וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקפיי רייבאן במחיר מצחיק: ההונאה החדשה שתגנוב לכם את האשראי

16.5.2018 / 7:29

ראיתם מבצע של רייבאן בפייסבוק? לא מדובר בעמוד רשמי ולא במבצע אמיתי אלא בהונאה חדשה ומתוחכת שאינספור אנשים נופלים בה בפח. ההונאה גונבת את פרטי האשראי ומשתלטת לכם על דף הפייסבוק

אם תויגתם ברשתות החברתיות בפרסום אשר מציע הנחה על משקפי שמש, מחקו מיד את התיוג והתעלמו מכל מה שמוצע. מדובר במודעת הונאה שרצה בימים האחרונים, אשר פוגעת לא רק בכסף שלנו, אלא גם בפרטים האישיים שלנו. "מעבר לאובדן של הכסף על המוצר שלא מגיע בפועל, פרטי התשלום של הרוכשים נמצאים בסיכון", אומר אמיר כרמי, מנהל טכנולוגיות בחברת אבטחת המידע ESET. ההונאה מצאה את דרכה לקבוצות שונות וכן עלולה גם להופיע על גבי קירות הפייסבוק והאינסטגרם של חברים. "קיבלנו עשרות פניות בעמוד הפייסבוק שלנו ממשתמשים ישראלים שההונאה פורסמה בשמם ברשתות החברתיות. זוהי הונאה שחקרנו כבר לפני שנתיים, אבל בגל הנוכחי אנחנו רואים ניצול גם של רשת האינסטגרם לטובת ההונאה", הוסיף כרמי.

הונאה בפייסבוק רוצה שתקנו משקפי שמש בהנחה. יח"צ ESET,
"ההונאה רוצה שתיכנסו לחנות מקוונת המציעה משקפי שמש בהנחה גדולה"/יח"צ ESET

האנשים מאחורי ההונאה מפתים משתמשים להיכנס לחנות המקוונת שבנו ולרכוש משקפי שמש של המותג רייבן בהנחות גדולות. האתר עצמו נראה אמיתי לחלוטין ומאפשר צפייה בקטגוריות שונות ובכמות גדולה של דגמי משקפי שמש. עם זאת, כתובת האתר מתחילה ב-HTTP, פרוטוקול לא מאובטח שיכול לחשוף אותנו ואת פרטי האשראי שלנו לגורמים זרים.

על מנת להתגונן מפני ההונאה, וודאו תחילה כי כל אתר אליו אתם מעבירים פרטים אישיים הוא מאובטח וכתובתו מתחילה ב-HTTPS. אם אתם אחד מבין המשתמשים אשר מצאו תמונת מבצע מפתה על הקיר שלהם, כולל תיוג של חבריהם, ללא הסכמתם, מומלץ כי תשנו את סיסמת החשבון שלכם באופן מיידי. עוד, היכנסו להגדרות הרשת החברתית ובדקו אילו אפליקציות ואתרים מורשים לגשת לחשבון שלכם ולפרסם דברים בשמכם, ומחקו את כל מה שנראה לכם חשוד. לבסוף, בצעו סריקה אחר וירוסים במחשב האישי שלכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully