וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כפרה עליה - נטע ברזילי שינתה גם את גוגל

13.5.2018 / 16:55

היה קשה לפספס את ההתלהבות של הישראלים ברשתות החברתיות בעקבות זכייתה של נטע. אבל מלבד הזכייה באירוויזיון, נטע הצליחה להשפיע על מנוע החיפוש של גוגל ולא תאמינו איך

עריכת וידאו:ניר חן

נטע ברזילי עלתה אמש לבמת האירוויזיון לשיר את Toy בפעם האחרונה, לשיר את שיר הניצחון וסיימה עם "כפרה עליכם", שצעקה לקהל האירוויזיון. את המשפט, עוד צעקה בחצי הגמר אך נראה שהוא העסיק את העולם רק כאשר המשפט הזה יצא מפי זוכת התחרות. כמה הוא העסיק את העולם? אתר google trends המודד את חשיפת הקהל העולמי בכל הנושאים, הראה קפיצה אדירה בכמות החיפושים של המונח, אחרי הופעתה של נטע.

חיפושי כפרה בגוגל. אתר רשמי
חיפושי כפרה בגוגל/אתר רשמי

אם זה לא מספיק, בגוגל ראו את הפופולריות בחיפוש הביטוי ומשתמשים דיווחו כי ברגע שחיפשו את המונח "what is", גוגל הציע להם השלמה אוטומטית של what is kapara. חיפוש השאילתה בגוגל מעלה פירושים שונים למונח, ביניהם ייחוס לאדם שעבר דברים קשים. פירושים אחרים מציינים שהמילה "כפרה" מביעה חרטה על דבר מסוים או מילה בעבר בית שבה הישראלים משתמשים רבות כסלנג המתאר אדם טוב או שם שבו קוראים הישראלים לאנשים אחרים.

מהמסורת היהודית לבימת האירוויזיון: דרכה של ה"כפרה" לפסגת אירופה
אירוויזיון 2019: איפה, מתי ומה המוקשים - כל ההערכות

עוד באותו נושא

"כמה מנדטים תקבל נטע?": ברשת מפרגנים וצוחקים על הניצחון באירוויזיון

לכתבה המלאה
חיפושי כפרה בגוגל. אתר רשמי
חיפושי כפרה בגוגל/אתר רשמי

ברזילי זכתה להצלחה עצומה בעקבות השיר שלה, TOY, ורבים ברשתות החברתיות מעודדים ומברכים אותה על הזכייה הגדולה אמש. השיר הוביל לאורך מספר חודשים בטבלאות ההימורים עד שהורד למקום השני על ידי השיר של קפריסין. למרות זאת, גם בגוגל וגם בספוטיפיי חזו בהצלחה את הניצחון של נטע וכבר ביום שישי האחרון דיווחו כי היא צפויה לזכות בתחרות. בעקבות הזכייה, אלפי ישראלים יצאו בשעות הלילה כדי לחגוג בכיכר רבים ובמקביל, ברזילי קיבלה תמיכה עצומה ברשתות החברתיות, לרבות מהוונדרוומן הישראלית, גל גדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully