וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט קבע: סמסונג תשלם לאפל 539 מיליון דולרים

28.5.2018 / 14:00

החברות סמסונג ואפל מתמודדות אחת נגד השנייה כבר המון שנים בבית המשפט בנוגע לתביעת פטנטים מתמשכת. השבוע, לאחר כעשור מתחילת המשפט, בית המשפט קבע כי סמסונג תשלם לאפל 539 מיליון דולרים

היריבות בין יצרניות הסמארטפונים אפל וסמסונג היא לא חדשה ובמשך שנים שתי החברות ראו את פנים בית המשפט במגוון רחב של תביעות אחת נגד השנייה. אבל אל תתבלבלו, לצד התביעות האלו, מסתתרת גם מערכת יחסים שבה אפל רכשה בעבר מסכים מסמסונג וייצרה באמצעותה גם מעבדים לתקופה קצרה. השבוע החברות חזרו לבית המשפט כשחבר המושבעים קבע כי על סמסונג לשלם ליריבתה 539 מיליון דולרים בגין הפרת 3 פטנטים בתחום העיצוב, אשר נמצאו במכשירי אנדרואיד שנמכרו על ידי החברה בשנים 2010 ו-2011.

אייפון ליד גלקסי. ShutterStock
אייפון וגלקסי - יחסי אהבה-שנאה/ShutterStock

ההחלטה התקבלה בפה אחד, אך זו לא הייתה היחידה. התביעה חוזרת כמעט עשור אחורה, וב-2012 התקבלה החלטה בה סמסונג תשלם לאפל מיליארד דולר בגין הפרת הפטנטים. עם זאת, התיק בין שתי החברות נפתח שוב במשפט חוזר, מה שהביא את סכום הזכייה למספר נמוך בהרבה. זאת בעיקר בגלל כמות הערעורים הגדולה של חברת סמסונג, וכן החלטת בית המשפט העליון של ארצות הברית להוריד כ-400 מיליון דולר מסכום התביעה.

הפטנטים אותם סמסונג הפרה לטענת אפל הם: הקצוות העגולים בסמארטפונים, המסגרת העוטפת את המסך וצורת ארגון האייקונים בממשק המכשיר. "אנחנו מאמינים בחשיבות העיצוב, ובעבודה של הצוות שלנו לייצר מוצרים חדשניים עבור קהל הלקוחות שלנו. התיק הזה הוא הרבה מעבר לרק כסף", מסרה אפל לאחר קבלת גזר הדין. חברת סמסונג טרם הגיבה על ההחלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully