וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוויטר בהודעה דחופה למשתמשים: "שנו את הסיסמאות שלכם"

4.5.2018 / 7:00

אחרי פרשת דליפת המידע של פייסבוק, כעת טוויטר מודיעה כי בעקבות תקלה במערכת, נחשפו סיסמאות ומודיעה למשתמשים לשנות את הסיסמאות. טוויטר סירבה למסור את היקף התקלה אך מעריכים כי מדובר בהיקף רחב

טוויטר לוגו. צילום מסך, צילום מסך
טוויטר לוגו/צילום מסך, צילום מסך

בצל פרשת קיימברידג' אנליטיקה של פייסבוק, שבה נחשפו פרטיהם האישיים של יותר מ-87 מיליון משתמשים, בטוויטר כעת מוסרים למשתמשים בהודעה דחופה: "שנו את הסיסמאות שלכם". ההודעה נשלחה ליותר מ-330 מיליון משתמשי החברה ועוד מסרו כי באג בהצפנת הסיסמאות גרם לכך שהן נחשפו במסמך טקסט לא מוצפן. עוד לדברי החברה, בבדיקות שביצעה לא נמצאו ראיות לכך שנעשה שימוש במידע.

"מצאנו באג שגרם לכך שהסיסמאות יופיעו ללא הצפנה. תיקנו אותו ואין לנו עדויות לדליפה או לשימוש בסיסמאות. כאמצעי זהירות, אנא שנו את הסיסמאות של כל השירותים שבהם השתמשתם באותה הסיסמה", כתבו בהודעה הרשמית. בטוויטר סירבו להגיב מה היקף הנזק אך גורם המעורה בפרטים ומקורב לחברה מסר כי המספרים היו גדולים ואף המידע היה חשוף במשך חודשים.

צורת ההצפנה עובדת על ידי כך שהסיסמאות מופיעות במסמך שלא ניתן לקריאה, מסמך מוצפן כך שהטקסט האמיתי, רשום בצורה של מספרים ואותיות רנדומליים. אותו באג מנע את ההצפנה של המסמך ובכך הפך את הסיסמאות לגלויות. מנהל הטכנולוגיות הראשי בטוויטר מסר כי הם מצאו בעצם את הבאג, הסירו את הסיסמאות מהרשת וכרגע עובדים על תיקון שימנע תקלות עתידיות כאלו. עוד מסר שמומלץ למשתמשים להפעיל נעילה של שני שלבים, השלב הראשון סיסמה והשלב השני באמצעות סמס שנשלח אל הסמארטפון.

הודעת טוויטר על דליפת המידע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully