אחרי שנקנסו לפני שנתיים על הפרת האמברגו כלפי איראן ומכרו להם מערכות תקשורת, הפעם הפנטגנון החריף את הטון והחליט לאסור את מכירת המכשירים בבסיסי הצבא האמריקאי

יצרניות הסמארטפונים הסיניות וואווי ו-ZTE הואשמו לאחרונה רבות מצד ממשלת ארצות על כך שהממשלה הסינית עשויה להשתמש במכשירים כפתח לריגול אחר האמריקאים. עוד דווח כי וואווי נחקרת בארצות הברית בעקבות עסקה שביצעה עבור ממשלת איראן. היצרניות מצדן, מכחישות את הטענות אך הממשל האמריקאי פועל כדי למנוע את מכירת המכשירים ברחבי המדינה וכעת מתחיל בצעד קטן: לאסור את מכירת המכשירים בבסיסים הצבאיים האמריקאים. הטענה של הפנטגון היא שהשימוש במכשירים עשוי להיות סיכון בטחוני חמור. "מכשירי וואווי ו-ZTE עלולים להוות סיכון בלתי מקובל לאנשי המחלקה, המידע שלהם ומשימתם", מסר בהודעה דובר הפנטגון לאתר The Wall Street Journal.

עוד בחודש שעבר החליטה ממשלת ארצות הברית לאסור על חברות אמריקאיות כמו יצרנית השבבים Qualcomm, למכור ציוד ל-ZTE בטענה כי הפרה את האמברגו על איראן ומכרה לטענת הממשל האמריקאי, ציוד מתוצרת ארצות הברית לצפון קוריאה ואיראן. עוד לפני שנתיים הממשל האמריקאי תפס את חברת ZTE במכירת הציוד, אך קנסו את החברה ב-890 מיליון דולרים. אך כעת, מכיוון שהמשיכה במכירה, הממשל האמריקאי אסר איסור גורף על חברות אמריקאיות למכור לחברה ציוד.

וואווי מייט 10 פרו. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
האם זה רק צעד אחד מתוך כמה צעדים שארה"ב הולכת לנקוט כלפי החברות הסיניות?/מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

עם זאת, חיילי צבא ארצות הברית עדיין יוכלו לרכוש את מכשירי החברה לשימוש אישי מחנויות אלקטרוניקה אחרות, מכיוון שנכון להיום, אין חוק שאוסר את רכישת המכשירים או מגביל את אנשי הצבא להשתמש בהם. בתגובה, וואווי מסרה: "מכשירי וואווי נמכרים במעל 170 מדינות ומגיעים עם הסטנדרטים הגבוהים ביותר באבטחה, פרטיות ופיתוח בכל מדינה שבה אנחנו פועלים, כולל ארצות הברית. אנו נשארים מחויבים לפתיחות והשקיפות שלנו בכל מעשינו, ואנו רוצים להיות ברורים שאף ממשלה לא ביקשה מאתנו לסכן את האבטחה והיושר של הרשתות או המכשירים שלנו". בינואר האחרון הוצע חוק שיאסור על משרדים ממשלתיים להשתמש במכשירי שתי החברות וזאת לאחר שהמודיעין האמריקאי הזהיר את תושבי ארה"ב על השימוש במכשירים.

ישנם גם גורמים בארצות הברית שמעריכים כי האיסור של מכירת וואווי ו-ZTE לא מגיע ממניעים טהורים אלא ממניעים שנועדו לפגוע בהכנסות החברות הסיניות, שחלקן משוייכות לממשלה. למרות הדיווחים האלו, וואווי ו-ZTE כאמור, נתפסו בעבר כאשר הן מפרות את האמברגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully