וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספוטיפיי, דיזר ואפל מיוזיק: בדקנו את שירותי הסטרימינג הפופולריים

8.5.2018 / 8:21

אחרי שספוטיפיי הושקה בישראל, ניתן סוף סוף להגיד שכל שירותי הסטרימינג הפופולרים ביותר, זמינים גם בישראל. אחרי שימוש ממושך והאזנה אינסופית למוזיקה, חזרנו עם רשמים לגבי שלושת שירותי המוזיקה הפופולרים

עריכת וידאו:ניר חן

צריכת המוזיקה שלנו השתנתה מקצה לקצה, מהאזנה באייפודים ו-MP3, להאזנה בסמארטפונים, מהאזנה לקבצי אודיו דרך דיסקים, להאזנה דיגיטלית באמצעות המחשב. כיום כל סמארטפון שלנו יכול להכיל כמות עצומה של עשרות אלפי שירים ופלייליסטים בשרותי סטרימינג והם מאפשרים גישה באמצעות האזנה דרך האינטרנט למיליוני שירים ותכני אודיו ווידאו מרחבי העולם. שירותי הסטרימינג שינו את כל הדרך שבה אנחנו צורכים אודיו, אם זה היה בעבר בצורה שלא חוקית או דרך יוטיוב, כעת אנחנו עושים זאת בצורה חוקית, הודות לנגישות ולמחירים הנמוכים. ערכנו השוואה מקיפה בין שלושת שרותי המוזיקה הפופולריים - דיזר, ספוטיפיי ואפל מיוזיק.

ספוטיפיי - כמה טוב שבאתם לישראל

ספוטיפיי הוקמה בשנת 2006 והיא החברה הוותיקה והמצליחה כיום ואליה מנויים בתשלום נכון לכתיבת אלו, מעל 70 מיליון משתמשים. עוד מציעה ספוטיפיי בעולם מבחר של 35 מיליון קטעי אודיו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

החברה השוודית שמה דגש על ממשק המשתמש ונכון להיום, בבדיקה שלנו, הממשק הוא המהנה ביותר מבין כל השירותים המוצעים, בעיקר ביצירת פלייליסטים, שאותם ניתן ליצור בכמה לחיצות בודדות וגם סידור רשימות ההשמעה על פי האמנים, אלבומים, שנים ועוד. זה השרות עם הממשק הפשוט והנוח ביותר מבין כל שלושת השירותים שבדקנו. כבר במסך הפתיחה הראשון, השירות בודק את הטעם האישי של המשתמש ולפי זה, ינסה להתאים מוזיקה חדשה עבורו.

האלגוריתם החכם מציע מוזיקה לפי הטעם האישי. האלגוריתם עושה עבודה מציינת וקולע בצורה די מרשימה לטעם המאזין ואחר כך יוצר פלייליסטים על בסיס המוזיקה שאתם אוהבים ואותו פלייליסט מתעדכן על בסיס שבוע וזה פתרון מצוין לאנשים המעוניינים להיחשף לסגנונות חדשים. ולצדו, ניתן גם למצוא פלייליסטים מוכנים לפי מצב הרוח כמו שעות הבוקר, אימון ספורטיבי, שישי בצהריים ועוד.

מבחר השירים והאומנים הישראלים גדל בהתמדה וניתן גם למצוא פלייליסטים עם מוזיקה בעברית שאותם מכינים עובדים ישראלים שנמצאים במטה חברת ספוטיפיי ונראה שהחברה השוודית סימנה את ישראל בתור אחד מהיעדים החשובים שלה, לאור ההשקעה שהיא מבצעת בשוק הישראלי.

ספוטיפיי מאפשרת המשך האזנה בלחיצת כפתור גם ברמקולים ומחשבים אחרים, כלומר ניתן להתחיל את האזנה בסמארטפון ולעבור אחר כך למחשב בלחיצת כפתור. עוד גם תומכת ספוטיפיי ברמקולים חכמים כמו סונוס ו-Bose, כך שניתן לחבר את השירות אליהם ולהאזין באמצעותם.

עוד הוכחה שבספוטיפיי סימנו את השוק הישראלי, היא שיתוף הפעולה הנרחב בינה לבין האמנים הישראלים וניתן לראות זאת בעמוד הפייסבוק של החברה. השירות של ספוטיפיי מציע את הממשק הטוב ביותר, לצד האלגוריתם המשוכלל והמדויק שבדקנו וגם האזנה דרך ממשק אינטרנטי נוח ופשוט. חווית האזנה הייתה מושלמת והודות גם להעברת המוזיקה ממכשיר למכשיר בלחיצת כפתור, החוויה שודרגה לחלוטין.

ספוטיפיי השוואת שירות מוזיקה. צילום מסך, צילום מסך
ספוטיפיי השוואת שירות מוזיקה/צילום מסך, צילום מסך

בספוטיפיי מציעים חודש התנסות חינם במסלול הפרימיום שאחר כך עולה 19.90 שקלים לחודש וכולל האזנה באיכות הגבוהה ביותר שהשירות מציע של 320kbps, שמירה של המוזיקה על המכשיר כך שניתן להאזין לו גם במצב טיסה או במסלול החינמי המגביל עד 6 דילוגים בשעה על שירים או האזנה חופשית בפלייליסטים נבחרים ופרסומות.

דיזר - האזנה באיכות הגבוהה ביותר

שירות המוזיקה הצרפתי החל את דרכו לפני מספר שנים כפלטפורמה להורדת מדיה פירטית ומהר מאוד, הבינו את הפוטנציאל הטמון בשירותי הסטרימינג, מה שהוביל לפתיחת השירות החוקי בשנת 2007 בגבולות צרפת בלבד. מאז התרחב ל-180 מדינות נוספות ברחבי העולם ואליו מנויים 14 מיליון אנשים המשלמים מדי חודש עבור מסלול הפרימיום. עוד נכון להיום, לדיזר יש את קטלוג האודיו הגדול ביותר המציע 55 מיליון כותרים.

בדיזר שמו דגש בעיקר על ממשק משתמש נקי ומינימליסטי שאינו עמוס וגדוש באפשרויות אלא פשוט לשימוש. דף הבית של האפליקציה מחולקת לסגנונות מוזיקה חדשים בהם יכול לצפות המשתמש, לצד פלייליסטים מוכנים כמו שירים לסוף השבוע ומוזיקה מועדפת במדינה. בדומה לספוטיפיי, בדיזר מתגאים באלגוריתם החכם בשם Flow כאשר הממשק שלו מזכיר מעט את אפליקציית ההיכרויות Tinder ומאפשר לסמן שירים שאהבתם על ידי לחיצה על לב או איקס. כך האלגוריתם לומד את העדפה המוזיקלית שלכם ויציע לכם שירים לפי טעמכם. עם זאת, בבדיקה שלנו מצאנו כי השירים שסימנו באיקס חזרו שוב, כך שאולי מדובר בפיצ'ר מעט מיותר. עוד מציעה דיזר אפשרות לזיהוי שירים, בדומה לשאזאם ישר מהאפליקציה. האפשרות עובדת בצורה טובה ומהירה.

אחת מהאפשרויות שדיזר מציעה היא האזנה באיכות הגבוהה ביותר של Hi-Fi, פי חמישה מאיכות MP3 רגילה ומתקרבת לאיכות ללא דחיסה, כלומר ללא פגיעה בקובץ השמע. עם זאת, כדי ליהנות מהאיכות הגבוהה, תצטרכו להצטייד ברמקול תומך המסוגל להפיק סאונד באיכות הגבוהה כמו Sonos, Bose, B&O ועוד.

לצורך בדיקת האיכות הגבוהה, הצטיידנו ברמקול M3 של חברת B&O הדנית, המסוגל להפיק איכות שמע גבוהה ובעיצובו, נראה משתלב מושלם בין רהיטי הבית. החיבור שבין הרמקול לסמארטפון היה קצר במיוחד ובעזרת האפליקציה הייעודית, חיברו את הרמקול לרשת האלחוטית הביתית שלנו, חיברנו את החשבון של דיזר אליו ויצאנו לדרך. בבדיקה, הורגשה איכות השמע הגבוהה המסוגלים להפיק קבצי האודיו באיכות Hi-Fi דרך דיזר וכאשר החזרנו לאיכות הרגילה, ניתן היה להרגיש ולשים לב להבדלים. מחירו של הרמקול הוא 1,490 שקלים ואותו לקחנו מחברת ביקונקט, יבואנית B&O.

דיזר מציעה ממשק פשוט, קל אלגוריתם שהוא מעט נחות יותר משל דיזר אך מאפשרת האזנה באיכות Hi-Fi שכיום אף חברה אחרת לא מציעה והאזנה דרך ממשק אינטרנטי. התוכן הישראלי היה מגוון, רחב ולא היה חסר כלום. זהו שירות מעולה שכיום המתחרה הישיר של ספוטיפיי ועושה זאת בהצלחה רבה.

שירות מוזיקה דיזר. צילום מסך, צילום מסך
"חווית הסאונד באיכות Hi-Fi מדהימה"./צילום מסך, צילום מסך

השירות זמין בארבעה מסלולים: מסלול חינמי המעניק גישה מוגבלת ומגביל את העברת השירים, פרסומות, איכות שמע נמוכה ולא ניתן לשמור את השירים להאזנה מאוחרת. מסלול הפרמיום פלוס מאפשר האזנה עם העברה ללא הגבלה, שמירה של התוכן במכשיר והאזנה באיכות גבוהה אך לא המקסימלית בעלות של 19.90 שקלים ובחודשים הקרובים, ניתן להצטרף לשירות במסלול של שקל עבור שלושה חודשים. מסלול משפחתי שאליו ניתן לחבר עד שישה מנויים. המסלול המאפשר איכות האזנה ב-Hi-Fi מציע את כל האפשרויות, לצד האיכות הגבוהה ויעלה 39.90 שקלים לחודש.

אפל מיוזיק - השרות המוזיקלי המפוספס

זהו שרות המוזיקה הראשון שהושק בישראל, אחרי התקופה הקצרה שדיזר הייתה זמינה כאן. השרות הושק עוד באוגוסט 2016 וכיום הוא השרות השני בגודלו בעולם אחרי ספוטיפיי ואליו מנויים 30 מיליון משתמשים ב-100 מדינות.

אפל מנסה לקרוץ למשתמשי האייפון עם שרות המוזיקה שלו ומצליחה גם במידה רבה, השירות עובד נפלא על מכשירים שעליהם מתנוסס לוגו התפוח. לעומת זאת, אם אתם מעדיפים את מערכת ההפעלה אנדרואיד - כדאי שתמצאו שרות אחר מכיוון שהממשק לא נוח, נתקע ולעיתים תכופות קורס.

במסך הראשוני אפל תנסה ללמוד את בחירת האומנים האהובים עליכם מתוך רשימה מוגדרת מראש, עניין די מיותר לטעמנו והלמידה הטובה ביותר היא תוך כדי האזנה ובדיקה של התכנים אותם אנחנו צורכים, אבל אנחנו מבינים את הכוונה של אפל להתחיל להציע לנו מוזיקה שאנחנו אוהבים עוד מהשימוש הראשוני, רק חבל שזה לא עובד מספיק טוב. גם כאן, ניתן ליצור כמה רשימות השמעה בלחיצות פשוטות אך הממשק הוא יחסית מורכב ועבור מכשירי האייפון, הוא מוטמע בתוך אפליקציית המוזיקה ואילו משתמשי האנדרואיד נדרשים להוריד את האפליקציה מהחנות.

באפל מתגאים באלגוריתם For You וינסו לקלוע להעדפות המוזיקלית של המשתמש על ידי בדיקה של שירים שהאזנו אליהם. בפועל, האלגוריתם מפספס ומציע מוזיקה שאנחנו כלל לא מתחברים אליה ונראה כי הוא בכלל מתבסס על המוזיקה המועדפת בקרבת מיקומנו ולא הטעם המוזיקלי האישי.

בשונה משרותי מוזיקה אחרים, אפל קבעה את איכות האזנה למוזיקה ולא ניתן לשנותה לאיכות נמוכה יותר במידה ואנחנו רוצים לחסוך בצריכת הגלישה שלנו. עוד לא ניתן להתקין את השירות על טלוויזיות חכמות או בחלק ניכר מהרמקולים ולא ניתן להאזין למוזיקה דרך הדפדפן אלא רק דרך האייטונס. עוד מצאנו כי זה הממשק המורכב ביותר, האלגוריתם שהכי מפספס והחוויה המאכזבת בין כל השירותים.

אפל לא מציעה מסלול חינמי אך תקופת ניסיון ארוכה של שלושה חודשים בחינם. לאחר מכן התשלום הוא 19.90 שקלים לחודש. עוד מציעה החברה מסלול משפחתי לשישה משתמשים בעלות של 29.90 שקלים לחודש ומסלול מיוחד לסטודנטים בעלות של 9.90 שקלים. פרטנר מציעה מנוי מורחב של חצי שנה ללא תשלום, כלומר תשעה חודשים בנוסף לתקופת ההתנסות ולקוחות של החברה לרבות 012, יוכלו להאזין למוזיקה ללא השפעה על חבילת הגלישה ואת התשלום עבור השרות, יוכלו לבצע דרך החשבונית החודשית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully