וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דליפת מידע נוספת בפייסבוק: פרטיהם של 3 מיליון משתמשים נחשפו

16.5.2018 / 10:40

בעוד שפייסבוק מנסה להתאושש מפרשת "קיימברידג' אנליטיקה", נראה שהרשת החברתית הגדולה בעולם מסתבכת שוב כאשר נטען כי פרטיהם של שלושה מיליון משתמשים נוספים דלפו

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

בעוד שהרשת החברתית פייסבוק מתאוששת בחודשים האחרונים מפרשת "קיימברידג' אנליטיקה", שבה דלפו פרטיהם של לפחות 87 מיליון משתמשים וביניהם גם מעל 40 אלף משתמשים ישראלים, נראה שהרשת החברתית מתמודדת מול דליפת מידע נוספת של שלושה מיליון משתמשים. הפעם הפרטים שדלפו, אישיים הרבה יותר וכוללים תשובות על שאלונים פסיכולוגיים שענו המשתמשים ברשת החברתית. בצל פרשת קיימברידג' אנליטיקה, הכריז מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד הרשת החברתית, על כלי חדש שימחק בלחיצת כפתור את כל המידע שנאסף אודות המשתמש.

מדובר בשאלון אישיות העונה לשם "MyPersonality" שאסף פרטים אישיים כמו סטטוס מערכת היחסים, גיל ומידע אישי אודות המשתמשים. למרות שמדובר בשאלון אנונימי, נראה שבאמצעות המידע העשיר שנאסף, ניתן יהיה לקשר בקלות בינו לבין המשתמשים. כל המידע שנאסף אמור היה להיות נגיש לחוקרים דרך אתר שיתופי מאובטח בלבד. עם זאת, על פי בדיקה של New Scientist, הפרטים לאתר נמצאו גלויים לעיני כל, וחיפוש קצר הניב את שם המשתמש והסיסמה לשאלון. האתר מעריך כי 6 מיליון משתמשים ענו על השאלון וכמחצית מהם אישרו לשתף את המידע באופן אנונימי עם חברות טכנולוגיה כמו פייסבוק, גוגל, מיקרוסופט ויאהו. עוד נמצא כי את שני השאלונים חיבר אלכסנדר קוגן, שהצטרף אל אוניברסיטת קיימברידג' וכי השאלון חובר בין השנים 2009 ל-2014. באוניברסיטה מיהרו להגיב כי קוגן, חיבר את השאלון עוד לפני שהצטרף אל האוניברסיטה וכי לא העביר את השאלון בתהליך אישור האתיקה של האוניברסיטה.

פייסבוק. ShutterStock
בפעם השנייה, מידע של מיליוני משתמשים ברשת החברתית הודלף./ShutterStock

בפייסבוק מנגד טענו כי הם חסמו את השאלון עוד ב-7 באפריל ואימה ארצ'יבונג, סגן נשיא לשותפויות מוצר בחברה מסר: "אנחנו כרגע חוקרים את האפליקציה, במידה והם יסרבו לשתף פעולה עמנו או יכשלו בבדיקה, אנחנו נחסום אותם". עוד הרשת החברתית מסרה כי השעתה 200 אפליקציות חשודות, ביניהן את האפליקציה המדוברת. בעוד שדליפת הפרטים של שלושה מיליון משתמשים, קטנה משמעותית מ-87 מיליון המשתמשים שפרטיהם דלפו בפרשת קיימברידג' אנליטיקה, הדליפה החדשה רק מראה כמה קל להשיג את מידע אישי אודות המשתמשים ובכמה קלות הוא יכול לדלוף. על פי הפרטים החדשים, נראה שלפייסבוק יש עבודה גדולה יותר ממה שחשבה בכל נושא הגנת המשתמש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully