וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם פייסבוק עוזרת לבניית רשתות טרור?

8.5.2018 / 12:59

האלגוריתם של פייסבוק מספיק מתוחכם כדי להציע לנו חברים בעלי תחום עניין זהה. מחקר חדש חושף כי באמצעות האלגוריתם, פייסבוק גם עוזרת לחבר בין פעילי טרור

פייסבוק הרשת החברתית הגדולה בעולם, נועדה לסייעה ולחבר בין אנשים מכל רחבי העולם והקמת קהילות המחברות בין האנשים. על מנת לעשות זאת, בפייסבוק משתמשים באלגוריתם שפיתחו המציע חברים עם תחומי עניין זהים שיכולים להתאים לקהילה. אולם, על פי מחקר שנעשה נמצא כי האלגוריתם משמש גם למטרות זדוניות ומציע אנשים בעלי מכנה משותף גם עבור קבוצות טרור.

המחקר נעשה על ידי ארגון אמריקאי ללא מטרות רווח וחושף כיצד האלגוריתם עוזר לדאעש לצבור תאוצה בפייסבוק. המחקר צפוי להתפרסם במלואו במהלך החודש הקרוב ושם בדקו פרופילים שזוהו כחברי ארגון דאעש במעל 96 מדינות. עוד נכתב במחקר כי מרוב שפייסבוק עסוקה בלחבר ולמצוא מכנה משותף בין המשתמשים, היא לא עוצרת ובודקת האם המכנה המשותף מחבר למטרות חיוביות.

בתגובה למחקר דובר פייסבוק אמר: "אין מקום לטרוריסטים ולקבוצות טרור בפייסבוק. אנו עובדים קשה כדי להבטיח שהפלטפורמה שלנו לא תשמש קבוצות טרור והגישה שלנו עובדת: 99 אחוזים מהתכנים שקשורים לדאעש ואל קאעידה מוסרים בצורה אוטומטית. עוד הוסיף שאין פתרון טכני פשוט שיוכל להילחם מול הקיצוניים באונליין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully