וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודעות תמימות בווטסאפ גורמות לסמארטפון לקרוס

7.5.2018 / 11:18

הודעה תמימה בווטסאפ יכולה לגרום לסמארטפון שלכם לקפוא או במקרה הגרוע לקרוס לגמרי עד כדי כך שתצטרכו להפעילו מחדש. לצערנו הדרך היחידה להימנע ממנה היא פשוט להכיר את ההודעה ולדעת לא ללחוץ עליה

צילום מסך

אפליקציית המסרים הפופולרית ווטסאפ נחשבת לבטוחה במיוחד ומעבר לכך שהיא מאפשרת הצפנה של ההודעות, היא גם לרוב מגנה עלינו מפני הודעות זדוניות שעלולות ל גרום ל אפליקציה ואף למכשיר כולו לקרוס. אך בעוד שבווטסאפ מנסים להגן על האפליקציה, נראה שהאקרים תמיד יהיו צעד אחד קדימה. כעת נמצא כי קיימות שתי הודעות שיכולים לשלוח אליכם והן עשויות לגרום לאפליקציה ואפילו לכל המכשיר לקרוס. מלבד הקריסה של האפליקציה, משתמשים מדווחים ברשת כי הן עלולות לגרום למערכת ההפעלה להיתקע. ההודעה הראשונה התגלתה עוד בשבוע שעבר והיא מנסה לשכנע אתכם ללחוץ על נקודה שחורה שנמצאת בתוך ההודעה. במבט חטוף ההודעה נראית די רגילה ותמימה אך בפועל, היא מורכבת ממקבץ של עשרות אלפי תווים שיגרמו לסמארטפון שלכם לקרוס.

בלחיצה על הנקודה, האפליקציה תנסה לזהות את מרכיבי ההודעה וכאשר תנסה לקרוא את אותם התווים, הפעולה תגרום למעבד לעומס יתר, מה שיגרום לאפליקציה להיתקע לגמרי. במכשירים חדשים יותר, בעלי מעבדים חזקים, תוכלו לחזור להשתמש באפליקציה תוך כמה שניות ואילו במכשירים ישנים יותר, האפליקציה עשויה להיתקע לגמרי למשך כמה דקות ואף לקרוס לחלוטין.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הודעה שמקריסה את הווטסאפ. צילום מסך, צילום מסך
"ההודעה התמימה תגרום לווטסאפ לקרוס ולעיתים גם לסמארטפון"./צילום מסך, צילום מסך

ההודעה השנייה שגרמה לקריסת האפליקציה ומערכת ההפעלה, התגלתה על ידי משתמשים בפורום הפופולרי רדיט. במבט חטוף גם ההודעה הזאת נראית תמימה לחלוטין ומרוב שאורך התווים שלה קצר, אתם בכלל לא תחשדו שמדובר בהודעה זדונית. למעשה, ההודעה עצמה שוקלת 186 קילובייט - פי כמה עשרות ממרבית קבצי הטקסט שנשלחים. "היזהרו, לא רק אפליקציית הווטסאפ שלי קרסה אלא גם כל מערכת ההפעלה נתקעה ואני נדרש לעשות הפעלה מחדש לטלפון שלי", סיפר אחד המשתמשים שגילה על ההודעה. במידה ונתקלתם בהודעה כזאת, פשוט מחקו אותה מהטלפון ולצערנו אין דרך אחרת להתגונן מפני ההודעות האלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully