וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזוי כתיבת מיילים וגרסת אנדרואיד חדשה: כל ההכרזות של גוגל

9.5.2018 / 7:56

מדי שנה גוגל מקיימת את כנס המפתחים, גוגל I/O ומכריזה על מערכת ההפעלה אנדרואיד החדשה ולצד המערכת, הכריזה השנה על שיפורים ניכרים בעוזרת הוירטואלית וחידושים בתחום הבינה המלאכותית

מדי שנה מקיימת גוגל את כנס I/O, כנס המפתחים של החברה שבה מציגה את גרסת האנדרואיד החדשה, שיפורים לאפליקציות השונות של החברה וחידושים בתחום. את הכנס שנערך במשך שעתיים, הנחה מנכ"ל החברה, סונדר פיצ'אי והציג חידושים בתחום הבינה המלאכותית, העוזרת הקולית ואולי החשוב מכל והנוגע לכולנו - גרסת אנדרואיד חדשה. סיכמנו לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת מכנס המפתחים שאירע אמש.

גרסת אנדרואיד חדשה

כמעט בכל אירוע המפתחים של גוגל שנערך במהלך הקיץ, החברה חושפת את מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסה החדשה. הפעם החברה חשפה את אנדרואיד P שזמינה לנסיינים בעלי מכשיר שונים כמו גוגל פיקסל החל מהדור הראשון, שיאומי, וואן פלוס, נוקיה, סוני ועוד. הגרסה זמינה להורדה כבר עכשיו. החידוש הראשון שהחברה חשפה הוא כפתור הבית החדש, הכפתור יאפשר להשתמש בסמארטפון כמו במכשיר האייפון X של חברת אפל. לחיצה על הכפתור תביא אותנו למסך הבית והחלקתו הצידה תביא אותנו למסך האפליקציות הפתוחות. באמצעות תפריט חדש, מערכת ההפעלה תשתף אותנו על נתונים מדויקים אודות השימוש שלנו במכשיר החכם, כמה זמן אנחנו מבזבזים על אפליקציות ובאיזה שעות אנו ניגשים אליהן. באמצעות המידע הוא יציע לנו אפשרות לפתיחת חמש אפליקציות שונות באמצעות מחווה מיוחדת. בגוגל רוצים שאנחנו נעבוד פחות בשביל הסמארטפון ואילו הוא יעבוד יותר בשבילנו, כחלק מההחלטה הזאת, הסמארטפון יציע מצב שבו ירכז את כל ההתראות שהיו במהלך היום, מצב שבו לא יופיעו התראות כלל ועוד.

אנדרואיד P. צילום מסך, צילום מסך
גרסת אנדרואיד חדשה שככל הנראה תהיה זמינה במכשירים נוספים החל מחודש ספטמבר./צילום מסך, צילום מסך

עוזרת קולית שקובעת עבורכם מקום במסעדה

גוגל הציגה שיפורים ניכרים לעוזרת הקולית שיהפכו את חיי המשתמש לפשוטים יותר. כמובן שבשלב זה, כל הפיצ'רים הם זמינים רק בשפה האנגלית בלבד, לצערנו, לרבות האפשרות להחליף את קול העוזרת לקולו של הזמר המוכר ג'ון לג'נד. במהלך האירוע, הציגה גוגל הדגמה שבה נראה כי העוזרת הקולית קובעת מקום במסעדה עבור המשתמש, ללא התערבותו כלל. בהדגמה, ניתן היה להרגיש כי העוזרת הקולית עושה זאת בצורה שהיא לא פחות ממושלמת, כלומר הצד השני שמקבל את השיחה, לא ירגיש שהוא מדבר עם עוזרת קולית אלא כאילו הוא מדבר עם בן אדם אמיתי. "אנחנו עובדים על הטכנולוגיה הזאת שנים רבות", אמר סונדר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל, "הטכנולוגיה נבנתה כדי להשלים משימות שונות, כמו לקבוע פגישות ספציפיות. למשימות כאלו בדיוק, המערכת הופכת את השיח לטבעי ככל האפשר, ובכך מאפשרת לאנשים לדבר כרגיל, ממש כמו עם כל בן אדם אחר, מבלי הצורך להתאים את עצמם למכונה".

בינה מלאכותית שתעזור לכם לכתוב מייל במהירות וללא טעויות

בשבועות האחרונים גוגל השיקה ממשק משודרג עבור הג'ימייל, פלטפורמת המייל של החברה. בממשק החדש הציע את המייל ביחד עם אפשרות השלמת משפטים אוטומטית בסוף מייל כמו "תודה רבה", "מצפה לראותך", ועוד. כעת בגוגל מסמנים מטרה חדשה: לקצר את זמן כתיבת המיילים שלנו וכי תפחית את שגיאות הדקדוק שלנו. באמצעות בינה מלאכותית, גוגל תקרא את המייל שלנו, תזהה טעויות ותציע גם להוסיף משפטים כמו "סוף שבוע נעים", במידה והמייל נשלח לקראת סוף השבוע.

השלמה אוטומטית של ג'ימייל. צילום מסך, צילום מסך
תשלים את המילים באמצעות בינה מלאכותית לטובת מיילים מהירים יותר, מדוייקים וללא טעויות./צילום מסך, צילום מסך

העוזרת הקולית תגיע בקרוב עם תצוגה ויזואלית

עוד השיקה גוגל מסכים חכמים, בדומה לאלו של המתחרה אמזון. המסכים מבוססים העוזרת הקולית של גוגל ונבנו בשיתוף פעולה עם חברות כמו לנובו, LG, סוני וחברות סאונד כמו JBL. המסכים יאפשרו להצגת תכנים באמצעות העוזרת הקולית והם יגיעו עם רמקול חכם באופן מובנה, כך שמדובר בתחרות ישירה ל-ALEXA של אמזון. המסכים יוכלו באמצעות אביזרים מתאימים לשלוט על התאורה בבית, על הטלוויזיה. כל האפשרויות האלו היו קיימות עד כה באמצעות הרמקולים החכמים של גוגל, אך כעת תתווסף גם אינפורמציה שתוצג על המסכים כמו מזג אוויר ועוד. המסכים ימכרו לקהל הרחב החל מחודש יוני.

מגייסת את הבינה המלאכותית לסלפי ולתמונות המושלמות

הבינה המלאכותית כבר עשתה את צעדיה הראשונים בתוך תוכנת התמונות של גוגל וכעת בחברה מרחיבים את האפשרויות שלה. באמצעותה, גוגל תציע לנו תיקונים שונים בהתאם לתמונה. כלומר נוכל לקחת תמונה ולהפוך בה את הרקע לשחור לבן ובכך להבליט את האובייקט שבחזית התמונה. או שנוכל גם לקחת תמונה ישנה בשחור לבן ופשוט להוסיף לה צבע. בהדגמה גוגל לקחה תמונה של ילד, הפכה את הרקע לשחור - לבן וכך הגבירה את רווית הצבעים וכתוצאה מכך - הבליטה אותו בתמונה. בהדגמה אחרת, הראו תמונה ישנה בשחור לבן שפשוט נצבעת כאילו צולמה בשנים האחרונות. עוד גוגל תזהה אנשים בתמונה ותציע לשלוח להם את התמונה, האפליקציה תציע תיקון חשיפה, תזהה תמונה של מסמך ותהפוך אותו אוטומטית ל-PDF ועוד. בגוגל נמסר כי התכונה החדשה תגיע לשירות בחודשים הקרובים

צביעת תמונה משחור לבן לצבעוני גוגל. צילום מסך, צילום מסך
תמונה שהייתה בשחור - לבן וכעת הפכה לצבעונית הודות לבינה המלאכותית./צילום מסך, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully